Pitäisikö Suomessakin olla pakkaajia?
Eli siis luin eilen vuoden vanhaa keskustelua liittyen siihen, että onko joku ottanut sinun ostoksia tai sinä hänen. Ja koska itselläni on toistaiseksi sujunut kaikki kauppakäynnit aivan normaalisti, se ketju sai minut oikeasti järkyttymään siitä, että ihmiset ovat toisinaan todella röyhkeitä.
Ja koska röyhkeintä oli aivan ehdottomasti se, että joku ottaa ostoksia pakatessaan toisen jo maksettuja ostoksia itselleen, tai yrittää vastaavasti maksatuttaa edellä olevalla jotain, nuo olisi vältettävissä sillä, että meillä olisi pakkaajia aivan kuten Yhdysvalloissa jolloin asiakkaan ei tarvitsisi tehdä muuta kuin vahtia ettei takana oleva yritä maksatuttaa jotain.
No mitä mieltä olisitte, jos Suomeen tulisi uutena ammattina pakkaajat? Minusta se olisi hyvä juttu, koska silloin saataisiin luonnollisesti myös lisää työpaikkoja tänne työttömyydestä kärsivien suomalaisten keskuuteen. Ja mitä palkkaan tulee työn yksinkertaisuudesta johtuen se ei olisi kovin kummoinen, mutta kotona asuvalle nuorelle se olisi hyvä kesätyö tai miksei vaikka viikonloppu työtä opiskelijoille
Kommentit (51)
Ei missään nimessä pakkaajia turhan takia. Ihmisillä on myös omat reput ja tapa pakata. On silti monta siirtoa asiakkaalla, tavaroita siirrellään ensin vetokärryyn hyllystä, sitten kassalle ja kassalta reppuun /kassiin - kanto kotiin, siirto jääkaappiin. Sorminivelet kiittävät painavan tavaran nostelusta. Eri asia jos on iäkäs tai muu syy, ettei voi itse pakata, mutta haluaisi käydä itsenäisesti kaupassa vai apuväline siihen. Voisiko olla joku systeemi tuotteiden kyljessä, että kun ne viedään korissa tai kärryssä jonkun portin /kassahihnan läpi, ne tuotteet tunnistetaan ja tulee suoraan summa. Onko virheiden mahdollisuutta. Automaattikassoissa on puutteita vielä ja matala pöytä, ahdasta.
Kaksi mummoa prismassa kirjoitti:
Kyllä kiitos pakkaajille.
Joskus 2-3 vuotta sitten prismassa en päässyt pakkaustasolle pakkaamaan, koska kaksi mummoa tukki sen keskenään. He olivat ilmeisesti osastaneet yhdessä ja pohtiessaan, että kummalle tuli tämä ja tuo siinä kesti turhan kauan ja jouduin pakkaamaan vaivalloisesti liukuhihnan vieressä ostoskärry minun ja hihnan välissä.
Saatuani ostokset kassiin ja kärryllä autoon, ne mummot jäi edelleen siihen pakkaustason luokse pohtimaan, että kumman oli x, y, z jne ja minä jäin miettimään sitä, että pakkasiko minun takana ollut myös hihnan vierestä vai odottiko, että mummot väistää
Oletpa sinä röyhkeä.
USAssa voi myos antaa omat kestokassinsa pakkaajaalle, ei ole mitaan lakia joka velvoittaisi muovikassiin pakkaamisen.
Kulttuurit vaan taitavat olla niin erilaisia etta suomalaisille ei sovi. Taalla kaydaan kaupassa autolla kerran viikossa ja kasseja voi joskus olla kaksikymmenta.
Parasta on etta kun on maksanut ostokset kassit ovat jo karryssa ja seuraava paasee nopeasti asioimaaan.
ap voi laittaa foliot ikkunoihin ja tilata tavarat ovelle ei se ostamaton tavara ole pöllittyä vaan sinun sarastavaa sairautta. minulle yks vanha ämmä alko selittään että vein hänen punaisen maidon. en todellakaan . käämi paloi totaalisesti näytin kassini ei uskonut pyysin kassan apuun akka vaan kailotti varkaasta. kassa totes ettei akka ollut ostanutkaan punaista maitoa. niin suutuin että pistin akan maksamaan 100e kärsimys korvausta muuten olisin vienyt kunnian loukkauksesta oikeuteen. ei hörhöillä vanhuksilla ole etuoikeuksia menkööt suljetulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kauppareissuilla pakkaaja mukana eli oma mies. Hän osaa pakata ruokakassit ihan hyvin, paitsi hän pakkaa kassit liian täyteen. Jos kolmen kassin tavarat laittaa neljään, kumpikin kantaa kaksi kevyesti. Nyt on kolme painavaa, joista minä otan kevyimmän ja mies saa kantaa kaksi painavaa.
Miksi niitä kasseja ei voi laittaa ostoskärryyn jossa ne kuljettaa autolle niin ei tarvitse kantaa niitä kuin autolta kotiin?
Me asutaan kerrostalossa eikä talossa ole hissiä. Tietenkin tavarat kuljetetaan autolle kärryillä.
Ei, se on ärsyttävää, haluan pakata itse.
Ei huvittaisi maksaa ylimääräistä pakkaajan takia.
Vierailija kirjoitti:
Ei huvittaisi maksaa ylimääräistä pakkaajan takia.
Paljonko luulet sen ylimaaraisen olevan? Viisi pennia/kaynti? Ottaako koville?
Kyllahan siina tavaran hinnassa on jo kauppiaan palkka, tilan vuokra, sahkot ja kassat jne.
minä minä vanha kirjoitti:
ap voi laittaa foliot ikkunoihin ja tilata tavarat ovelle ei se ostamaton tavara ole pöllittyä vaan sinun sarastavaa sairautta. minulle yks vanha ämmä alko selittään että vein hänen punaisen maidon. en todellakaan . käämi paloi totaalisesti näytin kassini ei uskonut pyysin kassan apuun akka vaan kailotti varkaasta. kassa totes ettei akka ollut ostanutkaan punaista maitoa. niin suutuin että pistin akan maksamaan 100e kärsimys korvausta muuten olisin vienyt kunnian loukkauksesta oikeuteen. ei hörhöillä vanhuksilla ole etuoikeuksia menkööt suljetulle
Oletko lukutaidoton idiootti? Ap mainitsi aivan selkeästi, että "jo maksetuista" ja "tai yrittää maksatuttaa muilla"
No oli miten hyvänsä olet ilmeisesti pelkkä provo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunat ja tomaatit alimmaisena, raskaat päällä? Pakkaaminen on taito-, ei nopeuslaji. Vaatii maalaisjärjen käyttöä, mikä ei välttämättä ole koululaisen/opiskelijan vahvuus.
Tämähän on ratkaistu sillä, että latoo hihnalle ensin ne, jotka haluaa kassiin alimmaisiksi, eli painavat ja pakasteet, ja viimeisenä kevyet ja särkyvät. Näin tulee tehtyä, vaikka pakkaan itse.
Jos ostaa paljon, joutuu jo kaupan käytävillä siirtelemään tavaroita korissa tai kärryssä niin, että helposti hajoavat pysyvän pinon päällimmäisinä. Näin ollen ne ovat ensimmäisiä, jotka laitetaan hihnalle.
Kylla ne pakkaajat koulutetaan. Aina on pakasteeseen menevat omassa kassissaan ja kananmunat laitetaan omaan kassiinsa ja pakkaaja viela huomauttaa etta tassa ovat munat ettet itse niita sarje. Pakkaajalle voi myos sanoa toivomuksia kuten etta pakkaa kevyemmin kun ranne ei kesta painavia kasseja. Ja aina voi pyytaa etta pakkaaja tulee lastaamaan kassit autoon jos ei itse jaksa. Kuuluu kaupan palveluihin eivatka saa edes ottaa tippia vaikka tarjoaisinkin.