Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin korvikset? Ei koskaan.

Vierailija
23.05.2014 |

Olenko ainoa aikuinen nainen, jonka korvanipukoita ei ole koskaan rei'itetty? En vastusta korviksia mistään syystä eivätkä vanhempani kieltäneet, mutta ei vaan koskaan tullut hankittua. (Korvalehden olen itse asiassa lävistänyt ylhäältä.) Tuntuu, että nykyään kaikki vain juttelevat siitä rei'itetäänkö tyttölapsen korva ennen kouluikää vai vasta ekaluokalla. Eikö kenellekään tule edes mieleen, ettei korvia tarvitsisi koskaan rei'ittää?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tykkää toiset ei. Jos lapsi ne haluaa niin hänelle ne voidaan käydä laittamassa. Yleensä se on että kun kavereillakin on niin pitää itsekkin saada.

Vierailija
2/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö ihan vakavissasi tuota? Jos maailmassa on 7 miljardia ihmistä, siihen mahtuu aika monta aikuista naista, ja varmasti myös aika monta sellaista, joilla ei ole lävistettyjä korvannipukoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole. Enkä aio enää ottaakaan. Olen nelikymppinen jo ja hyvin olen ilman korviksia pärjännyt. Muita koruja on kuitenkin niin paljon, että pärjään ihan hyvin vaikkei killuttimia korvissani roikukaan. Pidän korviksia jokseenkin turhanaikaisina ja jopa hiukan riskaabeleina.

Vierailija
4/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nyt on selvästi yleistynyt trendi että ei rei'itetäkään tai sitten ne, joilla on jo reiät, eivät kuitenkaan käytä koruja. Esim. mun tyttö on nyt neljännellä ja hänen luokallaan korviksia ei juurikaan käytetä ja monella ei edes ole reikiä. Nämä tytöt ovat hyvin liikunnallisia, joukkuevoimistelijoita, aktiivisia partiolaisia yms. ja korvikset ei ole mikään kiinnostava juttu.

Vierailija
5/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 09:01"]Kysytkö ihan vakavissasi tuota? Jos maailmassa on 7 miljardia ihmistä, siihen mahtuu aika monta aikuista naista, ja varmasti myös aika monta sellaista, joilla ei ole lävistettyjä korvannipukoita.[/quote]

Kun kysyin asiaa tällä palstalla, tarkoitin että sattuuko tämän keskustelun lukemaan joku muukin jolla ei ole korviksia.

Vierailija
6/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jumala olisi tarkoittanut ihmisille reiät korviin, olisi Hän sellaiset luonut. Luojan luomaa ei kenenkään pidä silpoman. En siis hyväksy lävistyskorujen käyttöä kenelläkään missään ruumiinosassa, vaan paheksun syvästi. Kertoo kaiken oleellisen heidän arvo- ja ajatusmaailmastaan.

Vierailija
7/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 09:11"]Jos Jumala olisi tarkoittanut ihmisille reiät korviin, olisi Hän sellaiset luonut. Luojan luomaa ei kenenkään pidä silpoman. En siis hyväksy lävistyskorujen käyttöä kenelläkään missään ruumiinosassa, vaan paheksun syvästi. Kertoo kaiken oleellisen heidän arvo- ja ajatusmaailmastaan.

[/quote]

Joojoo. Ihan kuin sä näkisit jokaisesta vastaantulijasta että onko niillä lävistyksiä vai ei.. Mullakin on muttei missään näkyvällä paikalla että sinä paheksuja sen voisit nähdä.

Vierailija
8/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 09:11"]Jos Jumala olisi tarkoittanut ihmisille reiät korviin, olisi Hän sellaiset luonut. Luojan luomaa ei kenenkään pidä silpoman. En siis hyväksy lävistyskorujen käyttöä kenelläkään missään ruumiinosassa, vaan paheksun syvästi. Kertoo kaiken oleellisen heidän arvo- ja ajatusmaailmastaan.

[/quote]

Ei pidä silpoma.. No miten vaikka synnytyksessä kun kätilö tms tekee veitsellä viillon sinne lihaan että lapsi mahtuu tulemaan? Entä leikkaukset? Amputaatiot?

Vierailija
9/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 09:13"]

[/quote]

Joojoo. Ihan kuin sä näkisit jokaisesta vastaantulijasta että onko niillä lävistyksiä vai ei.. Mullakin on muttei missään näkyvällä paikalla että sinä paheksuja sen voisit nähdä.

[/quote]No kyllähän sen näkee päältä päin muistakin merkeistä ulkonäössä, vaikkei itse lävistys olisikaan esillä. Pitää vain osata katsoa. 99% olen oikeassa näissä tapauksissa.

Vierailija
10/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 09:13"]

[/quote]

[/quote]No kyllähän sen näkee päältä päin muistakin merkeistä ulkonäössä, vaikkei itse lävistys olisikaan esillä. Pitää vain osata katsoa. 99% olen oikeassa näissä tapauksissa.

[/quote]

Voidaan kokeilla. Mennään jonnekkin kadulle ihmismassaan kävelemään ja sun pitää arvata monellako on joku lävistys. Mä olen ihan tälläinen kiltin naapurintytön näköinen mutta lävistykset jää vaatteiden alle piiloon. Ei ole mitään ulkoisia merkkejä että mulla sellaisia olisi ;)

Vierailija
11/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 09:16"]

[/quote]

Ei pidä silpoma.. No miten vaikka synnytyksessä kun kätilö tms tekee veitsellä viillon sinne lihaan että lapsi mahtuu tulemaan? Entä leikkaukset? Amputaatiot?

[/quote]Kyllä Luoja pitää huolen lampaistaan ilman puoskareiden apua. Hänen tahtonsa toteutukoon, eikä siihen tule ihmisen sekaantua. 

Vierailija
12/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole killuttimia enkä ole kävelevä joulukuusi. Ei epämääräistä töhnää ihon alla. En maksaisi kuunaan mistään jonninjoutavasta piirtelystä kenellekkään "tatuointitaiteilijalle" yms.. Järkevä talousihminen toimii näin.

Vierailija
13/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on reiät, mutta korviksia olen pitänyt viimeksi lapsena. Oma tyttöni halusi korvikset 7- vuotiaana ja sai silloin. Usein kyse on siitä, että ne tytöt haluavat itse korvikset. Enkä nyt nähnyt mitään syytä miksi olisi pitänyt kieltää tyttöä saamasta korviksia kun kyse ei kuitenkaan mistään kauhean isosta jutusta ole.

Vierailija
14/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42 enkä ole koskaan korviksia halunnut. Olisn joskus 10 vuotiaana ne halutessani saanut. Jotain kulmalävistystä parikymppisenä mietin, mutta laiskuuttani en saanut sitäkään aikaiseksi.

Oma tyttö on nyt 7 eikä ole reikiä pyytänyt. Serkullaan on, eskarikavereilla ei kellään. Jos pyytää, niin muutamalla vuodella pistän asiaa vielä eteenpäin, on sellainen huithapeli että killuisi siitä korvarenkaasta varmaan puunoksassa kun unohtaa ne.

Vierailija
15/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole myöskään. Ei ole mitään niitä vastaan ja välillä harkitsenkin josko laittaisi, välillä kun näkee niin kivoja korviksia. Inhottaa kuitenkin joidenkin ajatus siitä että tytöillä "kuuluu" olla korvikset silloin, kun nämä ihan tosissaan pohtivat , pitäisikö 3v muksu käydä rei'ittämässä.

Vierailija
16/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo muakaan rei'itetty, ei korvista saati muualtakaan.

Nainen 39v.

Vierailija
17/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini laitatti reiät korviinsa kuusikymppisenä. Nyt käyttää paljon korviksia, ihmettelee miksei tehnyt tuota jo aiemmin. 

Vierailija
18/18 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kolmevitonen nainen ja äiti. Tosin minulla reiättömyys johtuu pitkälti siitä että kasvoin vl perheessä. Nyttemmin kun olen jättänyt kyseisen liikkeen niin rei'itys olisi "luvallista"

vaan eipä ole minkäänlaisia haluja eikä kiinnostusta kyseistä asiaa kohtaan.

korut joita käytän on pääasiassa helmiä. Usein käytän myös huivia.

en vaan jotenkin tykkää muutenkaan sellasista kulta/hopea koruista Enkä hepeneistä :)

Sellanenkin vielä että teen kolmivuorotyötä elintarvikealalla. Korvakoruja ei saa käyttää. En jaksais kokoajan säätää niiden kanssa.

Monesti vois käydä niin että reiät menisi umpeen kun en "kerkee" laittamaan joka välissä päälle.

Eli todennäköisesti en tule koskaa rei'ityttämään korviani ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme