Apua! 14v & mahdollinen mt ongelma
Olen siis 14-vuotias tyttö ja mulla on alkanut yhtäkkiä epämiellyttäviä oireita kuten paha ahdistus, varjoihmisten näkeminen ja äänien kuuleminen. Lisäksi musta tuntuu siltä, että mua yritetään tappaa esim. myrkyttämällä.
Pelkään vanhempiani tämän takia tosi paljon. Jos jotain neuvoja voisitte antaa, niin olisin kiitollinen. T: ”Kympin ka” tyttö
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten tuossa sanottiinkin, hae apua. Sairaalan päivystyksestä löytyy aina ammattilaisia, jotka osaavat ohjata oikeaan paikkaan.
En uskalla hakea apua koska en halua osastolle
Oletko ollut osastolla?
En mutta osastolla on hulluja ja kurja olla...
Minäpä olen käynyt nuorisopsykiatrian osastolla joka oli ihan mukava paikka. Tunnen myös nuoren joka on viettänyt siellä yhteensä kuukausia kerrallaan monta kertaa, ja nyt jälkeenpäin hän puhuu paikasta pelkkää hyvää. Silloin pelotti mutta hän pääsi peloistaan.
Pelkosi osaston suhteen voi olla aivan turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten tuossa sanottiinkin, hae apua. Sairaalan päivystyksestä löytyy aina ammattilaisia, jotka osaavat ohjata oikeaan paikkaan.
En uskalla hakea apua koska en halua osastolle
Oletko ollut osastolla?
En mutta osastolla on hulluja ja kurja olla...
Minäpä olen käynyt nuorisopsykiatrian osastolla joka oli ihan mukava paikka. Tunnen myös nuoren joka on viettänyt siellä yhteensä kuukausia kerrallaan monta kertaa, ja nyt jälkeenpäin hän puhuu paikasta pelkkää hyvää. Silloin pelotti mutta hän pääsi peloistaan.
Pelkosi osaston suhteen voi olla aivan turha.
Voi olla totta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivystykseen menet. Siellä juttelet lääkärin kanssa mikä olisi sinulle hyvä vaihtoehto. Minä olen muuten ollut suljetulla monesti. Sieltä on aina löytynyt kivoja kavereita samassa elämäntilanteessa. Osa heistäkin pelkää yhtä paljon kuin sinä, osa enemmän.
Haluan asua kotona, en suljetulla
Ei siellä pitkään saa olla muuta kuin tosi tarpeessa olevat. Minä olen ollut 1-2 viikon reissuja jolloin katsotaan lääkitys uusiksi valvonnassa. Sinne on myös todella vaikea päästä. Vaatii melkein suhteita ennen kuin pääsee. Ne yrittää joka päivä saada sieltä ulos, että ei ne väkisin pidä jos ei huolta.
Eipä yrittäny saada mua ulos.
Soita edes aluksi mll:n auttavaan puhelimeen. Jos järjellä luotat äitiisi, puhu hänelle, ja jos et uskalla, puhu terveydenhuollon henkilökunnalle. Psykiatrisen puolen henkilökunta ei edes hätkähdä, älä pelkää. Olet ihan normaali. Minulla ei ole minkään valtakunnan koulutusta aiheesta, ei mitään terapioita tai lääkityksiä, mutta olen kokenut vastaavia. En haluaisi kenenkään muun joutuvan selviämään omin päin, olen hyvin hyvin vahva ja sinnikäs, joten hae apua!
Ei siellä pitkään saa olla muuta kuin tosi tarpeessa olevat. Minä olen ollut 1-2 viikon reissuja jolloin katsotaan lääkitys uusiksi valvonnassa. Sinne on myös todella vaikea päästä. Vaatii melkein suhteita ennen kuin pääsee. Ne yrittää joka päivä saada sieltä ulos, että ei ne väkisin pidä jos ei huolta.