Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, jos saisit valita niin ali-, normaali- vai ylipainoinen?

Vierailija
23.12.2020 |

Jos mennään oikeiden BMI-arvojen mukaan eli 170 cm ja 45 kg on alipainoinen.

Mies, jos saisit valita niin ali-, normaali- vai ylipainoinen?

Vaihtoehdot

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Impulsiivinensonni kirjoitti:

Normaalipaino, 170cm on 65-75 ihan mukava.

Tiimalasi tai päärynä.

170 cm normaalipainon raja on 72.3 kg eli 72.4-75 on jo ylipainoinen

Pohtiiko miehet samalla tavalla omaa painoaan? Jos on 180 cm pitkä mies, toinen on langanlaiha luikku ja toinen vanttera ja lihaksikas. Onko ok sanoa, että 180 cm pitkälle miehelle normipaino on 70 kg -75 kg. Veikkaan, että vanttera urheilija painaa enemmän kuin 75 kg, vaikka hoikkia ovat molemmat.

Miksi naisten pitäisi mennä johonkin painomuottiin?

Olen isokokoinen naiseksi, painoa on paljon. Oikeasti vahvat luut (olen tänä talvena pyllähtänyt luistinradalla pari kertaa niin, että otin käsillä suoraan vastaan. Haurasluisella olisi ollut ranne murtunut). 75 kg painavana sain kohteliaisuuksia hoikkuudestani. 55 kg painaneena olin lähellä syömishäiriötä.

Meitä naisia on yhtä paljon erilaisia kuin miehiäkin. Minä olen vahvarakenteinen atleetti, en siro keiju. Painoa on, mutta on myös tavaraa: luuta ja lihasta.

Romuluisuus ja/tai ylipaino ei korreloi luiden vahvuuden tai kestävyyden kanssa.

Siro keiju ei riko rannettaan sinua todennäköisemmin.

Minulla on kaksi kaveria, jotka ovat rakenteeltaan mallimaisen siroja, painoa 52 kg. Toisella on lapsesta asti murtunut nilkka useamman kerran ja ranne ainakin kerran. Kyllähän luun paksuus vaikuttaa: ei paksu luu murru niin helposti kuin ohut. Veikkaan, että minun ja tämän keijun luiden koossa on monen millin eroja. Ja olemme kyllä koheltaneet yhtä paljon ympäriinsä, joten syy ei ole siinä, että olisin ollut rauhallisempi.

Vierailija
62/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen mies kirjoitti:

Pieni pyöreys ei haittaa, mutta jos normaalipainosta poiketaan, niin mieluummin ilman muuta alaspäin, muttei sinnekään suuntaan liikaa. Ylipaino on epäterveellistä ja saa ihmisen usein näyttämäänkin vähemmän hyvältä. Normaali tai hoikahko on hyvä, ihanan persoonallisuuden ja muun viehättävyyden ohella.

Ja alipaino on terveellistä :D

Kirjoitin, ettei "sinnekään suuntaan liikaa", mutta epäterveellinen alipaino on kuitenkin Suomessa paljon harvinaisempi ilmiö kuin epäterveellinen ylipaino, joten siihen harvoin edes törmää, toiseen ääripäähän sen sijaan jatkuvasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä voi alipainoisellakin olla isot rinnat. Olen 163cm ja 51kg, eli vielä normaalipainossa, alipainoon ei kuitenkaan ole kuin 2kg. Rinnat on 65G. Eli vartaloon nähden ne on kyllä isot. Ja jos sen 2kg laihtuisin, tuskin tisseistä lähtisi, vaan reisistä. Niissä kun on minulla vielä rasvaa tässäkin painossa. Ja siinä 49kg painossakaan en mielestäni liian laihalta näytä. Olen kuitenkin varsin hentorakenteinen. Ja mitat on 84-60-90.

Vierailija
64/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ali mieluummin. Pyöreys on todellinen turn.off. pyöreät voi kutoa kotonaan sukkia niin ketään ei häiritse

Vierailija
65/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoreksia on sairaus, joka tunnetaan myös nimellä laihuushäiriö. Taudinkuvaan kuuluu, että potilas on vähintään 15% alipainoinen.

Täysi-ikäisellä naisella normaalipainon alaraja on BMI 18,5. Anorektikolla BMI on siis luokkaa 16 tai vähemmän. Esimerkin henkilöä voidaan siis pitää "anorektisena", jos hänen painonsa on luokkaa 45 kiloa tai vähemmän.

Nyt sinä sabotoit tekstiä. Olet tuon lauseesi muokannut Terveyskirjaston sivulta. Oikeasti se menee näin: "Anoreksiassa paino on ainakin 15 % vähemmän kuin pituuden mukainen keskipaino." Se tarkoittaa aivan eri asiaa kuin mitä sinä kirjoitit. Myöskään siitä, että BMI alittaa 16 ei voida vetää suoranaista johtopäätöstä, että henkilöllä on anoreksia. Siten ei voi myöskään kirjoittaa papereihin, että anorektinen paino. Paino on edelleen alipainoinen. Myös silloin, jos henkilöllä olisi anoreksia niin hän olisi alipainoinen, ei anoreksiapainoinen. 

Vierailija
66/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä voi alipainoisellakin olla isot rinnat. Olen 163cm ja 51kg, eli vielä normaalipainossa, alipainoon ei kuitenkaan ole kuin 2kg. Rinnat on 65G. Eli vartaloon nähden ne on kyllä isot. Ja jos sen 2kg laihtuisin, tuskin tisseistä lähtisi, vaan reisistä. Niissä kun on minulla vielä rasvaa tässäkin painossa. Ja siinä 49kg painossakaan en mielestäni liian laihalta näytä. Olen kuitenkin varsin hentorakenteinen. Ja mitat on 84-60-90.

Joo, mutta yleisempää ehkä on, ettei tissejä silloin ole. Mutta onnea sinulle. 

Vierailija
67/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuva kiitos

mies52v

alipainoinen = googlaa eugenia cooney

normaalipainoinen = googlaa sara sieppi

ylipainoista en nyt viitsi nimetä, kun ei tämän ole tarkoitus loukata ketään, mutta senkin voi kirjoittaa googleen

ap

Eugenia cooney = sairas, kuihtunut ano reksiaa sairastava nainen

Elsa hosk : bmi 17.5, alipainoinen, laiha, muttei ano rektisen laiha

voisko tää viesti jo mennä läpi :P

anorektisen laiha on edelleen alipainoinen, jos hän menee lääkäriin niin paino on alipainoinen, ei anorektinen.

älä levitä väärää tietoa.

Kyllä nyt on hirveetä väärän tiedon levittämistä. Näin on, lääkäriin mennessä olet alipainoinen etkä "anorektinen".

Ellei tässä keskustelussa ole kyse sairaalloisen lihavista ja - laihoista naisista, eugenia ei ole sopiva esimerkki alipainoisesta naisesta vaan hyvin sairaasta ja ano rektisesta sellaisesta.

Nainen voi olla alipainoinen olematta ano rektinen.

Alipainoinen nainen ei tarkoita nälkiintynyttä ano rektikkoa.

Niin voi ollakin. Siksi sanoinkin, että anorektinen on alipainoinen enkä että alipainoinen on anorektinen. Näin ollen molemmat sopivat kuitenkin kuvaamaan alipainoista naista. Sitä paitsi Cooney ei ole myöntänyt häiriötään, joten mistä tiedät, ettei hänkin ole vain alipainoinen?

Hän, kuten moni muukaan vakavaa syömishäiriötä sairastava ihminen ei välttämättä tuo sitä julkisuuteen. Hänen olemuksestaan voi aika vahvasti päätellä, että kyseessä ei ole "vain" alipainoinen nainen vaan jotain vakavampaa.

Eugenia ei ole myöntänyt häiriötään julkisesti, mutta ei salannut sitä faktaa että oli hoidossa (teki myös videon erään toisen tubettajan kanssa aiheesta) jonka jälkeen Eugenia oli terveemmän näköinen, selkeästi saanut vähän painoa lisää. Paino on sitten pudonnut taas.

Kaiken tämän takia voi aika vahvasti sanoa ettei hän ole "vain alipainoinen".

Off topic. Perehdy asiaan enemmän jos kiinnostaa.

Vierailija
68/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Impulsiivinensonni kirjoitti:

Normaalipaino, 170cm on 65-75 ihan mukava.

Tiimalasi tai päärynä.

170 cm normaalipainon raja on 72.3 kg eli 72.4-75 on jo ylipainoinen

Pohtiiko miehet samalla tavalla omaa painoaan? Jos on 180 cm pitkä mies, toinen on langanlaiha luikku ja toinen vanttera ja lihaksikas. Onko ok sanoa, että 180 cm pitkälle miehelle normipaino on 70 kg -75 kg. Veikkaan, että vanttera urheilija painaa enemmän kuin 75 kg, vaikka hoikkia ovat molemmat.

Miksi naisten pitäisi mennä johonkin painomuottiin?

Olen isokokoinen naiseksi, painoa on paljon. Oikeasti vahvat luut (olen tänä talvena pyllähtänyt luistinradalla pari kertaa niin, että otin käsillä suoraan vastaan. Haurasluisella olisi ollut ranne murtunut). 75 kg painavana sain kohteliaisuuksia hoikkuudestani. 55 kg painaneena olin lähellä syömishäiriötä.

Meitä naisia on yhtä paljon erilaisia kuin miehiäkin. Minä olen vahvarakenteinen atleetti, en siro keiju. Painoa on, mutta on myös tavaraa: luuta ja lihasta.

Romuluisuus ja/tai ylipaino ei korreloi luiden vahvuuden tai kestävyyden kanssa.

Siro keiju ei riko rannettaan sinua todennäköisemmin.

Minulla on kaksi kaveria, jotka ovat rakenteeltaan mallimaisen siroja, painoa 52 kg. Toisella on lapsesta asti murtunut nilkka useamman kerran ja ranne ainakin kerran. Kyllähän luun paksuus vaikuttaa: ei paksu luu murru niin helposti kuin ohut. Veikkaan, että minun ja tämän keijun luiden koossa on monen millin eroja. Ja olemme kyllä koheltaneet yhtä paljon ympäriinsä, joten syy ei ole siinä, että olisin ollut rauhallisempi.

Minä olen aina ollut alipainoinen, edelleenkin olen. En ole koskaan murtanut luita vaikka muutaman kerran olen kaatunut pahastikkin ja kohellan itseni mustelmille melkein viikottain. Eli ei ole mitenkään painosta kiinni. Ja luiden koosta et voi tietää yhtikäs mitään ellet ole oikeasti mittauttanut niitä jollain lääkärillä tai vastaavalla. Joillain on vaan heikommat luut painosta riippumatta.

Vierailija
69/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mister mies kirjoitti:

Todellakin ali mieluummin. Pyöreys on todellinen turn.off. pyöreät voi kutoa kotonaan sukkia niin ketään ei häiritse

Tai sitten nostaa painoja salilla ja saada lisää massaa. Olen aloittanut saliharrastuksen ja löytänyt itselleni sopivaa seuraa. Näytän voimakkaalta ja terveeltä vankkarakenteisuuden takia.

Vierailija
70/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuva kiitos

mies52v

ylipainoista en nyt viitsi nimetä, kun ei tämän ole tarkoitus loukata ketään, mutta senkin voi kirjoittaa googleen

ap

anorektisen laiha on edelleen alipainoinen, jos hän menee lääkäriin niin paino on alipainoinen, ei anorektinen.

Kyllä nyt on hirveetä väärän tiedon levittämistä. Näin on, lääkäriin mennessä olet alipainoinen etkä "anorektinen".

Ellei tässä keskustelussa ole kyse sairaalloisen lihavista ja - laihoista naisista, eugenia ei ole sopiva esimerkki alipainoisesta naisesta vaan hyvin sairaasta ja ano rektisesta sellaisesta.

Niin voi ollakin. Siksi sanoinkin, että anorektinen on alipainoinen enkä että alipainoinen on anorektinen. Näin ollen molemmat sopivat kuitenkin kuvaamaan alipainoista naista. Sitä paitsi Cooney ei ole myöntänyt häiriötään, joten mistä tiedät, ettei hänkin ole vain alipainoinen?

Hän, kuten moni muukaan vakavaa syömishäiriötä sairastava ihminen ei välttämättä tuo sitä julkisuuteen. Hänen olemuksestaan voi aika vahvasti päätellä, että kyseessä ei ole "vain" alipainoinen nainen vaan jotain vakavampaa.

Eugenia ei ole myöntänyt häiriötään julkisesti, mutta ei salannut sitä faktaa että oli hoidossa (teki myös videon erään toisen tubettajan kanssa aiheesta) jonka jälkeen Eugenia oli terveemmän näköinen, selkeästi saanut vähän painoa lisää. Paino on sitten pudonnut taas.

Minulla ei ole minkään valtakunnan oikeuksia vetää kenellekään mitään diagnooseja, vaikka se näyttäisi miltä.

Vierailija
71/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehon malleja on paljon erilaisia eikä tässä keskusteltu siitä. Kysymys oli miehille et mikä juuri sinulle maistuu parhaiten. Toki on miehiä jotka pitävät pyöreistä ja isoista naisista ihan samalla tavalla kun meitä hoikista naisista pitäviä on. Eli jos olet isoraaminen nainen, tai vaikka voimanostaja tai mikä hyvänsä niin sinullekin on ottajansa. Tässä ketjussa kuitenkin keskustellaan siitä mikä kellekin miehelle on se ihanne naisen koko. Hoikat on aina kiihottaneet mua enemmän. Jos on keskimittainen pitkillä säärillä, pienillä rinnoilla ja timmillä pepulla niin vielä parempi.

Vierailija
72/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

170cm alipainon raja on 55kg. Tuo 45kg on jo melkein anorektinen.

Ei ole. Se on 53.3 kg. Anorektinen on alipainoinen. Ei tule mitään anorektista alipainon jälkeen. 

ap

Anorektinen ei välttämättä ole alipainoinen. Se on mielisairaus, joka voi olla kellä tahansa.

Vierailija
73/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mister mies kirjoitti:

Se on jännä, että pienet tirriäiset lähestyvät minua, tykkäävät isommista naisista. Yksi mies olisi jopa maksanut minulle 20000 €, jos olisin toiminut hänen lapsensa sijaissynnyttäjänä. Mies itse oli noin 155 cm pitkä. Hän ihaili isoa vartaloani ja vaaleuttani. 😂

Vierailija
74/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

170cm alipainon raja on 55kg. Tuo 45kg on jo melkein anorektinen.

Ei ole. Se on 53.3 kg. Anorektinen on alipainoinen. Ei tule mitään anorektista alipainon jälkeen. 

ap

Anorektinen ei välttämättä ole alipainoinen. Se on mielisairaus, joka voi olla kellä tahansa.

Kyllä virallisiin kriteereihin kuuluu nimenomaan tuo alipaino. Mutta olen ihan samaa mieltä, että näin ei pitäisi olla. 

Vierailija
75/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mister mies kirjoitti:

Se on jännä, että pienet tirriäiset lähestyvät minua, tykkäävät isommista naisista. Yksi mies olisi jopa maksanut minulle 20000 €, jos olisin toiminut hänen lapsensa sijaissynnyttäjänä. Mies itse oli noin 155 cm pitkä. Hän ihaili isoa vartaloani ja vaaleuttani. 😂

Nojoo. Friikkejä löytyy joka lähtöön. Tai toisaalta hän on voinut olla niin traumatisoitunut pienuudestaan, että oli valmis maksamaan siitä, ettei omat lapsensa joutuisi koskaan kokemaan samaa.

Vierailija
76/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla on C-kupin tissit vaikka painoindeksi on 19. Ja ihan sopusuhtaiset on ei mitenkään isot.

n35

No, mutta sinä oletkin normaalipainoinen?

Jep niin olen, mutta moni nimittelee laihaksi ja päivittelee pieneksi jatkuvasti (ärsyttävää muuten), joten kun joku sanoi ettei laihalla voi olla tissejä niin protestoin.... mutta itse oon samaa mieltä, en pidä itseäni niinkään laihana vaan hoikkana.

No, sano että olet normaalipainoinen etkä laiha tai hoikka?

Kyllä bmi 19 on hoikka. Hoikka ei ole synonyymi alipainoiselle.

Vierailija
77/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuva kiitos

mies52v

ap

Minulla ei ole minkään valtakunnan oikeuksia vetää kenellekään mitään diagnooseja, vaikka se näyttäisi miltä.

Kukaan ei sinulta tainnut diagnooseja pyytääkään.

Vierailija
78/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla on C-kupin tissit vaikka painoindeksi on 19. Ja ihan sopusuhtaiset on ei mitenkään isot.

n35

No, mutta sinä oletkin normaalipainoinen?

Jep niin olen, mutta moni nimittelee laihaksi ja päivittelee pieneksi jatkuvasti (ärsyttävää muuten), joten kun joku sanoi ettei laihalla voi olla tissejä niin protestoin.... mutta itse oon samaa mieltä, en pidä itseäni niinkään laihana vaan hoikkana.

No, sano että olet normaalipainoinen etkä laiha tai hoikka?

Kyllä bmi 19 on hoikka. Hoikka ei ole synonyymi alipainoiselle.

Uskottele itsellesi, mitä haluat. Jos tulet paremmalle mielelle siitä niin anna mennä. 

Vierailija
79/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuva kiitos

mies52v

ap

Kukaan ei sinulta tainnut diagnooseja pyytääkään.

Itse juuri yrität kivenkovaan vääntää asiasta kanssani :D Hulluja on joka lähtöön.

Vierailija
80/91 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai 170 centtinen ja 46 kiloinen olisi normaali :O Todella laiha olis!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme