Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääk, asuntolaina ja rahapelit

Vierailija
23.12.2020 |

Olenkohan ihan k*sessa nyt.

Olemme hakemassa asuntolainaa ja olimme lainaneuvottelussa. Nyt minun pitäisi toimittaa 3kk ajalta tiliote.
Olen pelannut jonkin verran rahapelejä - en ole ottanut pikavippejä, minulla ei ole maksumerkintöjä ja luottotietoni ovat kunnossa. Tunnistan kuitenkin itsekin, että pelaamiseen on kulunut nyt liikaa rahaa. Olen lisäksi elänyt kädestä suuhun, kun minulla ei ole ollut säännöllisiä tuloja. Nyt olen siis aloittanut vakituiset työt ja talous on sen osalta turvattu. Yhtään ensimmäistä tiliä en ole vielä kerennyt saamaan, joten tililläni on tällä hetkellä vain muutama kymppi. Laskeskelin jokin aika sitten omaa rahanpeluutani ja oikein hätkähdin, että pienistä summista tuleekin isoja, kun usein pelaa. Se suoraan sanottuna v*tuttaa, ja pelaamiseni loppui siihen. Minulla ei ole riippuvuutta, vaan se on ollut enemminkin tylsyyteen pelaamista ja yksinäisiin iltoihin jotain täytettä. Nyt silmäni avautuivat oikein kunnolla asiaan, ja oma tuhlailu hävettää hirveästi. Olisi pitänyt pitää tarkempaa kirjaa. Kotiutan tosi herkästi pieniäkin summia ja olen ollut selvästi sokea sille, että kotiutusrahat ja talletusrahat eivät kulje ihan käsikädessä.

Nyt siis pitäisi toimittaa 3kk ajalta tiliote, ja kyllähän niitä pelimerkintöjä siellä on paljon. Ottaakohan pankin täti sen puheeksi? :( Mieskään ei tiedä, että olen tuhlannut peleihin niin paljon rahaa ja olen ihan paniikissa asian suhteen. Olenhan kuitenkin muutoin säästäväinen ja järkevä ja tarkka rahankäyttäjä, maksan laskuni ym. Tiedän, että mieheni pettyy minuun tosi paljon, jos pankissa alkavat kyselemään pelaamisestani.

Onko täällä siis ketään kohtalotoveria, kenellä olisi kokemusta asiasta? Ajattelin odottaa tilitietojen antamisessa sen verran, että ensimmäinen tili on tullut ja siellä on rahaa, j aiitä näkisi että peleihin olisi enää mennyt rahaa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on siis vasta muuttanut ihan uudelle paikkakunnalle uuden miehen luo, ja saanut juuri työpaikan. Ei tuossa tilanteessa nyt ihan heti kannata alkaa asuntoa ostaa, odota nyt ainakin 6-12kk että näet saatko potkut koeajalla, ja haluatko asua ko paikkakunnalla ja miehen kanssa yhdessä.

Ap on ollut miehensä kanssa jo viisi vuotta yhdessä ja tämä kyseinen paikkakunta jossa asumme, on meille tuttu ja ollut "muuttoaikeena" jo kaaauan :) Minulla ei kuitenkaan ole näillä leveyksillä sukua tai kavereita, eikä uusia kaverisuhteita vielä syntynyt. Ja talon kanssa voitais oottaa kyllä kesäänkin, mutta kun se unelma tuli juuri myyntiin. 

-ap

Vierailija
22/30 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lainaa voi saada vaikka työsuhde olisi juuri alkanut. En ymmärrä, mikä saa jonkun epäilemään ap:n tarinaa. Ja kiva jos oli ap apua. Nyt vaan koitat jatkossa pitää pelaamisen maltillisena! Pari kymppiä joskus satunnaisesti kuussa ei haittaa, mutta isommat summat kyllä saa pankin varpailleen. Kuten joku kirjoittikin niin helposti summat kasvaa. Peliriippuvuus on pahempaa kuin alkoholismi, siksi kannustan kaikkia lopettamaan kokonaan. Helpommin vaan sanottu kuin tehty. T. Se pankin täti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä!

Vierailija
24/30 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuollainen käytös voi vaikuttaa, että saatte huonommat lainaehdot, koska olette isompi riski pankille.

Vierailija
25/30 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä yksikään pankki ikinä kysynyt minkään lainan (edes asuntolainan) yhteydessä tiliotteita, joten oudolta kuulostaa. En tiedä, vaikuttaako tämä nykytilanne sitten, että ehtoja on kiristetty. Yleensähän riittää palkkatodistus, sillä pankeilla on tänä päivänä aika hyvät keinot selvittää hakijan yleinen tilanne velkojen ja muiden maksukykyyn liittyvien tekijöiden osalta ihan sähköisesti riippumatta siitä, mitä tietoja itse on antanut. Muutenkin asuntolaina on pankille kohtuu riskitön, sillä tilanteessa, jossa velallinen jättää lyhennykset hoitamatta, talo menee pankille. Joten jos luottotiedot ovat kunnossa, on tuloja, eikä merkittävä määrä muita velkoja, asuntolainaa saa varmasti pankin myöntämän summan verran.

Vierailija
26/30 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rehellinen. Lähetä tiliotteet ja kirjoita siihen, että huomasit niitä läpikäymällä, että olet tallettanut liikaa rahapeleihin tylsyyttäsi ja toivot ettei asiaa tuoda esille puolisosi kuullen. Kaikki on niin suhteellista. Oma mies käyttää n 2000 eur vuodessa rahapeleihin eikä lainansaamisessa ole ollut koskaan ongelmia. Olen itse nähnyt oikeasti peliongelmaisia ja ne talletukset on olleet aina vähintään satasia. En usko että toi on este, kun olet rehellinen:)

Vierailija
27/30 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/30 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä,että heräsit tilanteeseesi! Riippuvuudet ovat juuri siitä syystä pirullisia,että niihin kuuluu osana oirekuvaa,ettei asianosainen itse tunnista riippuvuutta. Nyt kun kissa on pöydällä, suosittelen täyttä avoimuutta miehelle ja ennen kaikkea itsellesi. Tuo "vähän silloin ja tällöin, en oikeasti ole riippuvainen ja pystyn lopettamaan" voi hyvin olla myös harhaa, joten asian rehellinen tarkastelu auttaa nyt näkemään,onko pelaaminen todella harmitonta sinun kohdallasi. Jos et ole riippuvainen, on pelaaminen helppoa lopettaa. Jos huomaat vaikeuksia,hae apua heti! Se ei ole häpeä! Paljon ikävämpää on joutua rahaongelmiin,ajautua salailu kierteeseen ja upota syvemmälle. Ihmiset todella tuhoavat pelaamisella elämänsä.

Mutta toki, voi olla, että tämä herätys riittää sinulle eikä ongelma ole laajempi. Tärkeintä,että itse tiedät, missä mennään! Pankin suhteen uskon asioiden järjestävän kyllä:) kaikkea hyvää!

Vierailija
29/30 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten saisi lainaa ilman omarahoitusosuutta? Jos siis tilillä pari kymppiä? Toki jos puhutaan tuhansista niin sitten.

Vierailija
30/30 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan