Kelan virkailijoiden muistaminen
Muistatko Kelan virkailijoita mitenkään, kun olet saanut avustuksia? Vaikkapa lahjalla tai kortilla. Mikä olisi sopiva summa?
Kommentit (12)
Keräämme mammaköörin kanssa kimppalahjan. Lahjakoriin jotain jokaiselta.
Olen yleensä antanut lahjakortin kylpylään. Tänä vuonna annan hemmotteluhoidon kosmetologille, sain kimppa-alennusta, kun ostin samalla työkkärin tädille.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:50"]
Keräämme mammaköörin kanssa kimppalahjan. Lahjakoriin jotain jokaiselta.
[/quote]
Muistakaa skumppa!
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:53"]Olen yleensä antanut lahjakortin kylpylään. Tänä vuonna annan hemmotteluhoidon kosmetologille, sain kimppa-alennusta, kun ostin samalla työkkärin tädille.
[/quote]
mäkin teen noin. Mukana vielä sossun tätikin ja mielenterveystston omahoitajani.
Ei kannata, kyse on helposti lahjuksen antamisesta ja ottamisesta.
No hyvänen aika sentään!!! Aina kun haen jotain etuutta kelalta niin pyydän virkailijaa laittamaan hakemukseen oman tilinumeronsa! Sen luulisi riittävän!? Vai pitäisiköhän minun kuitenkin vielä viedä joku kiva kalevala Koru!? Ehdotuksia!!!
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:58"]
[/quote]
Pikkulahja ei ole sama kuin lahjus, vaikka tällä palstalla kovin monen on vaikea eroa hahmottaakin.
Joitain vinkkejä kaikkein tyhmimmille:
Lahja on sellainen, josta voi kertoa kaikille avoimesti eli ei mitään "pöydän alta".
Lahja on tarkoitettu kiitokseen tai ilahduttamiseen. lahjus on tarkoitettu tuottamaan antajalleen jotain etua.
Lahjasta voi kertoa avoimesti, lahjuksesta ei.
Lahja ei vaadi vastapalveluksia, eika aseta velvotteita. Lahjuksen tarkoituksena on saadotain vastineeksi.
[/quote]
Pikkulahja ei ole sama kuin lahjus, vaikka tällä palstalla kovin monen on vaikea eroa hahmottaakin.
Joitain vinkkejä kaikkein tyhmimmille:
Lahja on sellainen, josta voi kertoa kaikille avoimesti eli ei mitään "pöydän alta".
Lahja on tarkoitettu kiitokseen tai ilahduttamiseen. lahjus on tarkoitettu tuottamaan antajalleen jotain etua.
Lahjasta voi kertoa avoimesti, lahjuksesta ei.
Lahja ei vaadi vastapalveluksia, eika aseta velvotteita. Lahjuksen tarkoituksena on saadotain vastineeksi.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:53"]Olen yleensä antanut lahjakortin kylpylään. Tänä vuonna annan hemmotteluhoidon kosmetologille, sain kimppa-alennusta, kun ostin samalla työkkärin tädille.
[/quote]
mäkin teen noin. Mukana vielä sossun tätikin ja mielenterveystston omahoitajani.
[/quote]
Juuri noin! Saa kimppa-alennusta kivasti. Jo nyt mietin, miten ensi kaudella kiitän viranomaisia. Vinkkejä?
10% saamistani etuisuuksista on ollut ihan sopiva summa. 50000€/vuosi minulle, niin Kelan virkailija saa siitä 5000€.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 13:04"]10% saamistani etuisuuksista on ollut ihan sopiva summa. 50000€/vuosi minulle, niin Kelan virkailija saa siitä 5000€.
[/quote]
Siis kymmenykset, kuten kunnon uskovat antaa papeillensa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:46"]
Muistatko Kelan virkailijoita mitenkään, kun olet saanut avustuksia? Vaikkapa lahjalla tai kortilla. Mikä olisi sopiva summa?
[/quote]
Jos asioisin säännöllisesti jossain Kelan konttorissa muistaisin toki mielelläni "omavirkailijaa". Nyt ei valitettavasti näin ole eli ei ole ketään muistettavaa.
Sinulla taas olisi?