Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten me päiväkodin työntekijät saamme pukeutua helteellä?

Vierailija
22.05.2014 |

Saako olla toppi ja sortsit? Jos kannikat ja tissit ei näy?

T.lto

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päiväkodissa työskentelevien pitäisi "saada" pukeutua täysin vapaasti? Olisiko se niin paha että esim polvipituiset shortsit/hame ja hihallinen t-paita olisivat ihan määrättynä. Kuten jo mainittu, niin ei se pituus vaan vaatteiden materiaali. Eihän muissakaan työpaikoissa voi pukeutua miten haluaa, esim postinkantajilla näyttää aika paljon olevan päällä ja varmasti raskaampaa työtä helteessä työntää kärryjä ja juosta portaissa niissä postin tummissa vaatteissa.

Ihan vaan ajatuksena, että tarvitseeko sitä ottaa niin henkilökohtaisesti jos ei saa toppia laittaa. Onhan se hyvä olla säädyllisesti pukeutunut tuollaisessa työssä, näyttää ammattitaitoisemmaltakin. Kyllä mielestäni niiden tissien tulee olla piilossa vaikka miten kumartelee. Vai haluaisitteko itse kaupassa käydessä katsella hyllyttäjän pakaroita shortseissa tai tissien vilkkumista - eihän se nyt niin vakavaa ollut vai?

Vierailija
22/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paita tai toppi ja kevyet housut? Maximekko tai hame. Ei mitään sellasta et tupsu vilkkuu ku pyllistää. Kaupathan on pullollaan kivoja ilmavia housuja nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika lailla samaa mieltä kuin 20 eli sellaista vaatetta, jossa on helppo olla, kumarrella, kyykistellä jne ilman pelkoa siitä että jotain jostain vilkkuu. On toppeja ja toppeja sekä sortseja ja sortseja. Eli toppi ja sortsit ok kunhan ensimmäisen lauseen vaatimus täyttyy. Topinkaan ei tarvitse olla se löysin avokaulaisin malli tai sortsien mallia hotpants. Toppikin voi olla siisti ja sortseissa lahkeen mitta sopiva.

Vierailija
24/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä toppi ei voi olla naruhihainen. Siinä menee mun henk. koht. raja.

Vierailija
25/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 07:05"]

Huhhuh,, ai että tissit ei saisi näkyä edes kumartuessa.  Aikamoinen poolopaita saa olla päällä ettei näy missään kulmassa.

En kyllä itse ymmärrä miksi kaiken täytyy olla niin vakavaa ja eihän päiväkoti mikään "virasto" ole! Ovathan ne lapsetkin rennosti! 

[/quote] Esittele tissisi vaikka ihan yksityisesti siellä kotivastaanotollasi, siellähän voit ottaa rennosti ja vaikka maata retkottaa koivet levällään 24 h/vrk. Voit myös ottaa päällesi sellaisen edestä aukeavan paidan ja halutessasi ja sopivan tilaisuuden tullen repäiset sen auki itsensäpaljastaja -tyyliin jollekin viattomalle isille liukumäen takana. Olisikohan ammatinvaihto hyvä, siirtyisit auttelemaan vähän isompia avun tarvitsijoita?

Vierailija
26/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aikuinen ihminen tajua itsekin tilannepukeutumisen. Tuubitopit ja naruolkaintopit ei ole aikuisen ihmisen vaatteita töissä, ellei sitten ole rantavahti tai vastaavaa. Ja mikroshortsit voi kanssa jättää kotipihaan ja teineille.

Minusta normaali t-paita ja pidemmät shortsit, hame tai caprit on oikein ok. Ei välttämättä tarvi olla polvet peittäviä, mutta ei mitään vesirajamalleja.

Vierailija
27/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomon ohjeistus: ei narutoppia, eikä minisortseja. Ota selvää työyksikkösi käytänteistä ja ohjeista.

Vierailija
28/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin lähinnä tavallista toppia/t-paitaa, jossa on normaali kaula-aukko ja kun kaula-aukko ei ole kaulassa kiinni, voi olla mahdollista että tissivako saattaa jossain vaiheessa näkyä hetkellisesti. En kuitenkaan näkisi tätä kovin vakavana asiana. Voi luoja, minkälaisia idiootteja täälläkin palstalla on... 

Vierailija
29/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.turvallisuusuutiset.fi/sitenews/view/-/nid/886/ngid/5

Tähän asti en ole vaatinut noita 10-15 minuutin taukoja per tunti. Pitäisiköhän alkaa vaatia jos päällä ei saa olla hihatonta t-paitaa (ei narutoppi) ja lyhyitä shortseja (ei vilku pakarat). Pihassa hädintuskin varjoa ja sisällä toimimaton ilmastointi.

t. päikyn täti

Vierailija
30/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako harkita alan vaihtoa jos näin yksinkertainen asia on sinulle epäselvä.

T. Alalla

Vierailija
31/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se nyt haittaa, jos vähän tissit tai tupsu vilahtaa. Niitähän katsoo oikein mielellään :)

Vierailija
32/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan me muutkin painetaan helteillä duunia, vielä työpuvut päällä ja sisälämpötila huitelee yli +30! Esimerkkinä raskaista töistä ja työpuvuista; sairaanhoitaja, palomies, poliisi, postimies... Miksi juuri sinun tulisi saada pukeutua säädyttömästi? Työpukeutuminen on aina konservatiivisempaa, koita sisäistää asia. 

Vierailija
33/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mun lapsen päiväkodin tädit pukeutuu nätisti ja asiallisesti. Talvella farkut ja tunika tai joku maripaita, kesäisin caprit ja joku väljempi t-paita. En muista että hihatonta olisi kukaan käyttänyt. Nättejä ballerina-tossuja useammalla jalassa näillä säillä.

Itse olen asiakaspalvelussa, meillä on tummansininen housupuku työasuna, myös kesällä kun on +30 hellettä. Itse kyllä pidän tiskin takana crocseja jalassa ;D

Vierailija
34/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa minun puolestani vaikka alasti. Ei todellakaan kiinnosta tai haittaa yhtään, oli päällä mitä tahansa, Mitä merkitystä sillä millekään olisi?

Vierailija
35/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luulis että siellä pihalla pystyy olemaan t-paidassa ja capreissa sen aikaa kun siellä ollaan, tai korkeintaan toppi ja shortsit. Sellaiset asialliset vaatteet missä nyt yleensäkin kehtaa esiintyä julkisilla paikoilla, ei mitään bikineitä tai liian paljastavia asuja. Työpaikka se päiväkotikin on.

Vierailija
36/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk. koht. minulle aivan sama. 

Vierailija
37/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän kysymykseen löytyy yksiselitteinen vastaus sun esimieheltä. Asiakkailla ja mammapalstan mieslukijoilla voi olla eri mielipiteet, mutta työpaikalla on ohjeet tai jos ei ole, niin esimies sitten päättää, että mikä on soveltuva asu helteellä.

Vierailija
38/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällainen asia voi olla jollekin epäselvä? Maalaisjärki ja hyvä maku käyttöön - sillä selviää.

Vierailija
39/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun meidän työpaikalla valitettiin siitä, että tultiin liian lyhyissä shortseissa ja tiukassa topissa työpaikalle? Työvaatteet vaihdettiin sitten pukuhuoneessa ja ne päällä oltiin työpäivä. Onko työnantajalla oikeus puuttua töihin tulo vaatteisiin?

Vierailija
40/61 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen parin vuoden työurani aikana käyttänyt aika vapaasti shortseja ja toppeja helteillä, eikä mistään suunnasta ole tullut valituksia. Minihametta en laittaisi, mutta pidempi hame on mielestäni ok.

En tajua, miten jotakuta haittaa tällainen asia? Mulle on aivan se ja sama jos vaikka kaupan kassa tai pankkivirkailija pukeutuisi minimekkoon, kunhan asiat saa hoidettua ja homma sujuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi