Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenta. Olen opettaja ja minulle todellakin voi antaa

Vierailija
22.05.2014 |

cavaa tai skumppaa lukukauden päättäjäislahjaksi.

Tai joku kiva lahjakortti koko luokalta kerättynä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän kesän toivotukset puolin ja toisin, se on riittävä. :-)

Vierailija
42/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 05:17"]

Tuo artikkeli kyllä varmisti sen, ettei lapsen opettaja saa yhtään mitään. Ruusun olisin voinut ostaa, se olisi sopinut meidän kukkarolle mutta ei sitten jos ei kerran kelpaa. Lapselta tuskin tulee korttia kun ei tykkää askartelusta.

[/quote]

No onpa ikävästi ajateltu!! :( eihän tuohon kyselyyn ole kaikki opettajat osallistuneet. Minua ainakin lämmittää kortti ja kiitos kuluneesta vuodesta. Kaikki lahjat kelpaavat, jos joku niitä haluaa tuoda. Ajatus on tärkein. Minulle tämä on kutsumusammatti ja mitään lahjuksia en tarvitse. Silti ajattelen, että pieni muistaminen ei paljoa vaadi vaan kertoo vanhempien ajattelevaisuudesta ja arvostuksesta. Myös pienet oppilaani ovat ihan innoissaan, kun saavat tuoda opettajalle jotain. Ja ne (raukat), joilla ei ole tuomisia, ovat todella pahoillaan ja harmissaan, kun eivät tuoneet opelle mitään. Antamisen iloakin voi opettaa. 

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 13:30"]

Eiköhän 2.5kuukauden kesäloma ole tarpeeksi hyvä lahja, ettei tarvitse odottaa käsi  pitkällä lahjuksia vanhemmilta. Suomessahan ei pitänyt olla korruptiota. Mutta opettajat näkyvät olevan ainoa ammattiryhmä, joka odottaa käsi ojossa laatutavaraa lahjaksi.

Itse en ole ikinä ostanut lasten opettajille lahjoja ja se näkyy kyllä siinä, että peruskoulun puolella ei yhtään stipendiä tullut ja käytös oli 8, vaikka jokainen lapsista oli hyväkäytöksinen ja numerot hyviä. Stipendit tipahti aina niille nuoleskelijaperheiden lapsille. Eräänä vuonna rehtori yritti päästä tästä eroon ja pani luokkien oppilaat äänestämään, kuka saisi luokan stipendin. Lapseni luokka äänesti erään hiljaisen ja kiltin ylipanoisen ja hiukan kiusatun pojan saamaan stipendi hyvästä käytöksestä ja kiltteydestä. No mitä teki luokan opettaja.

Kevätjuhlassa kysyi luokan lapsiltaan,että kuka saa stipendin. Lapset huusi,että Tomiiiiiiii. Opettaja oli hetken hiljaa ja naurahti, että ei ei Tomi saa, vaan hän on päättänyt äänestyksestä huolimatta antaa sen Henrylle. Ja niin sai Henry stipendin ja äiti odotti yleisön joukossa kukkapuska ja kirjekuori kädessään.

Silloin meni viimeinenkin luotto opettajien puolueettomuuteen.

[/quote]  mu n lapsi sai peruskoulussa 3 kertaa stipendin, enempää ei voinut saada. Toisella luokalla, kuutosella ja ysillä. yksinkertaisesti siksi koska oli luokan paras keskiarvo. 

Vierailija
44/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:03"]

Kuulkaahan nyt, mulle kelpais ihan kukka ja kortti mutta yläkoulun oppilast eivät tajua ostaa edes niitä! Hintaaön 5 euroa! Kenenkään tarvi ostaa mitään viinaa tai lahjakorttia! Arvostakaa opettajaanne edes pienellä muistamisella , kenenkään talous kaadu vitoseen!

[/quote]

En ole yhdellekään opettajalle senttiäkään velkaa. En anna kevätlahjoja muillekaan työntekijöille, enkä niitä itsekään työntekijänä saa. En siis anna opettajallekaan korttia tai kukkaa. Opettaja ei ole mikään ylijumala.

Vierailija
45/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoilla kierroksilla täällä vouhkataan jonkun iltapäivälehden tarkoitushakuisen "uutisen" pohjalta. Näitä rakennetaan ihan tieten tahtoen ja johan on kohu valmis. Kyse on todellisuudessa lapsen elämässä tiiviisti mukana olevan ja tärkeän aikuisen vapaaehtoisesta muistamisesta haluamallaan tavalla. Normaalia huomaavaisuutta ja hyvää käytöstä, ei sen kummempaa. Puheet korruptiosta ja näistä "tuikkukupeista" ansiottomana palkanlisänä on aivan absurdeja.

Vierailija
46/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 puhuu harvinaisen asiaa!

-aineenope-

Vierailija
47/51 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä tällä lahjatouhuililulla taas luodaan juopaa köyhien ja rikkaiden väliin :(

Voidaanko tässä nyt vaikka sopia, että kukaan ei osta eikä hanki mitään, niin kaikki ovat samalla viivalla?

Vierailija
48/51 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vienyt itse pienenä kukan silloin vaan kun eskari/ ala-aste/ yläaste loppuu.

Jos lapsi haluaa sen kissakoristeen opelle viedä niin mitä sitten? Koulussako opeteaan nyrpistämään lahjalle tai sanomaan jooo mul on tääjo, next!

Vierailija
49/51 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:15"]

Punaviini, Pinot Noir, Australia tai Etelä-Afrikka

kiitos.

[/quote]

Viilennettynä ja toimitetaan liharuoan kanssa?

[/quote]

Harvoja punkkuja viilennetään...

[/quote]

Varmaan fiksuna ymmärsit, että tarkoitin oikeaa tarjoilulämpötilaa.

Vierailija
50/51 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 20:06"]

Minua hävettää saada kotoa lahjoja, kun olen ollut niin kauhea ope. Tylsät tunnit (vastavalmistunut, paljon töitä) ja menetän hermoni niihin teineihin aivan liian usein, kun käyttäytyvät niin törkeästi. Sitten kotoa tulee joululahja, voi ei... tuntuu etten ole ansainnut ja hävettää ottaa sellaiselta oppilaalta, jolle minun pitäisi antaa lahja kun on kestänyt näin surkeaa opettajaa... Mutta ehkä minäkin tästä kehityn paremmaksi ja voin sitten iloisena ottaa kiitokset vastaan.

[/quote]

Minun aikana parhaat opettajat olivat niitä tiukimpia. Yleensä nämä olivat myös vihatuimpia. Tunnit olivat rauhallisia ja antoivat enemmän. Liian kiltit opettajat ja vanhemmat tekevät omasta elämästään vaikeampia. Teinit tietävät pelin säännöt.

Vierailija
51/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en näe kyllä mitään ongelmaa siinä, että välillä on täytynyt niin sanotusti voidella pyöriä. Satanen siellä satanen täällä lahjakortin muodossa kirjekuoressa opettajalle on taannut hyvät numerot lapsilleni ja heidän koulumenestyksen ja hyvät ajat perheellemme.

t. kolmen lapsen äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan