Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenta. Olen opettaja ja minulle todellakin voi antaa

Vierailija
22.05.2014 |

cavaa tai skumppaa lukukauden päättäjäislahjaksi.

Tai joku kiva lahjakortti koko luokalta kerättynä.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne opettajat Hesarissa ilmoitti. Ja vihaavat kuulemma tuikkuja yms. krääsää.

http://www.hs.fi/elama/N%C3%A4it%C3%A4+lahjoja+opettajat+inhoavat+eniten/a1400667992240

Vierailija
2/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo artikkeli kyllä varmisti sen, ettei lapsen opettaja saa yhtään mitään. Ruusun olisin voinut ostaa, se olisi sopinut meidän kukkarolle mutta ei sitten jos ei kerran kelpaa. Lapselta tuskin tulee korttia kun ei tykkää askartelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpäs nyt ollaan vaativia..huhuu ei kaikilla ole varaa ostaa kalliita lahjoja opettajille.

Vierailija
4/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miesope ja tykkään erityisesti kaikesta lapsen itseltään saadusta. Minulla on tallessa vuosien takaa yhdeltä vilkkaalta ja paljon keskusteluja aikaansaaneelta pojalta hänen itse tekemänsä kynttilä. Lisäksi on tallessa monia askarteluja ja muita, niistä muistaa luokan kaikkein parhaiten. 

Kukat on oikein kivat ja yhtenä vuonna paras oli, kun köyhän perheen lapsi ja äiti oli käynyt poimimassa niityltä oikein hienon kimpun. Se kesti varmaan viikon ja muistoissa vieläkin pidempään. 

En arvosta alkoholia, vaikka sitä käytän joskus, kun eihän se voi tulla lapsilta. Ei kannata yleistää lehtien ohjeita, jossa on vain muutamien mielipide. Jos tunnette opettajaa, saatatte tietää, joutuuko joku jo koulun roskikseen. Suurin osa opeista ilahtuu siitä, että saa ja monella joilla olen käynyt, on lahjat hyllylle tai takan päälle kerättynä vielä pari viikkoa koulun päättymisen jälkeen. Ne siivotaan usein, kun vuoden stressi on saatu purettua, mutta ovat auttamassa näkösällä vaikkei moni tietoisesti sitä ajattelekaan niin.

Vierailija
5/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy lahjakortti vaikka Intersportiin, Stadiumiin tai Budgetiin, ostaisin itselleni biksut ja ulkoilupuvun.

terv. 6 lk. ope

Vierailija
6/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 05:30"]Olen miesope ja tykkään erityisesti kaikesta lapsen itseltään saadusta. Minulla on tallessa vuosien takaa yhdeltä vilkkaalta ja paljon keskusteluja aikaansaaneelta pojalta hänen itse tekemänsä kynttilä. Lisäksi on tallessa monia askarteluja ja muita, niistä muistaa luokan kaikkein parhaiten. 

Kukat on oikein kivat ja yhtenä vuonna paras oli, kun köyhän perheen lapsi ja äiti oli käynyt poimimassa niityltä oikein hienon kimpun. Se kesti varmaan viikon ja muistoissa vieläkin pidempään. 

En arvosta alkoholia, vaikka sitä käytän joskus, kun eihän se voi tulla lapsilta. Ei kannata yleistää lehtien ohjeita, jossa on vain muutamien mielipide. Jos tunnette opettajaa, saatatte tietää, joutuuko joku jo koulun roskikseen. Suurin osa opeista ilahtuu siitä, että saa ja monella joilla olen käynyt, on lahjat hyllylle tai takan päälle kerättynä vielä pari viikkoa koulun päättymisen jälkeen. Ne siivotaan usein, kun vuoden stressi on saatu purettua, mutta ovat auttamassa näkösällä vaikkei moni tietoisesti sitä ajattelekaan niin.

[/quote]

fiksu kirjoitus. Olet varmasti kiva ja hyvä ope :)

Vierailija
7/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä voi antaa lapseni haltuun alkoholia tuodakseen opelle, juovat pian itse ja jää ope ilman.

Vierailija
8/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 05:26"]

No kylläpäs nyt ollaan vaativia..huhuu ei kaikilla ole varaa ostaa kalliita lahjoja opettajille.

[/quote]

Artikkelissa sanottiin, että yksi mieluisimmista lahjoista on ihan vain kortti oppilaalta.

Vierailija
9/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Dom Perignonia, kiitos. Ja muun lahjalistan avaan Stockmannille, laitan sinne köyhillekin pari sopivaa pikkulahjaa. Servietitkin käy, kunhan ovat tiettyä kuosia Stockmannilta.

Vierailija
10/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 12:54"]

Minulle Dom Perignonia, kiitos. Ja muun lahjalistan avaan Stockmannille, laitan sinne köyhillekin pari sopivaa pikkulahjaa. Servietitkin käy, kunhan ovat tiettyä kuosia Stockmannilta.

[/quote]

Tämäkin päivä varmasti vielä koittaa :P

Vierailija
11/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt opettajat on vaativia. Ei kelpaa mikään. Itse vein opettajille joka vuosi: 'en mitään.' Opettajat sallivat koulukiusauksen ja vähättelevät lapsia. Tätä tapahtuu vuodesta toiseen, sitten luetaan uutisista kun joku menee käsiaseen kanssa kouluun. Kiusaajia katsotaan läpi sormien. On se helppo hymyillä joka kevät. Kysykää niiltä koulukiusatuilta onko kiva palata taas syksyllä.

Vierailija
12/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 13:02"]

Kyllä nyt opettajat on vaativia. Ei kelpaa mikään. Itse vein opettajille joka vuosi: 'en mitään.' Opettajat sallivat koulukiusauksen ja vähättelevät lapsia. Tätä tapahtuu vuodesta toiseen, sitten luetaan uutisista kun joku menee käsiaseen kanssa kouluun. Kiusaajia katsotaan läpi sormien. On se helppo hymyillä joka kevät. Kysykää niiltä koulukiusatuilta onko kiva palata taas syksyllä.

[/quote]

Kuule tervetuloa vaan tänne yläkouluun opettamaan noille haistattelijoille ja teidän piloille lellityille perkeleille esim. fysiikkaa ja kemiaa kuten minä teen.

Kun tietäisitte millaista se kielenkäyttö ja käytös opettajia kohtaan on, niin kyllä muuttuis ääni kellossa.

Vierailija
13/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 13:02"]

[/quote]

Kuule tervetuloa vaan tänne yläkouluun opettamaan noille haistattelijoille ja teidän piloille lellityille perkeleille esim. fysiikkaa ja kemiaa kuten minä teen.

Kun tietäisitte millaista se kielenkäyttö ja käytös opettajia kohtaan on, niin kyllä muuttuis ääni kellossa.

[/quote]

On röyheää alkaa vaatimaan mitään lahjoja. Olkaa iloisia, että saatte edes jotain. Se on lahja antajalta. Oppilaat ottavat teistä sitten mallia, ei kelpaa ihan mitkä tahansa synttärilahjat. Voisi teidän tilanne huonomminkin olla, opettajilla on sentään työpaikka ja rahaa ostaa mitä tarvitsee, pitkät kesälomat jne. Ammatinvalinta kysymys.

Vierailija
14/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 04:35"]

cavaa tai skumppaa lukukauden päättäjäislahjaksi.

Tai joku kiva lahjakortti koko luokalta kerättynä.

[/quote]

Eikö sinulle makseta palkkaa työstäsi? oppilaasi eivät ole sinulle mitään velkaa. Röyhkeä asenne.

Vierailija
15/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne oppilaat ole krantuiksi oppineet jo ennen kouluikää ja ihan vanhemmat saa peiliin katsoa.

Vierailija
16/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän 2.5kuukauden kesäloma ole tarpeeksi hyvä lahja, ettei tarvitse odottaa käsi  pitkällä lahjuksia vanhemmilta. Suomessahan ei pitänyt olla korruptiota. Mutta opettajat näkyvät olevan ainoa ammattiryhmä, joka odottaa käsi ojossa laatutavaraa lahjaksi.

Itse en ole ikinä ostanut lasten opettajille lahjoja ja se näkyy kyllä siinä, että peruskoulun puolella ei yhtään stipendiä tullut ja käytös oli 8, vaikka jokainen lapsista oli hyväkäytöksinen ja numerot hyviä. Stipendit tipahti aina niille nuoleskelijaperheiden lapsille. Eräänä vuonna rehtori yritti päästä tästä eroon ja pani luokkien oppilaat äänestämään, kuka saisi luokan stipendin. Lapseni luokka äänesti erään hiljaisen ja kiltin ylipanoisen ja hiukan kiusatun pojan saamaan stipendi hyvästä käytöksestä ja kiltteydestä. No mitä teki luokan opettaja.

Kevätjuhlassa kysyi luokan lapsiltaan,että kuka saa stipendin. Lapset huusi,että Tomiiiiiiii. Opettaja oli hetken hiljaa ja naurahti, että ei ei Tomi saa, vaan hän on päättänyt äänestyksestä huolimatta antaa sen Henrylle. Ja niin sai Henry stipendin ja äiti odotti yleisön joukossa kukkapuska ja kirjekuori kädessään.

Silloin meni viimeinenkin luotto opettajien puolueettomuuteen.

Vierailija
17/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opettajatkin joutuvat pitää suhteet kunnossa vanhempiin, ainakin sellaisiin, jotka voivat vaikuttaa hänen lapsensa työnsaantiin aikanaan.

Vierailija
18/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope saa palkan tehdystä työstä. En lahjo bussikuskiakaan vaikka minua turvallisesti kuljettaa...

Vierailija
19/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ala-asteen opettaja ja mielenkiinnolla seuraan näitä lahjakeskusteluja. On mielestäni ihanaa että opettajia halutaan muistaa, mutta en kuitenkaan pidä siitä että lahjoilla aletaan kilpailemaan. Eikö opettajalle voi viedä vaikka suklaalevyn, tai lapsi käydä itse keräämässä kimpun kukkia tai askarrella kortin? Ainakin itselleni nämä ovat niitä rakkaimpia lahjoja. 

Vierailija
20/51 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ope kerrohan mitä miehet tuumaa jos saa lahjaksi leffaliput? Onko ok?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi