Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avustatteko korkeakoulussa opiskelevia lapsianne?

Vierailija
22.05.2014 |

Minun tyttöni 22v opiskelee oikiksessa toista vuotta. On hyvin motivoitunut opiskeluun ja haluaisin kovasti tukea edes vähän häntä taloudellisesti, mutta olen hyvin pienipalkkaisessa työssä eikä minulla ole varaa mihinkään ylimääräiseen. Tuntuu pahalta, kun tyttö on välillä johonkin isompaan ja oikeasti pakolliseen hankintaan pyytänyt rahaa lainaksi, mutta ei minulla ole varaa edes lainata... Onneksi pääsi nyt kesätöihin ja ymmärtää kyllä, että mielelläni auttaisin jos vaan pystyisin. Autatteko te opiskelevia, jo kotoa pois muuttaneita lapsianne?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsesi isä tai mahdollisesi vaikka isovanhemmat pystyisi vähän jelppaamaan taloudellisesti?

Vierailija
2/8 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmista jäljellä on enää mummi, joka on valinnut sellaisen linjan, ettei tasapuolisuuden vuoksi auta ketään lastenlastaan koska hänkään ei mikään kovin varakas ole. Lapsen isä eli entinen mieheni on myös aikamoisessa taloudellisessa ahdingossa, koska on ollut jo pidemmän aikaa työttömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse opiskelija ja vanhemmat tulevat usein ruokakassien kanssa. Heidän luona käydessäni saan yleensä rahaa junalippuun ja ylimääräistäkin. Esim. synttärinä ovat laittaneet tilillenikin joitakin satasia.

Vähän kyllä hävettää ottaa rahaa vastaan näin aikuisena, enkä sitä ikinä pyydäkään.

Vierailija
4/8 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opiskelija ja minua myös tuetaan ostamalla usein ruokaa ja tommosta muuta välttämätöntä. Pienestä pitäen isovanhemmat on laittaneet aina merkkipäivinä yhdelle tilille rahaa eli sieltä otan välillä rahaa jos on jotain isompaa ostettavaa. Ainakin mun "stressiä" koulun ja töiden (tai oikeestaan työttömättömyyden, koska nytkin sain vain osapäiväisen kesätyön) suhteen helpottaa vähän se, että tiukan paikan tullen tiedän, että on vähän ylimääräistä rahaa ja tiedän kyllä, että vanhempanikin auttaisivat.

Vierailija
5/8 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat vanhemmat, joten taloudellista apua on tullut aika paljonkin. Varmaan kymppitonni viiden vuoden opiskelujen aikana. 

Tärkeintä, että tyttö tietää että auttaisit jos pystyisit. Kiva, kun hän on päässyt opiskelemaan noin hyvää tutkintoa :) 

Vierailija
6/8 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen korkeakoulussa opiskeleva ja kyllä vanhemmat auttavat minua taloudellisesti aina kun heillä on varaa. Toki yritän pärjätä mahdollisimman pitkälle tuilla ja lainalla, koska minusta on väärin vielä yli parikymppisenä ottaa vanhemmilta rahaa vastaan. Pitäisi ottaa jo vastuu omasta toimeentulostaan. Ja siis ihan järkevissä asioissa auttavat eli esim. ruoka tai jos pitää saada uusi tietokone.

Vierailija
7/8 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan sairaanhoitajaksi opiskelevaa tytärtäni n.50 eurolla kuussa. Ei ole varaa enempään, mutta tytär pärjää, kun alallaan on saanut aina kesätöitä ja lainaakaan ei ole tarvinut ottaa.

Vierailija
8/8 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun johdosta laskin paljonko vanhempani ovat tukeneet minua opiskeluaikana. Olen siis valmistumisen kynnyksellä ja viisi vuotta ovat pääasiassa vuokran maksaneet kokonaan ja bensoja, auton vakuutukset ja jossain vaiheessa puhelinlaskujakin. Summaksi tuli 20 000 euroa. Huh huh...

Ei sitä osannut edes ajatella miten paljon. Tietysti summan kun jakaa viidelle vuodelle, mutta silti. Vanhemmat normaaleja keskituloisia, joilla ei ole kyllä mitään velkaa ja olen ainoa lapsi. Opintolainaa minun ei ole tarvinnut nostaa vanhempien avustuksien ansiosta. Pitääkin muistaa vanhempia entistä enemmän tästä lähtien. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän