Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko teille maskista kurkku/keuhkot kipeäksi?

Vierailija
23.12.2020 |

Pidän maskia n. 10h päivässä ja huomaan aina iltaisin että kurkku sekä keuhkot ovat kipeät. Tämä on kestänyt siitä asti kun maskipakko töissä tuli ja olen pari kertaa käynyt korona testeissä, eli kipu tulee vain ja ainoastaan maskin käytöstä. Samoin pää on kipeä joka päivä ja alkoi myös maskin käytön myötä..

Muilla samoja oireita?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä maskia, koska ennenkin on selvitty influenssakaudesta ilman maskia. Eikä korona ole yhtään inluenssoja tappavampi tai todistetusti muutoin haitallisempi.

Mulla ei ole sitä vaihtoehtoa ettei käytä. Ap

Se on surullista.

Minä varmaan tekisin maskiin neulalla "näkymättömiä" reikiä, tai liimaisin reunaan materiaalia joka pitää ilmarakoa, vastuksen pienentämiseksi... ihmisellä on oikeus hengittää normaalisti. Ellei sinun anneta hengittää normaalisti, sinulta ei voida vaatia samaa työtehoa! 

Jep. Meidän pitää myös tauolla käyttää maskia. Paitsi silloin kun syö. Ja heti takaisin naamaan. Siihen vielä työmatkat, omat asioinnit ja maski on päällä jatkuvasti :)

Vierailija
22/32 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen väkevästi tutustumaa linkkaamiin sivuihin. Jos ihan lyhyesti ja ytimekkäästi, niin aivot menee paskaksi, keuhkoihin bakteereja.. Pysäyttää immuniteetin koska hiilidioksia imeytyy vereen. Hyvin vaarallinen kapine. Sininen maski saattaa sisältää karsinogeenia, niin karsinogeenisuus lisää syövän muodostumisen todennäköisyyttä. Tulee tyhmäksi ja sairaaksi kun maskia pitää. Kannattaa läjäyttää tieteelliset faktat pöytään ja haastaa mulkku oikeuteen kuka pakottaa maskia pitämään... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän virkattua maskia ja vain ihan pakkotilanteissa.

Virkattu maski on mukavan reikäinen ja ilma kulkee siinä hyvin. Ja kelpaa yllättäen myös maskipakottajille, tyhmiä kun ovat.

Tää onkin hyvä:D. Pitäisi varmaan kokeilla mutta olen laiska enkä viitsi tehdä.

Vierailija
24/32 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa usein nenä vuotaa, kun käytän maskia. Outo ilmiö ja ärsyttävä säätää niistämisen kanssa.

Vierailija
25/32 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko käyttää läpinäkyvää muovista suojaa kasvojen edessä. En tiedä mikä virallinen nimi on, mutta  tiedät varmaan mitä tarkoitan.

Aaa se visiiri. Siitä tulee aivan tajuttoman kipeä pää kun pitää sen 8h töissä. Aivan kamala paine :) kai sekin olisi parempi kuin että kurkkuun sattuu myös :D ap

Vierailija
26/32 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu, korviin vähä joskus ottaa ne lenkit mutta ei pahasti.

Vierailija
27/32 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

foliohattu kirjoitti:

Suosittelen väkevästi tutustumaa linkkaamiin sivuihin. Jos ihan lyhyesti ja ytimekkäästi, niin aivot menee paskaksi, keuhkoihin bakteereja.. Pysäyttää immuniteetin koska hiilidioksia imeytyy vereen. Hyvin vaarallinen kapine. Sininen maski saattaa sisältää karsinogeenia, niin karsinogeenisuus lisää syövän muodostumisen todennäköisyyttä. Tulee tyhmäksi ja sairaaksi kun maskia pitää. Kannattaa läjäyttää tieteelliset faktat pöytään ja haastaa mulkku oikeuteen kuka pakottaa maskia pitämään... 

Mutta onhan kirurgit pitäneet niitä vuosia? Onko heillä näitä ongelmia? Ap

Vierailija
28/32 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri vasta, kun joku tohtori kertoi näistä maskeista. Siinäkin hän sanoi, että sairastuu vain vakavasti, kun jatkuvasti pitkiä aikoja pitää. Ei se hapenpuute ole hyvästä ja kertoikin, kuinka virukset tarttuu vain helpommin ihmisiin, kun keuhkot yms ei ole normaalissa tilassa.

Vierailija
29/32 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ärsytystä hengitysteihin

Vierailija
30/32 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

foliohattu kirjoitti:

Mutta onhan kirurgit pitäneet niitä vuosia? Onko heillä näitä ongelmia? Ap

Yksi tutkimus oli tossa mitä jaoin missä tutkittiin maskin käytön tarpeellisuutta, niin se hapen puute vaikutti työskentelyyn. Ymmärtääkseni kirurgit käyttävät säädetyissä olosuhteissa maskia. Ja käyttötarkoitus on se, että pisarat eivät lennä haavalle. Jos maskiin tulee kontaminaatioita, niin vaihtavat puhtaaseen välittömästi. En ole kirurgi niin en tiedä, mutta tutkimukset osoittaa että hapen puute on vaarallista aivoille, sisäelimille. Ihmiselle on elintärkeää saada riittävästi happea toimiakseen kunnolla. Mitä maskien hyödyistä ja haitoista lueskellut, niin enemmän haittaa näyttää olevan.  

Vierailija
31/32 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli samoja tuntemuksia ensimmäisen kuukauden ajan kun käytin maskia. Sain myös nuhaa osasta maskeja sillä allergisoin herkästi pölyyn yms. Nykyään ei ole enää ongelmia, tuli joko hyviä maski eriä tai sitten olen tottunut maskin käyttöön. Joskus kun tulen kotiin unohdan ottaa maskin pois, kun en enää edes kiinnitä siihen huomiota. Hiljattain jouduin altistuksen vuoksi karanteeniin ja olin 10 päivää kotona ilman maskia. Sen jälkeen ensimmäiset päivät maskin kanssa oli taas kurjia, ennen kuin siihen tottui. Itse olen terveydenhuollossa töissä missä on muutenkin joutunut käyttämään maskia pitkiä aikoja ennen koronaa. Uskon jos maski olisi oikeasti vaaraksi, että siihen olisi terveydenhuollon ammattilaiset jo puuttuneet aikoja sitten. Eivät kuitenkaan ole mikään uusi keksintö sairaaloissa. Kannattaa muistaa juoda edelleen, limakalvot kuivuvat herkästi ja maski päässä unohtaa juoda. Se juomattomuus voi myös aiheuttaa kurkkukipua.

Tsemppiä sulle ap! Kyllä tää tästä vielä helpottaa, jos maski käy liikaa voimille niin koita käyttää välillä visiiriä :)