Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä teille tulee jouluna oman kodin ovien ulkopuolelta kylään?

Vierailija
23.12.2020 |

Mietin, että pitäisikö aikuisen lapseni nyt pysytellä omassa kodissaan yksin joulu, vai uskaltaako pyytää joulun viettoon lapsuudenkotiin?
Asumme samalla paikkakunnalla, mutta liikumme ihan eri piireissä ja alueilla.

Mites se ohjeistus nyt menee?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule ketään emmekä mene minnekään.

Vierailija
2/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään. Veljen perhe ja vanhemmat tavataan lahjojen vaihdon merkeissä pihalla ja nautitaan pikaiset glögit ja joulutortut sekä toivotellaan hyvät joulut reippaiden välimatkojen päässä toisistamme. Sisätiloissa juhlistamme joulua kukin tahoillamme. Ensi vuonna sitten toivottavasti taas koko porukka yhdessä pöydän ääressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ja mieheni vanhemmat (50-60-vuotiaita) sekä minun kaksi sisarustani. Vietämme joulua samalla porukalla, jota tulee muutenkin nähtyä arjessa myös korona- aikana.

Vierailija
4/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä

Vierailija
5/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ja minun aikuiset lapset sekä anoppi. Ruokailijoita on 7 joulupöydässä.

Vierailija
6/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin myös

Vierailija
7/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevin ratkaisu tässä pandemiatilanteessa!

Vierailija
8/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani tulevat eli lasten isovanhemmat. Pitkään mietitty ja puntaroitu päätös, mutta tulevat nyt ja hyvä niin. Asumme samassa kaupungissa.

Vierailija
9/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläänhän kenellekään  ei voi tulla kuin ovien ulkopuolelta ....

Vierailija
10/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulivat muualla asuvat aikuiset lapset (toinen opiskelija). Kuuluvat perheeseen, vaikka eivät asukaan enää samassa taloudessa. Olisivat muuten joutuneet viettämään joulunsa yksi, ei siis käynyt mielessäkään sellainen vaihtoehto.

Vierailija
11/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tulivat muualla asuvat aikuiset lapset (toinen opiskelija). Kuuluvat perheeseen, vaikka eivät asukaan enää samassa taloudessa. Olisivat muuten joutuneet viettämään joulunsa yksi, ei siis käynyt mielessäkään sellainen vaihtoehto.

Miksi ei tullut mieleenkään? Olisin luullut, että nykyohjeistuksen valossa ja tässä tilanteessa nyt vähintään olisi tullut mieleen, että tämän joulun voisi viettää toisellakin tapaa ja yhteisen hetken nuorten kanssa järkätä vaikka virtuaalisesti. Jonkun 80-90-vuotiaan vanhuksen kohdalla ymmärrän sen, ettei haluta jättää yksin, jos vanhus itse toivoo seuraa, mutta luulisi nyt nuorten ihmisten kohdalla edes mietittävän sitä, kaatuuko se maailma oikeasti, jos ei yhtä joulua vietetäkään yhdessä.

Vierailija
12/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ja joo olen ollut etätöissä ja tilannut ruuat kotiin.

Vierailija
13/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu: onko lapsesi ollut töissä tai bilettänyt tai muuten ollut liikkeellä koronaa hankkimassa

Vierailija
14/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan joulu reissussa pohjoisessa kaveriperheen kanssa.

Vierailija
15/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään

Vierailija
16/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien vanhempien luona käydään. Normaalisti oltu töissä ja lapset päiväkodissa/koulussa.

Vierailija
17/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani ja joo olen ollut etätöissä ja tilannut ruuat kotiin.

Samoin täällä. Olen ollut etätöissä, en ole käynyt kaupoissa, enkä harrastuksissa, enkä tavannut muutenkaan muita ihmisiä sisätiloissa viikkokausiin - itse asiassa edellisen kerran 24.11.. Tästä syystä pitkän harkinnan jälkeen päädyttiin siihen, että riskiryhmään kuuluvat vanhempani uskaltavat tulla jouluksi tänne syömään. 

Vierailija
18/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollaan oman perheen kesken. Tämä päätös tehtiin tosin jo viime jouluna ennen kuin koronasta tiedettiin mitään.

Vierailija
19/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyreita paikalla :D

Vierailija
20/29 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietetään ensimmäistä kertaa joulua kahdestaan mieheni kanssa. Aina aiemmin ollaan oltu sukuloimassa siellä sun täällä, nyt on kerrankin hyvä syy pysytellä ihan vaan kotona. Tykkään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä