Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tradenomiksi päästä, jos ei ole kirjoittanut matikkaa?? APUA!

Vierailija
21.05.2014 |

Tosiaan nyt vasta TYHMÄNÄ tajusin, että hakuoppaassa lukee: Matematiikka tai paras reaaliaineiden kokeista. (ennen v.2006 kirjoittaneille reaali).

Olenko nyt mokannut pahasti? Tarkoittaako tuo, että en ole edes oikeutettu hakemaan, koska en ole kirjoittanu matematiikkaa? Ja tuo reaali koskeeki nvain niitä jotka ovat kirjoittaneet ennen vuotta 2006... Pitääkö alkaa ilmoitella ammattikorkeaan etten voi osallistua pääsykokeisiin...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 19:49"]Itse opiskelen tradenomiksi, enkä ole kirjoittanut mitään ainetta! Olen käynyt 2 vuotta lukiota, josta siirryin ammattiopistoon ja valmistuin artesaaniksi. 2 vuotta kävin sitten vain töissä, niin kaupan kassalla, kuin subin leipien valmistajana. Hain tradenomiksi ja pääsin ekalla yrittämällä, syksyllä jatkuu toinen vuosi ja tykkään alasta kovasti.

[/quote] jatkan vielä, etten osaa englantiakaan kovin hyvin ja matikkakin on tosi surkea, mut pääsin hakukokeet hyvillä tuloksilla läpi. Tosin luin niihin kyllä yötä päivää :)

Vierailija
22/24 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 19:03"]

Täällä yksi trade, joka haki vuonna 2011 opiskelemaan vaikka ei ole matikkaa kirjoittanut:) eli voit hakea!

[/quote] 

Helpotus! Hain nimittäin viime syksynä terveydenhoitajan koulutukseen, ja hakuani ei voitu hyväksyä sen vuoksi etten ole kirjoittanut matikkaa. :/ 

ap

[/quote]

Haluaisimpa toden totta kuulla, että mikä se tällainen AMK on... Taisi olla kyse jostain muusta. Kuten siitä että et ollut vielä ylioppilas ylipäätään.

[/quote] 

Kyllä minulle ainakin tuli kyseisestä ammattikorkeakoulusta kirje, ettei hakuani voitu ottaa huomioon. Olen kevään 2013 ylioppilasja haluan nyt vaihtaa alaa. Hain siis jo syksyllä 2013 uudestaan terveydenhoitajan koulutukseen. Jo haku vaiheessa kysyttiin mikä on arvosanani matematiikasta. Muuta selitystä en ainakaan itse keksinyt siihen miksei hakuani voitu ottaa huomioon. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 19:49"]Itse opiskelen tradenomiksi, enkä ole kirjoittanut mitään ainetta! Olen käynyt 2 vuotta lukiota, josta siirryin ammattiopistoon ja valmistuin artesaaniksi. 2 vuotta kävin sitten vain töissä, niin kaupan kassalla, kuin subin leipien valmistajana. Hain tradenomiksi ja pääsin ekalla yrittämällä, syksyllä jatkuu toinen vuosi ja tykkään alasta kovasti.

[/quote] jatkan vielä, etten osaa englantiakaan kovin hyvin ja matikkakin on tosi surkea, mut pääsin hakukokeet hyvillä tuloksilla läpi. Tosin luin niihin kyllä yötä päivää :)

[/quote] 

Itsellä englanti ja ruotsi kuuluvat vahvuuksiin. Matematiikka ei ole kovin vahva, perusasiat osaan. 

ap

Vierailija
24/24 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 19:03"]

Täällä yksi trade, joka haki vuonna 2011 opiskelemaan vaikka ei ole matikkaa kirjoittanut:) eli voit hakea!

[/quote] 

Helpotus! Hain nimittäin viime syksynä terveydenhoitajan koulutukseen, ja hakuani ei voitu hyväksyä sen vuoksi etten ole kirjoittanut matikkaa. :/ 

ap

[/quote]

Haluaisimpa toden totta kuulla, että mikä se tällainen AMK on... Taisi olla kyse jostain muusta. Kuten siitä että et ollut vielä ylioppilas ylipäätään.

[/quote] 

Kyllä minulle ainakin tuli kyseisestä ammattikorkeakoulusta kirje, ettei hakuani voitu ottaa huomioon. Olen kevään 2013 ylioppilasja haluan nyt vaihtaa alaa. Hain siis jo syksyllä 2013 uudestaan terveydenhoitajan koulutukseen. Jo haku vaiheessa kysyttiin mikä on arvosanani matematiikasta. Muuta selitystä en ainakaan itse keksinyt siihen miksei hakuani voitu ottaa huomioon. 

ap

[/quote]

Olet kyllä sitten käsittänyt jotain väärin. Kyllä ylioppilaalla, oli kirjoittanut sitten mitä aineita tahansa, on oikeus hakea ja tulla valituksi amkkiin tai yliopistoon. Lähtöpisteitä voi saada vähemmän riippuen mitä aineita on kirjottanut, mutta jonkin kirjoitetun aineen puuttuminen ei estä valituksi tulemista.