Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auton vaihtaminen autoliikkeessä

Vierailija
21.05.2014 |

Haluaisin vaihtaa autoni, ajettu 50tn. Menenkö vain liikkeeseen ja kerron asiasta vai pitääkö tehdä jotain vertailuja? Minulle kävisi huonompikin auto kuin tää nykyinen eli saako jotain vaihtorahaa, jos tyytyy huonompaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin vasta uudenlaista systeemiä joka oli käytössä semmoisella firmalla kuin autolle.com. Homma toimi niin, että vanha autoni "muutettiin" ensin rahaksi, ja ostin uuden vasta sen jälkeen. Eli periaatteessa ostin uuden auton rahalla, joka kuitenkin oli siitä vanhasta autostani saatu. :D Juju oli siinä, että kauppa tuli näin minulle edullisemmaksi. Olen itse autoasioissa melkoinen aloittelija, mutta tuolla liikkeessä oli onneksi reilua porukkaa. Eivät yrittäneet vedättää yhtään, vaikka tämmöinen untuvikko naiskuski olenkin ;)

Vierailija
2/8 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myydä yksityiselle. Saat todennäköisesti useamman tonnin enemmän ja lisäksi ostamastasi autosta käteisalennuksen (usein 5%)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/8 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:51"]

Itse kokeilin vasta uudenlaista systeemiä joka oli käytössä semmoisella firmalla kuin [/quote]

Onneksi muistit tulla kertomaan asiasta melkein vuotta myöhemmin, vaikka aika untuvikko mainostaja oletkin ;)

Vierailija
5/8 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkisääntönä voisin sanoa että autokauppa ei ole kovin kiinnostunut vaihdosta, ellet ole maksamassa noin kymppitonnia välirahaa. Saman hintaiseeen, saati halvempaan vaihtaessa ei kyllä oikein intoa löydy ja jos löytyy, niin se tulee sinulle aika kalliiksi. Autokaupan pitää kuitenkin saada voittoa pari tonnia joka autosta.

Jos ei halua tulla kusetetuksi, niin kannattaa tietenkin katosoa että mitä maksetaan autosta joka itsellä on menossa vaihtoon ja mitä pyydetään sellaisista mitä haluaa. Erotus on sitten jotakuinkin se väliraha mitä pitää maksaa.

Vierailija
6/8 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:56"]

Kannattaa myydä yksityiselle. Saat todennäköisesti useamman tonnin enemmän ja lisäksi ostamastasi autosta käteisalennuksen (usein 5%)

[/quote]

Se vähän riippuu. Olen joskus yrittänyt myydä suoraan 10-20 tuhatta maksavia autoja, mutta ei niihin oikein löydy ostajia, kun ihmisillä ei ole monestikkaan noin paljon rahaa. Ostavat mielummin liikkeestä, kun sieltä saa helpommin ja paremman rahoituksen, vaikka se auto siletä maksaisikin tonnin pari enemmän.

Jotain alle 5 tonnin autoa kannattaa kokeilla myydä itse, ei ne merkkiliikkeissä edes halua tuollaisia ja hyvittää huonosti.

Vierailija
7/8 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikeeseen vaan. Sen sun vanhan auton hinta kannattaa vertailla muutaman liikkeen välillä. Tuskin niissä hirveitä eroja on mutta autosta riippuen hinta voi heitellä.

Kannataa myös katsoa esim autotalli.com minkä arvoinen se sun vanha auto suurinpiiretein on etsimällä samanlaisia (muista kilometrit pitää olla suht samoissa) autoja. Noista hinnoista noin 2-3 tonnia (riippuu auton hinnasta) pois.

Ja kyllä. Jos vanha autosi on arvokkaampi kuin se jonka ostat saat erotuksen rahana.

Vierailija
8/8 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti vertailla. Eikä kannata miettiä vain sitä, mitä sä saat sun vanhasta autosta, vaan kuinka paljon joudut maksamaan uudesta. Monet autokaupat maksavat enemmän vanhasta autosta kuin muut liikkeet, mutta sitten ostettavan auton hinta onkin huomattavasti kalliimpi kuin muualla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän