Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia herätti eilinen duudsonit jakso?

Vierailija
21.05.2014 |

Eemeli 10v, asuu Kemissä, sairastaa diabetestä, kiusattiin koulussa insuliinipumpun takia! Ja haukuttiin myös pullamössöksi, koska isällä leipomo nimeltä pullajussi. Ja perheen labradorinnoutaja Jalo uhattu myös tappaa kun kerran karannut naapureiden pihalle.

Oikeesti minulla pisti jotenkin todella pahasti keittämään tuo jakso yli! Jos tuo Eemeli ois ollu mun lapsi, niin mulla ois ajat sitten kilahtanu jo niiden naureskelevien kiusaajien Jasperin ja Kristinin kanssa niin pahasti et TSÄDÄÄM. Kukaan ei saatana kiusaa mun lasta jonkun sairauden takii mille se ei itse mahda mitään ja nimittely on jo itsessään ihan tarpeeks kamalaa, niin vielä tuota lasta kuristettu! Kuristaminenhan on jo niin paha juttu, et pahimmassa tapauksessa siinä voi henkitorvi tukkeutua ja kun ei henkeä saa, niin kuolee.

Mun ois tehny mieli vedellä..... Sanonko loppuun, empä taida sanoa. Jos Eemeli ois mun lapsi ja kiusaaminen ei ois loppuakseen. Muutenkin oisin alusta pitäen puuttunut tuohon kiusaamiseen jämäkämmin vanhempana. Olisin mennyt vaikka sinne koululle luokan eteen puhumaan tai sitten opettajan kanssa Jasperin ja Kristinin kanssa puhumaan kahden kesken jonnekin huoneeseen ja sanonut etenkin tuolle Kristinille: että tiedätkö, minun silmissä sinä olet aivan pikku likka, joka ei pahasta mitään tiedäkkään. ;) nyt jätät meidän Eemelin rauhaan tai tämä asia etenee poliisille. Mä kerran sanon nyt kaikella ystävällisyydellä, mutta moni vanhempi ei sanoisi jos omaa lasta on kuristettu, tajuat varmaan.. ;)

Liekkö nuo Kristin ja Jasper jostain Kemiläisistä ongelma perheistä?, kun Kemihän on listattu yhdeks suomen rikollisimmista paikoista ja mukava huumeongelma kasvussa vaikka onkin pieni paikkakunta.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 12:12"]

Niin oli todella suloinen poika, eikä todellakaan mikään pullamössö kun ei ollu edes mikään lihava...

Voi noita lasten naurettavia haukkumanimiä.

[/quote]

Ei se pullamössö saanut alkuaan pojan habituksesta vaan pojan isän firmasta, firman nimi on Pulla Jussi josta väännettiin pullamössö haukkumanimeksi pojalle. 

[/quote]

Turha alapeukuttaa faktaa.

Vierailija
22/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, kyllä mä sen tajusin. Kirjotin jo alotuksessa. Mut sitä just tarkotinkin tuolla naurettavuudella, et jos isän firman nimi on pulla jussi, niin onhan se nyt aivan naurettavaa haukkua lasta pullamössöksi sen firman mukaan, kun automaattisesti tollasen haukkumasanan pitäis nyt liittyä jotenkin sen lapsen ulkoseenkin habitukseenkin..

Tyhmiä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, sun kun teksti ei mitenkään vaan ollut fakta. ;)

Ensinnäkin siinä pulla jussi firman nimessä ei ole mitään vikaa tai noloa. Ihan normaali.

Lapsellinen on jos tuollasessa näkee aikuinen ihminen jotain noloa.

Vierailija
24/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ees haluais että mun lapsi alkais kaveeraamaan kiusaajiensa kanssa, jotka kuristanutkin. Meille ei semmoset kakarat jalallaan astuis.

Vierailija
25/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 12:27"]

13, sun kun teksti ei mitenkään vaan ollut fakta. ;)

Ensinnäkin siinä pulla jussi firman nimessä ei ole mitään vikaa tai noloa. Ihan normaali.

Lapsellinen on jos tuollasessa näkee aikuinen ihminen jotain noloa.

[/quote]

Mitähän sinä oikein sekoilet? Missä on kukaan aikuinen väittänyt, että tuossa firman nimessä olisi jotain vikaa tai noloa?

Vierailija
26/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, sulla aivan normaali ajatus maailma.

Mä mietin vaan, et olikohan ne Niemenmaan perheen vanhemmatkin jotain entisiä koulukiusattuja? Kun vaikuttivat vähän vätyksiltä luonteeltaan... Vai onko joillain ihmisillä muuten vaan tuollanen luonne...

Vierailija
27/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa sä ap soimaat noin pahasti vaan sitä tyttökiusaajaa, kun aivan selvästi sanottiinkin, että hän ei kiusaa läheskään yhtä paljon kuin se jätkä? Ja mitäpä luulet, onko se ollut tyttönen, joka Eemeliä on kuristanut? Säälittävää, että teidän naisviha kohdistuu jopa lapsiin tällä tavalla.

Ymmärtäisin jos olisit tasapuolisesti haukkunut molempia näytettyjä kiusaajia. Pahempi kiusaaja tietysti olisi ansainnut enemmänkin haukkumista kuin vähemmän kiusaaja, eikä todellakaan noin päin kuten sinä teit. Haloo, ap!

Vierailija
28/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17/13, mietihän vaan noita omia tekstejäsi. Siitä selviää vastaus.

Vierailija
29/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19: Onko sinulla lukihäiriö vai jotain muuta joka vaikuttaa kykyysi ymmärtää kirjoitettua tekstiä?

Minä en ole haukkunut yhtään ketään enkä väittänyt, että firman nimessä olisi jotakin vikaa tai noloa. Kerroin vain, että mistä tuo haukkumanimi on saanut alkunsa. Tuon haukkumanimen alkuperän selitti pojan isä ohjelmassa.

Vierailija
30/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"..ja sanonut etenkin tuolle Kristinille: että tiedätkö, minun silmissä sinä olet aivan pikku likka, joka ei pahasta mitään tiedäkkään. ;) nyt jätät meidän Eemelin rauhaan tai tämä asia etenee poliisille. Mä kerran sanon nyt kaikella ystävällisyydellä, mutta moni vanhempi ei sanoisi jos omaa lasta on kuristettu, tajuat varmaan.. ;)"

"Oikeesti naurattaa kun tuo Kristin luulee olevansa mikäkin paha ämmä, tietäis vaan minkälainen ämmä minä olen kun mulla on takana mukava menneisyys..."

Eli turha sun ap on väittää nyt jälkikäteen, ettetkö erityisesti olisi Kristiniä haukkunut. HUOM, en ole mikään kiusaajien puolustaja, minua nyppii vain tuo selvä (nais/)tyttöviha tässä.

19

Vierailija
31/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19, turhaan puolustelet yhtään sitä Kristiniä edes vähän. Kai mä tuohon Kristiniin puutuin sen takia, koska olen itse sukupuolelta myös nainen. Ja mietityttää kun on kyseessä vielä tyttölapsi niin miten voi käytökseltään olla tuollainen... Pyöriä noiden pahimpien kiusaaja poikien porukoissa. Vaikka ei tässä sukupuoli nyt sinäänsä merkihe yhtään mitään.

Eikö sillä tytöllä ole yhtään kunnollisia tyttöpuolisia kavereita? Kun koko ajan vaan vietti niiden poikien kanssa aikaa, vaikka siinäkään ei sinällään mitään vikaa ole.

Onkohan nämä Jasper ja Kristin jotain sisaruksia sitten, kun vähän samankaltaset nimet ja ehkä ulkonäöltäänkin olivat vähän samannäkösiä. Tai sit tämä Jasper on joku Kristinin ihQ ihastus tai poiccis, kun Jasper kiusaa niin tottakai Kristininkin on näytettävä miten kova mimmi se on ja oli kanssa kiusattava Eemeliä. Kun jotkuthan noista ala-asteelaisistakin "seurustelee" ...

No Joo, 3v enää ylä-asteeseen. Hyvin harjottelevat jo taitojaan sitä kovis ikää varten. Sitten ei olekkaan haukkumasanoina enää pullamössöt vaan homottelut ja huorittelut.

:D

Vierailija
32/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 ja minä vaan totesin siihen että ompa nolo tuo pullamössö haukkuma nimi ja tyhmästi keksitty ja tyhmällä tarkotuksella kohdistettu toiseen ihmiseen. :D

Vierailija
33/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, juu niin haukuinkin ja aion myös jatkossa haukkua kiusaaja paskoja.

:)

Vierailija
34/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 12:48"]

19, turhaan puolustelet yhtään sitä Kristiniä edes vähän. Kai mä tuohon Kristiniin puutuin sen takia, koska olen itse sukupuolelta myös nainen. Ja mietityttää kun on kyseessä vielä tyttölapsi niin miten voi käytökseltään olla tuollainen... Pyöriä noiden pahimpien kiusaaja poikien porukoissa. Vaikka ei tässä sukupuoli nyt sinäänsä merkihe yhtään mitään.

Eikö sillä tytöllä ole yhtään kunnollisia tyttöpuolisia kavereita? Kun koko ajan vaan vietti niiden poikien kanssa aikaa, vaikka siinäkään ei sinällään mitään vikaa ole.

Onkohan nämä Jasper ja Kristin jotain sisaruksia sitten, kun vähän samankaltaset nimet ja ehkä ulkonäöltäänkin olivat vähän samannäkösiä. Tai sit tämä Jasper on joku Kristinin ihQ ihastus tai poiccis, kun Jasper kiusaa niin tottakai Kristininkin on näytettävä miten kova mimmi se on ja oli kanssa kiusattava Eemeliä. Kun jotkuthan noista ala-asteelaisistakin "seurustelee" ...

No Joo, 3v enää ylä-asteeseen. Hyvin harjottelevat jo taitojaan sitä kovis ikää varten. Sitten ei olekkaan haukkumasanoina enää pullamössöt vaan homottelut ja huorittelut.

[/quote]

Tuo viestisi viimeistään osoitti, että tyttövihasi on ihan sairasta. Mielestäsi tyttöjen pitäisi vaan olla hiljaa ja nätisti keskenään, kiusaaminen on mielestäsi pojille nähtävästi ymmärrettävämpää. Lisäksi edelleenkin olet hirveästi mennyt henkilökohtaisuuksiin haukkuessasi Kristiniä, vaikka hän kiusasi VÄHEMMÄN kuin se poika. Silti et sitä poikaa hauku ollenkaan tuolla tavoin.

Luehan itse omat viestisi ja mieti tätä.

Vierailija
35/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 12:34"]

Mitä hittoa sä ap soimaat noin pahasti vaan sitä tyttökiusaajaa, kun aivan selvästi sanottiinkin, että hän ei kiusaa läheskään yhtä paljon kuin se jätkä? Ja mitäpä luulet, onko se ollut tyttönen, joka Eemeliä on kuristanut? Säälittävää, että teidän naisviha kohdistuu jopa lapsiin tällä tavalla.

Ymmärtäisin jos olisit tasapuolisesti haukkunut molempia näytettyjä kiusaajia. Pahempi kiusaaja tietysti olisi ansainnut enemmänkin haukkumista kuin vähemmän kiusaaja, eikä todellakaan noin päin kuten sinä teit. Haloo, ap!

[/quote] Niin itsehän en ole tuota jaksoa vielä katsonut, mutta sain tosiaan ap:n tekstistä käsityksen, että juuri tuo tyttö olisi se pahin kiusaaja..

Vierailija
36/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 12:09"]lapsi ei useimmiten tajua kiusaavansa, ei osaa asettua kiusatun asemaan ja miettimään miltä hänestä tuntuu. aikuisten pitää puuttua asiaan ajoissa mutta tuntuu että niiden kiusaajien vanhemmat on autuaan tietämättömiä tai kieltää asian.

hyvä kun duudsonit on ottaneet tän kiusaamisasian ajaakseen, kävivät täällä meidän lasten koulullakin puhumassa. en tiedä onko se auttanut mitään mutta ainakin he tekivät jotain.

itse olen huomannut että lastani kiusataan, toisaalta hänkin kiusaa muita. näistä on juteltu monesti mutta lapsi ei vaan hanskaa vielä niitä sympatia-empatia taitoja. jotkut aikaisemmin jotkut myöhemmin.

[/quote]

Lapsi kyllä tajuaa kiusaavansa, se ettei pysty kuvittelemaan sen vakavuutta ei liity siihen. Empatian puute on kiusaamisen edellytys.

Vierailija
37/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE ON AIVAN YKS JA SAMA, kumpi on kiusannut enemmän ja kumpi vähemmän.

Kiusaaminen on aina YHTÄ väärin.

Onko sinulla jotain vaikeuksia tajuta sitä?

Ja sanottakoon nyt viimeisen kerran, yhtään en sen enempää Jasperia puolustele kuin Kristiniäkään. Onko sinulla myös jotain vaikeuksia tajuta sitä? Sanoin myös että ottaisin Jasperin kanssa myös tietenkin sinne huoneeseen kahden keskiseen keskusteluun jos olisin Eemelin vanhempi, miksi ihmeessä siis tartut joihinkin lillukan varsiin tai koitat kehittää ainakin niitä? Mikä on oikeasti pohjimmainen tarkoituksesi tässä kommentoinnissa?

Ja mihin henkilökohtasuuksiin olen muka mennyt? Tuskin voin kovin henkilökohtaseksi mennä kun en tunne Kristiniä tai Jasperia ja heidän perheitään, joten todellisuudessa en tiedä heistä mitään.

Vierailija
38/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 12:24"]

11, kyllä mä sen tajusin. Kirjotin jo alotuksessa. Mut sitä just tarkotinkin tuolla naurettavuudella, et jos isän firman nimi on pulla jussi, niin onhan se nyt aivan naurettavaa haukkua lasta pullamössöksi sen firman mukaan, kun automaattisesti tollasen haukkumasanan pitäis nyt liittyä jotenkin sen lapsen ulkoseenkin habitukseenkin..

Tyhmiä lapsia.

[/quote]

Miksi haukkumasanan pitää liittyä ulkoiseen habitukseen?

Vierailija
39/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööö, ap menisin iskemään silmää pikkutytölle?

;).....;).... -_-

Vierailija
40/41 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 13:05"]

SE ON AIVAN YKS JA SAMA, kumpi on kiusannut enemmän ja kumpi vähemmän.

Kiusaaminen on aina YHTÄ väärin.

Onko sinulla jotain vaikeuksia tajuta sitä?

Ja sanottakoon nyt viimeisen kerran, yhtään en sen enempää Jasperia puolustele kuin Kristiniäkään. Onko sinulla myös jotain vaikeuksia tajuta sitä? Sanoin myös että ottaisin Jasperin kanssa myös tietenkin sinne huoneeseen kahden keskiseen keskusteluun jos olisin Eemelin vanhempi, miksi ihmeessä siis tartut joihinkin lillukan varsiin tai koitat kehittää ainakin niitä? Mikä on oikeasti pohjimmainen tarkoituksesi tässä kommentoinnissa?

Ja mihin henkilökohtasuuksiin olen muka mennyt? Tuskin voin kovin henkilökohtaseksi mennä kun en tunne Kristiniä tai Jasperia ja heidän perheitään, joten todellisuudessa en tiedä heistä mitään.

[/quote]

On nuo vaikea tajuta, kun koko ajan haukut erityisesti sitä Kristiniä. Heti aloitusviestissäkin sanoit erityisesti haluavasi kovistella häntä ja jatkoit samaa laulua seuraavissa viesteissä. Mutta olen tämän mielipiteen nyt esittänyt, eikä tämä keskustelu näytä johtavan mihinkään, joten se on paras vain päättää siihen toteamukseen, että ainakin olemme yhtä mieltä siitä, että kiusaaminen on aina ehdottoman väärin.

19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi