Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaan kevätjuhlaan sä menisit?

Vierailija
21.05.2014 |

9. luokkalaisen vai 6. luokkalaisen?

16 vuotias ei halua mua sinne, haluaisi kuulemma itsekin skipata koko juhlan, koska siellä vain parhaimmat oppilaat puhuvat ja opettajat kehuvat heitä eikä mitään esityksiä. Yleensä ei ole "kieltänyt" tulemasta hänen koulun tapahtumiin.

6. luokan kevätjuhlassa on ohjelmaa ja 13 v:lle on ihan sama olenko siellä vai en.

Itse meinasin mennä ysiluokan kevätjuhliin, mutta en sitten tiedä. Molemmat lapset päättävät koulunsa, toinen siirtyy lukioon, toinen yläasteelle.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha, molemmille kuitenkin tärkeä juhla. Menisin varmaan 9lk kuitenkin.

Vierailija
2/11 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9lk menisin, on kuitenkin peruskoulun päättämisestä kyse. Tosin ihmettyttää tuo kielto. Loukkaanuisiko se kuitenkin, jos et mene? Jos ei, niin painele sitten sinne kutosen juhlaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kutosen juhlaan ekaksi ja sitten ysin juhlaan. Pistäisin puoliksi.

Vierailija
4/11 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutosluokkalaisen. Olisi kiva nähdä niitä lasten tekemiä ohjelmia.

On kutoseltakin yläasteelle siirtyminen aika iso juttu. ;-)

Vierailija
5/11 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"16 vuotias ei halua mua sinne"

siinähän se, kunnoittaisin hänen päätöstään

Vierailija
6/11 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei aikanaan ysin juhlassa ihan oikeasti ollut juuri ketään vanhempia... Kannattaa selvittää asia, onko käytäntö tuollainen teidänkin yläasteella. Jos ei, niin ehdottomasti ysiluokan kevätjuhlaan, se on kuitenkin tuon nuoren viimeinen peruskoulun juhla. 

Vierailija
7/11 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten kouluissa vanhemmat on päästetty vain kuudennen luokan kevätjuhlaan ja tietty ylioppilaiden lakitustilaisuuteen. Muihin ei ollu asiaa.

Jos noista pitäisi valita niin menisin kuudesluokkalaisten juhlaan. Siellä äipät parkuu kun lapsella loppuu alakoulu :)

Vierailija
8/11 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään koulussa ole päästetty ala-asteella kevätjuhliin kuin kutosten vanhemmat. Sen takia se tietenkin kiinnostaisi.

Tuota kieltoa tosiaan mietin sinne yläasteen kevätjuhlaan, sellaisia kun ei mulle ole koskaan annettu syyttä. Tuntuu vain kurjalta olla menemättä sinne. Mun vauvasta tulee niin iso, että lopettaa peruskoulun enkä mä ole paikalla katsomassa...

Toisaalta jos siellä ei ole mitään muuta kuin puheita ja todistusten jako, niin ei kai se mun maailma kaada, jos en ole paikalla.

Kiitos vastauksista! Keskustelen vielä lasten kanssa ja jos ysiluokkalainen on edelleen samaa mieltä, niin en ala tunkemaan sinne, vaan menen itkemään ala-asteen juhliin. =)

ap

Vierailija
9/11 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat juhlat ovat yhden aikakauden päättymistä, totta kai niissä molemmissa haluaisi olla mukana. Tosin oletan samoin kuin muut vastaajat, että 9-luokan päättäjäisissä ei niitä vanhempia pahemmin ole. Meillä taisi olla myös niin, ettei yläasteen juhliin kutsuttu vanhempia.

Jos juhlat ovat samaan aikaan eli ihan pakko tehdä valinta, niin itse varmaan menisin 6-luokan juhliin ja juhlistaisin peruskoulun päättävää (samoin kuin sitä alakoulun päättävääkin) sitten erikseen. Varsinkin jos se 9.-luokkalainen on sitä mieltä, ettei halua äitiä juhliinsa.

Vierailija
10/11 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin kutosen juhlaan. Muistan oman ysin juhlani , se oli haikea. Ehkä 16-veesi siksi ei halua sinua sinne, koska haluaa rauhassa hyvästellä kaverinsa. MInusta olisi ollut noloa, jos äitee olisi seissyt siinä vieressä kun vannoimme ikuista ystävyyttä ja sovimme illaksi tapaamispaikkaa.  Fakta kuitenkin on että  tiet erkanee tästä eteenpäin monilla. Minunkin paras kaverini muutti toiselle puolelle Suomea opiskelemaan, ja sen koommin ei ole livenä nähty kuin muutaman kerran.

Vierailija
11/11 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutosen. Ysin päätös on lapsen oma juttu, jota juhlistaa kavereiden kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä