Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuri Kolesteroli-huijaus?

Vierailija
22.12.2020 |

Olen aivan sekaisin mitä uskoa kolesteroliasioissa. Suomessa viitearvot ovat erilaiset kuin monessa muussa maassa, täällä myös tökitään statiineja ilmeisen helposti ja suositellaan lähes rasvatonta ruokavaliota (kasvirasvoja ja pehmeitä, ei mitään eläinperäistä).

Minulla on näin yli kolmekymppisenä kokonaiskolesteroli 8, josta LDL 6. Triglyt hyvä ja hdl ihan jees myös. Hämmentää vain nämä niin ristiriitaiset tiedot mitä tulee kolesterolin yhteydestä sydän- ja verisuonitauteihin.

Luettuna on Heikkilän teos Lääkkeetön elämä ja muutoinkin olen kyllä tietoa etsinyt.

Mitä mieltä sinä olet?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spread The Love...

Vierailija
42/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 2.65 . Olen just täyttänyt 60v

Sulla on sydänkohtaus ovella. Liian alhainen kolesteroli korreloi vahvasti suuremman sydänkuolleisuuden kanssa, suosittelisin kolesterolin nostoa nopeasti. On tutkittu, että ikääntyvillä naisilla optimaalinen kokonaiskolesteroli on hiukan päälle 6. Kolesteroli myös suojaa aivoja, kuten edellä toinen kirjoittaja jo totesikin.

Olen diabeetikko joten kolesteroliarvon suositellaan olevan alle kolmen. Kumpaa uskoa sinua vai lääkäriä?

Kolesterolilla ei ole mitään huonoa vaikutusta sokeriarvoihin, joten jos lääkärisi niin väittää, hän ei tiedä asiasta mitään. Suosittelen, että lukisit kirjallisuutta aiheesta. Oletko muuten kokeillut hiilareiden vähentämistä, se olisi diabeetikolle ensiarvoisen tärkeää?

Ei sokeriarvoihin mutta terveyteen yleensä. Tuo hiilihydraatti-tokaisu oli varmaan vitsi. Nauratti todella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Big Pharma ja salaiset maanalaiset käytävät!

Vierailija
44/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anaalijooga paransi minut aivosyövästä.

Vierailija
45/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on sydänkohtaus ovella. Liian alhainen kolesteroli korreloi vahvasti suuremman sydänkuolleisuuden kanssa, suosittelisin kolesterolin nostoa nopeasti. On tutkittu, että ikääntyvillä naisilla optimaalinen kokonaiskolesteroli on hiukan päälle 6. Kolesteroli myös suojaa aivoja, kuten edellä toinen kirjoittaja jo totesikin.

Olen diabeetikko joten kolesteroliarvon suositellaan olevan alle kolmen. Kumpaa uskoa sinua vai lääkäriä?

Kolesterolilla ei ole mitään huonoa vaikutusta sokeriarvoihin, joten jos lääkärisi niin väittää, hän ei tiedä asiasta mitään. Suosittelen, että lukisit kirjallisuutta aiheesta. Oletko muuten kokeillut hiilareiden vähentämistä, se olisi diabeetikolle ensiarvoisen tärkeää?

Ei sokeriarvoihin mutta terveyteen yleensä. Tuo hiilihydraatti-tokaisu oli varmaan vitsi. Nauratti todella.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/hometoksiineja-viljassa-e…

Vierailija
46/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesteroli on ihmisen omaa tuotantoa ja luonnollinen aines. Miksi oma keho tuottaisi vaarallista ainetta, kun se pyrkii suojelemaan sitä kaikilta uhkilta itse??

Vierailija
47/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta miksi ihmeessä sinua naurattaa kun ehdotin, että vähentäisit hiilareita?? Hiilarit nimenomaan nostavat sokeriarvoja ja pitävät ne korkealla. Voisit käyttää vähemmän insuliinia jos sokeriarvosi olisivat hiukan matalammat - näin insuliinia tarvittaisiin vähemmän. Anteeksi, mutta olet diabeetikoksi pelottavan pihalla diabeteksen mekanismeista.

Vierailija
48/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesteroli on kaikien hormonien raaka-aine, eli välttämätöntä.

Syön 2-4 kananmunaa päivittäin ja lihaa ja voita ja punaista maitoa ja kokonais kolesterolit luokkaa 4.2 ja mikä tärkeintä testot 24.8 ja vapaa 576. Tosin minulta on mitattu hiukan keskimääräistä isommat kivekset.

Olen punttia ja kävelyä harrastava, savuton ja alkoton 54 v mies ja joka aamuyö saan erektion joka pysyy heräämiseen asti.

Vierailija
49/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolesteroli on ihmisen omaa tuotantoa ja luonnollinen aines. Miksi oma keho tuottaisi vaarallista ainetta, kun se pyrkii suojelemaan sitä kaikilta uhkilta itse??

Kysyppä sitä reumapotilailta, jotka joutuvat käyttämään biologisia lääkkeitä, jottei mm. omat valkosolut tuhoa kroppaa.

Vierailija
50/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta miksi ihmeessä sinua naurattaa kun ehdotin, että vähentäisit hiilareita?? Hiilarit nimenomaan nostavat sokeriarvoja ja pitävät ne korkealla. Voisit käyttää vähemmän insuliinia jos sokeriarvosi olisivat hiukan matalammat - näin insuliinia tarvittaisiin vähemmän. Anteeksi, mutta olet diabeetikoksi pelottavan pihalla diabeteksen mekanismeista.

Ihan siksi koska jokainen diabeetikko tietää tuon. Se kerrotaan ensimmäisellä käynnillä joten sinun ei sitä tarvitse opettaa.

Vierailija
51/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Statiinikupla puhkeaa.

Vierailija
52/72 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kolestroli nousee paikallisesti heti leikkauksen yhteydessä? Miksi kolestroli muuttuu ikääntyessä vaikka elintavat ovat ihan samanlaiset? Miltä kuulostaa soluvaurio leikkauksessa ja ikääntyessä? Kun on soluvaurioita miksi kolestroli nousee? Olisiko sillä jokin tehtävä? Miten soluvaurio ja verisuonitaudit ovat yhteydessä?

En tiedä, mutta en aio käydä mittauttamassa koskaan niitä.

https://pharmacafennica.fi/spc/83541343

Miksi sitä nyt on tuossa rokotteessa? Mistä se on tehty?

Vierailija
53/72 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedä?

Vierailija
54/72 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesteroli on kuin silminnäkijä rikospaikalla. Kun suoni jatkuvan matala-asteisen tulehduksen takia kalkkeutuu tukkoon niin keho tuottaa enemmän kolesterolia sinne korjatakseen tätä vauriota. Sitten joku luulee että kolesteroli on syy vaikka se oli seuraus.

Vierailija
55/72 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se perimä nostaa arvoja, eikä niinkään ruokavalio.

Itse olen tiukalla ruokavaliolla ollut jo pitkään. Syön kolestrolilääkkeitä ja silti korkeat arvot.

Mieheni syö kananmunia päivässä 2-3, suklaata viikossa pari levyä, käyttää voita hurjat määrät ja kolestroli ok.

Hoikka mies, ei näy rasvan syönti, vaikkei urheile juuri lainkaan.

Vierailija
56/72 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää että ennen oli kaupassa kasviöljyversioita, nyt tökätään joka paikkaan voita.

Minä olen järkyttyneenä katsellut kaupassa, että rasvahyllyssä ns. ”terveelliset kasvirasvalevitteet” sisältävät laitaa lukien palmuöljyä! Palmuöljyhän on se pahin suonten tukkija ikinä!

Ei enää tiedä, mitä sille leivälleen levittelee, kun voi on saatanasta ja kasvirasvalevitteet on palmuöljyä. Pitäisikö ihan kaataa pullosta neitsytoliiviöljyä leivälle...

Vierailija
57/72 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät itseasiassa perustu, vaan sokeriteollisuuden lobbaukseen. Lue ja järkyty, niin minäkin tein.

Höpö höpö. Kolesteroli on varmaan maailman tutkituin molekyyli ja kolesterolitutkimuksesta on myönnetty ylivoimaisesti eniten lääketieteen Nobeleja. Kolesteroli ja sen vaikutukset ovat yksi lääketieteen parhaiten tuntemia asioita.

Vierailija kirjoitti:

Onko ortopedian ja traumatologian erikoislääkäri mielestäsi vain jokin hörhö?

Kyllä.

Vierailija
58/72 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matala kolesteroli ei ole hyvä asia,taustalla voi olla esim.syöpä.

Vierailija
59/72 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, älä nyt jotain Heikkilän satuja lue! Kyllä kolesterolin vaarallisuus on ihan todettu monissa tutkimuksissa. Ei sitä yksittäiset vastarannankiisket voi muuksi muuttaa.

Monen statiineja vastustavan mieli on muuttunut kun on saanut sydänkohtauksen.

Mistä se sydänkohtaus tulee, ei kolesterolipitoisen ravinnon syömisestä vaan mm. sokeri sekä viljat aiheuttavat matala-asteista tulehdusta.

Sydänkohtaus voi tulla mm. rytmihäiriöstä, joka laittaa verihyytymän liikkeelle verenkiertoon.

Vierailija
60/72 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä tosiaan tiedä enää mitä pitäisi uskoa. Laihdutin 10 kiloa ja kolesteroli nousi huimiin lukemiin. Jouduin aloittamaan lääkityksen ja nyt päätä särkee joka päivä (normaalisti hyvin harvoin) ja olo on jähmeä.

Huolestuttaa.