Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuri Kolesteroli-huijaus?

Vierailija
22.12.2020 |

Olen aivan sekaisin mitä uskoa kolesteroliasioissa. Suomessa viitearvot ovat erilaiset kuin monessa muussa maassa, täällä myös tökitään statiineja ilmeisen helposti ja suositellaan lähes rasvatonta ruokavaliota (kasvirasvoja ja pehmeitä, ei mitään eläinperäistä).

Minulla on näin yli kolmekymppisenä kokonaiskolesteroli 8, josta LDL 6. Triglyt hyvä ja hdl ihan jees myös. Hämmentää vain nämä niin ristiriitaiset tiedot mitä tulee kolesterolin yhteydestä sydän- ja verisuonitauteihin.

Luettuna on Heikkilän teos Lääkkeetön elämä ja muutoinkin olen kyllä tietoa etsinyt.

Mitä mieltä sinä olet?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 2.65 . Olen just täyttänyt 60v

Sulla on sydänkohtaus ovella. Liian alhainen kolesteroli korreloi vahvasti suuremman sydänkuolleisuuden kanssa, suosittelisin kolesterolin nostoa nopeasti. On tutkittu, että ikääntyvillä naisilla optimaalinen kokonaiskolesteroli on hiukan päälle 6. Kolesteroli myös suojaa aivoja, kuten edellä toinen kirjoittaja jo totesikin.

Vierailija
22/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kolestroli nousee paikallisesti heti leikkauksen yhteydessä? Miksi kolestroli muuttuu ikääntyessä vaikka elintavat ovat ihan samanlaiset? Miltä kuulostaa soluvaurio leikkauksessa ja ikääntyessä? Kun on soluvaurioita miksi kolestroli nousee? Olisiko sillä jokin tehtävä? Miten soluvaurio ja verisuonitaudit ovat yhteydessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea kolesteroli ei korreloi mitenkään sydänkuolemien välillä, päinvastoin. itselläni kokonaiskolesteroli on aina ollut 5,5-6,3 välillä ja statiinilääkityksen saavat lääkärit tunkea hanurinsa... en todellakaan näillä arvoilla ala lääkitystä

Vierailija
24/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leino Utriainen&Matti Tolonen: Suuri kolesterolihuijaus

Vierailija
25/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin lähes 8 lukeman pienellä ruokavaliomuutoksella ja liikunnan lisäämisellä 5.5:teen, en ala lääkkeitä syömään.

Vierailija
26/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOT Rasvainen kupla, osa 1

Rasvainen kupla, osa 2

Yle1 A - talk Voita pöytään, mukana mm. verisuonikirurgi Taija Somppi

Vierailija
27/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä kai kaikki nuo suositukset ja lääkitykset perustuvat tieteelliseen tietoon.

On kai halvempaa lääkitä korkeakolestroli kuin hoitaa sen aiheuttamia sairauksia vuodesta toiseen sairaaloissa leikkauksilla ja kuntouksella ja vihanneksina halvauksen saaneina potilaina.

Sillä on suuri kansantaloudellinen merkitys.

Ja Antti Heikkilä on vain yksi hörhö luontaislääketieteeen piirissä ja heitä kyllä riittää.

Jokaisen oma asia on käyttääkö lääkitystä korkeisiin kolest.arvoihin.

Ei ole pakko käyttää.

Ja ruokavaliolla voi tehokkaasti hoitaa noita arvoja oikeisiin lukuihin, kaikki eivät vaan viitsi niin tehdä.

Vierailija
28/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kai kaikki nuo suositukset ja lääkitykset perustuvat tieteelliseen tietoon.

On kai halvempaa lääkitä korkeakolestroli kuin hoitaa sen aiheuttamia sairauksia vuodesta toiseen sairaaloissa leikkauksilla ja kuntouksella ja vihanneksina halvauksen saaneina potilaina.

Sillä on suuri kansantaloudellinen merkitys.

Ja Antti Heikkilä on vain yksi hörhö luontaislääketieteeen piirissä ja heitä kyllä riittää.

Jokaisen oma asia on käyttääkö lääkitystä korkeisiin kolest.arvoihin.

Ei ole pakko käyttää.

Ja ruokavaliolla voi tehokkaasti hoitaa noita arvoja oikeisiin lukuihin, kaikki eivät vaan viitsi niin tehdä.

Eivät itseasiassa perustu, vaan sokeriteollisuuden lobbaukseen. Lue ja järkyty, niin minäkin tein.

Onko ortopedian ja traumatologian erikoislääkäri mielestäsi vain jokin hörhö?

Vierailija
29/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu syökää vaan margariinia niin arvot paranee...

kannattaisi lukea muidenkin kuin Juhani Knuutin ja Pekka Puskan juttuja... enkä tarkoita nyt pelkästään Heikkilää jolla on niin huono maine monen silmissä vaan mm. Somppi, Tolonen jne

Vierailija
30/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolesteroli suojaa aivoja etenkin vanhemmiten. En siis kovin paljoa tällä juhlisi.

Ei suojaa vaan lisää dementian riskiä.

Vierailija
31/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä nyt jotain Heikkilän satuja lue! Kyllä kolesterolin vaarallisuus on ihan todettu monissa tutkimuksissa. Ei sitä yksittäiset vastarannankiisket voi muuksi muuttaa.

Monen statiineja vastustavan mieli on muuttunut kun on saanut sydänkohtauksen.

Vierailija
32/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolesteroli suojaa aivoja etenkin vanhemmiten. En siis kovin paljoa tällä juhlisi.

Ei suojaa vaan lisää dementian riskiä.

Höpöhöpö. Kolesterolin on varsinkin ikääntyneillä erittäin tärkeä olla n. 6 tai ylikin... lukekaa tieteellisiä julkaisuja älkääkä uskoko ruokateollisuuden lobbareita!

Vierailija
33/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, älä nyt jotain Heikkilän satuja lue! Kyllä kolesterolin vaarallisuus on ihan todettu monissa tutkimuksissa. Ei sitä yksittäiset vastarannankiisket voi muuksi muuttaa.

Julkaisuja kolesterolin hyödyistä on netti pullollaan... senkun googletat. Heikkilä puhuu asiaa.

Vierailija
34/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on sydänkohtaus ovella. Liian alhainen kolesteroli korreloi vahvasti suuremman sydänkuolleisuuden kanssa, suosittelisin kolesterolin nostoa nopeasti. On tutkittu, että ikääntyvillä naisilla optimaalinen kokonaiskolesteroli on hiukan päälle 6. Kolesteroli myös suojaa aivoja, kuten edellä toinen kirjoittaja jo totesikin.

Olen diabeetikko joten kolesteroliarvon suositellaan olevan alle kolmen. Kumpaa uskoa sinua vai lääkäriä?

Vierailija
35/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään lääkkeen lopettamisella, kasvisten ja liikunnan lisäämisellä sain pudotettua 8,3 ----> 6.0. Tupakoin valitettavasti. Hyvät triglyt jotka muuttuivat myös ja hyvä hdl, mutta ldl on minulla huono.

Vierailija
36/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen diabeetikko joten kolesteroliarvon suositellaan olevan alle kolmen. Kumpaa uskoa sinua vai lääkäriä?

Kolesterolilla ei ole mitään huonoa vaikutusta sokeriarvoihin, joten jos lääkärisi niin väittää, hän ei tiedä asiasta mitään. Suosittelen, että lukisit kirjallisuutta aiheesta. Oletko muuten kokeillut hiilareiden vähentämistä, se olisi diabeetikolle ensiarvoisen tärkeää?

Vierailija
37/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko sitä kummalla on vähemmän lääketehtaiden osakkeita:-)

Vierailija
38/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabeetikkotädilläni oli sama eli kolme. Kuoli syöpään.

Vierailija
39/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se sydänkohtaus tulee, ei kolesterolipitoisen ravinnon syömisestä vaan mm. sokeri sekä viljat aiheuttavat matala-asteista tulehdusta.

Vierailija
40/72 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit pois ja halauksella levittämään hyvää oloa!