Viilteleekö 13v lapsipuoleni vai onko nämä selitykset uskottavia?
Tyttö asuu äidillään, meidän luona sen joka toinen viikonloppu ja lomilla pidemmästi. oon alkanu kiinnittää huomiota ihme naarmuihin joita hänellä on käsivarsissa ja nilkoissa, kun oltiin saunassa niin huomasin että jopa kyljissä, kun otin puheeksi tyttö väitti kissan raapineen. heillä on kyllä kissa ja minä en kissoista tiedä mitään, mutta olettaisin et aikamoinen peto sais olla et sais ne jäljet, outoihin paikkoihin lisäksi ja epäilyttävän symmetrisesti. Tyttö sano et skitsoon turhaa ja kielsi huolestuttamasta isäänsä "ihan turhasta"!.
?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:32"]Johan tuli pitkä linkki kun yritin kopioida :O Mut tuo 27 on siis ap:n viesti, tytön jäljet ovat aika lailla tuollaisia kuin tossa linkissä.(Minusta nuo on aika symmetrisiä?) Paitsi että niitä on paljon enempi ja ympäri kroppaa.
Epäilin heti viiltelyä, kun en tiennyt että kissat saa tollasta aikaan vaan leikkiessään :O
Helpotus toki jos ei tyttö viiltele. Kuitenkin.. hurjaa. ap
[/quote]
Joo eiköhän nuo ole kissan tekemiä sitten kun ovat noin röpelöitä. Jos tekisi jollain terävällä niin nahka ei lähde rullalle noin.
[/quote]
mä sain hakaneulalla, naulalla ja tylsällä veitsellä aikoinani just tollasta jälkeä aikaan.
Minut laitettiin psykologille ja koulukuraattorille kissanraapimien takia :D siis ei sillä, olin gootti ja elämässä vähän hankala vaihe muutenkin teininä, mutta jäljet oli oikeasti kissasta peräisin ja sitä ei uskonut äiti eikä isä eikä opettaja eikä edes kaverit, vaikka kaikki tiesivät millainen psyko meidän pentukissa oli. vasta koulukuraattori uskoi, mutta kävin silti siellä tapaamisissa pari kertaa... lol
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:33"]
Onko tyttö masentuneen oloinen tai muutoin muuttunut viime aikoina?
Kysy ensi kerralla häneltä rauhallisesti, että mitä sun elämään nykyään kuuluu ja sitten kuuntele, älä neuvo. Ymmärrä.
[/quote]
Ei se nyt mielestäni mitenkään ole muuttunut, toisaalta nähdään vaan se joka 2. vloppu joten en oleta tietäväni hänen elämästään läheskään kaikkea, vaikka meillä onkin mielestäni hyvät ja luontevat välit. Meillä ollessaankin usein lähinnä skypettää kavereiden kans tietokoneella tmv, urheilee kyllä, jota esim syvästi masentunut tuskin tekisi jne. Mistäpä tuosta voi varmaksi tietää. "Mitä sulle kuuluu"-kysymyksiin vastaa aina (kuten on vastannut kaikki nämä vuoset..) että hyvää. ap
Kysymyksiä voi esittää lisää, erilaisia, tiedät varmaan. Mutta jos ei ole siihen aikaa, ei kannata.
Seuraa tilannetta, ilmestyykö viiltoja lisää?
Mua kummastuttaa noi kylkinaarmut. Jos ne on vaakasuorassa, niin en kyllä ymmärrä miten ne voi olla kissan raapimia. Miksi tyttö makaisi lattialla ja sitten kissa raapisi häntä? Jos naarmut taas on pystysuorassa (ja juurikin sellaisella korkeudella, että pieni kissa ylettyisi siihen kohtaan) tuon ymmärtäisi. Mulla on kaksi kissaa ja mulla ei ole kyllä koskaan ollut tuollaisia naarmuja kuin kuvissa tai edes sellaisia, joita voisi epäillä viiltelyarviksi.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 09:45"]
Kyllä ne kissan raapimisjäljet pitäisi tunnistaa. Nekun menevät vähän miten sattuu koko käden alueella. Viiltojäljet menevät samaan suuntaan ja vierekkäin. Viiltojäljet muistuttavat paljon toisiaan vaikka osa on syvempiä. Googlella löytää kuvia tarvittaessa. Ei kannata puolustella ja salailla hänen tekemisiä, teet vain asiat itselles vaikeammaksi.
[/quote]
Mutta kissankin jäljet menevät yleensä samaan suuntaan ja vierekkäin!
[/quote]
Riippuu ihan miten paljon niitä on. Kun itse leikin kissan kanssa minulla oli koko käsi täynnä raapimisjälkiä, ei vaan ranteiden kohdalla. Kissa ei missään vaiheessa raapinut samaa kohtaa kun tyhmäkin tajuaa liikuttaa kättänsä pois.
Jos tyttö on muuten iloinen, tyytyväinen eikä hänellä ole vaikeuksia esim. koulussa tai kavereitten kanssa niin itse ehkä seurailisin tilannetta jonkin aikaa. Jos välinne ovat hyvät, niin voisit sanoa tytölle, että jos jokin on vialla niin tytön täytyy kertoa siitä jollekin aikuiselle, ja että sinä kuuntelet myös jos haluaa sinulle puhua.
Miksette leikkaa kissojen kynsiä, kun tuollaisia 'naarmuja' kerran tulee?!?