Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Thigh gap eli reisirako

Vierailija
20.05.2014 |

Mitä mieltä? Näyttääkö luonnottomalle vai hyvälle? Omistatko itse?

Meillä oli nimittäin parin kaverin kanssa pieni väittely asiasta. Kaveri totesi että jalkani näyttävät ruman anorektisilta tuon rakosen takia. Auts.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte oon tykästyny omaan thigh gappiini, näyttää niin paljon kivemmalle, kun jalat eivät enää hankaa toisiinsa :) Ollessani 53kg (165cm) kaikki ihra tuntui kerääntyneen reisiin, mutta aloin treenaa jalkoja, koko muun kropan ohella, ja ovat sen verran kiinteytyneet et näkyviin on tullut tuo rako.

Vierailija
42/54 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaas reisien ympärysmitta, raolliset kiitoos :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/54 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
45/54 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:49"]

Musta on vain jotenkin outoa, että ihmisen luonnollinen vartalonmuoto voi olla tai olla olematta muotia.

[/quote]

 

Ei se ole mikään ihmisen luonnollinen vartalonmuoto! Se on joidenkin ihmisten luonnollinen vartalonmuoto, ja joidenkin ei. Se on vartalon rakenteesta kiinni, ei kaikille tule thigh gappia vaikka olisi sitten kuinka laiha. 

Muuten myös minusta on omituista, että joidenkin ihmisten jotkut ominaisuudet ovat välillä muotia vrt. vaalea iho, tumma iho, pituus, vaaleat hiukset, ruskeat silmät jne.

 

[/quote]

 

En mä nyt viitannut pelkästään tähän reisivakoon, vaan ylipäätään mihin tahansa ihmisen luonnolliseen vartalonmuotoon, joka voi olla reisivako tai sitten yhteen ottavat reidet. En sanonut, että tämä reisivako on ainoa ihmisen luonnollinen vartalonmuoto.

 

[/quote]

 

No meille muille välittyy ainoastaan se, mitä kirjoitat... Kirjoituksessasi viittaat ainoastaan reisivakoon (=sitä käsittelevä ketju) ja kirjoituksessasi ja sen kontekstissa suoraan toteat sen olevan ihmisen (=ihmislajin) luonnollinen vartalonmuoto.

 

[/quote]

Jaa, en kyllä maininnut tuossa alkup. viestissäni reisivakoa lainkaan, kerroin vain, miten musta on outoa, että joku ihmisen piirre voi olla muodissa tai out.

 

Vierailija
46/54 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://sweetestmag.com/wp-content/uploads/2013/08/Pelvis-bone.png

 

 

1. One of the biggest factors that play a role in naturally having a thigh gap is the structure of your pelvic bone. Most girls have pelvic bones that are pointed. But some girls have less pointed and more rounded pelvic bones, thus creating a separator between the legs.

2. The width of your hips plays another major part as to why thigh gaps may be impossible for many girls to have. Females with widely set hipbones have thigh gaps because their wide hips keep their legs apart.

 

3. Lastly, it is important to understand that the adductor muscles, the muscles in your inner thigh, will always be there.  Since this muscle is fairly large, it makes your thighs touch. Having narrow hips and a pointed pelvic bone would mean that your only resort to achieving that thigh gap would be to starve yourself to the extreme, thus weakening the muscle.  This also deteriorates the rest of your body image, ending with several trips to the hospital to prevent death by malnourishment.  SO DON’T STARVE YOURSELF! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/54 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta lantiokuvasta muuten huomaa sen myytin, ettei leveälantioinen ole sen parempi synnyttäjä kuin kapealantioinen, sillä ne leveät luut aiheuttaa sen, että itse lantionaukko, josta vauvan on tultava ulos, on yleensä jopa ahtaampi/pienempi, kuin siro-kapealantioisella. 

Vierailija
48/54 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

 "if you know what I mean :D"

Don't have the foggiest.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/54 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on reisirako ja tykkään siitä kovasti. Olen sitä mieltä, että esim. lyhyet shortsit näyttävät paremmilta, kun rako on. Minulla on kapea lantio ja olen sirojalkainen. En silti ymmärrä tätä pakkomiellettä, mikä joillakin siitä on, enkä ajattele että siihen pitäisi tähdätä väkisin.

Vierailija
50/54 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:24"]

Ei se mistään luuston rakenteesta riipu, eihän ne luut siinä yhteen ota. Riippuu pitkälti rasvakudoksen määrästä sisäreisissä, toinen vaihtoehto jos ihan hillittömät lihakset sillä alueella.

[/quote]

 

Lonkkaluiden leveydellä se rako saadaan. Kapealanteisen on mahdotonta saada sellaista rakoa jollei sairasta vakavaa sairautta.

 

[/quote]

 

Höps, minulla kapealanteisella on ihan selvä reisivako. Farkkujen tuumakoko 26, joten lasken itseni kapeaksi.... Olen 170/60, eli en edes mikään erityisen laiha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/54 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen luullut, että tämä mun reisivakoni on jotenkin nolojuttu ja olen häpeillyt sitä. Hävettää olla tiukoissa housuissa, kun reidet ei mene yhteen ja lyhyen hameen kanssa ei tee mieli seisoa jalat vierekkäin.

Kai tämä sitten pitääkin ottaa vain positiivisena asiana, jos tällaista oikein yritetään saada ja ihannoidaan.

Vierailija
52/54 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://healthonthehilltop.files.wordpress.com/2013/04/thigh-gap.jpg

Tässä on just kuin mun kroppa. Tämäkö on sitten jonkun mielestä kaunista?

 

- 52.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/54 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ennen vanhaan sääriä joissa oli reisirako kutsuttiin länkisääriksi!

Myös jalkaterät sisäänpäin kävellessä monelle tulee se reisirako (ei vako, kuten jossain lehdessä kirjoitettiin).

Sääret, jotka olivat yhdessä polvien kohdalta, mutta siitä alaspäin erillään, ne olivat pihtipolvet.

Suomalaisilla on tapana seistä polvet äärimmäisen lukossa, jolloin sääret ovat längellä myös sivusta katsoen.

Noissa jutuissa on se idea, että siinä luut ja nivelet ovat väärässä asennossa ja tulee pidemmän päälle kulumaa ja muuta vaivaa. (Normaalit sääret: suorana seisoessa mitään suurempaa rakoa tai tuulitunnelia ei jää minnekään väliin.)

Huvittavaa että kerrankin vammaisuuteen viittava piirre on "muotia". Epäilen kuitenkin että reisirakovillitys viittaa taas vaan siihen naisvihaan, joka ilmenee niin että naisen kehoon liittyviä normaalia piirteitä kuten runsaita reisiä on ruvettu vihaamaan.

Reisien ja lantion rasva kun kuitenkin on sitä tervellistä ja tarpeellista rasvaa, kun sitä on kohtuullisessa määrin.

Kohta varmaan ruvetaan imemään "liiallista rasvaa" sormista ja varpaista, huoh.

 

Vierailija
54/54 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin vammautumiseni vuoksi molemmat lonkat ja lonkkanivelet väännettiin uuteen asentoon. Reiteni olivat suorat ja kauniit. Leikkauksen jälkeen järkyttävän ruma reisivako. I hate!