Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä koiran kakassa häiritsee?

Vierailija
20.05.2014 |

Taas tuli ihan vieras ihminen naama punaisena karjumaan, koska en kerännyt koiran pökäleitä ojasta, jonka pohjalla tuskin kukaan täysjärkinen ihminen kulkee :/

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen, miksette kakkata koirianne koirapuistossa?

Ei taapero ole tyhmä, jos koskee koirankakkaan mutta se on, joka altistaa muut ihmiset eläimensä jätöksille.

Nimimm. Nytkin lapsen kengät paskaisena odottamassa pesua.

Vierailija
62/94 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerään koiran jätökset myös metsästä ja ojista kaupungissa ollessani. Siellä on suhteessa kuitenkin enemmän koiria pienellä alueella kun maalla. Jos jokainen jättää ojaan tai puskaan kakat niin niitä on vähän ajan päästä aika paljon. Ajattelen myös, että jos minä/minun koirani kulkee täällä, miksi ei myös joku muu koiransa kanssa voisi vahingossa astua läjään. Maalla en yleensä kerää ojasta jos ei satu olemaan kakkapussia mukana, mutta jos on niin toki kerään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani on pieni (jacrusselinterrieri) ja sen paska ei todellakaan ole kovin iso. Ei silti tulisi ikinä mieleen jättää keräämättä. En ymmärrä miksi ison koiran jättimäiset läjät jätetään tielle. Näin kaikki koiranomistajat saavat vihat niskoilleen.

Vierailija
64/94 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran "kakka" on paskaa. Se siinä ehkä eniten häiritsee. Paska ei kuulu kulkuväylille eikä niiden liepeille.

Vierailija
65/94 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko minä paskoa puistossa penkin alle? Ei kukaan sinne kuitenkaan astu.

Vierailija
66/94 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 01:29"]

Kyllä sen koirankakan oikea paikka on siellä ojan pohjalla eikä muovipussissa. Kun taas lasten paikka ei ole siellä ojan pohjalla.

[/quote]

Mihinkas se ojan vesi virtaa? Loppujen lopuksi vesistoon josta saadaan niin puhdasta juomavetta etta voi oikein mainostaa.

Karpasiakin ne kakkalajat houkuttelevat, kylla on Suomella viela pitka matka sivistysvaltioksi kun ulosteet julkisilla paikoilla eivat yhtaan haittaa.

Vierailija
67/94 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 01:50"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 01:29"]

Kyllä sen koirankakan oikea paikka on siellä ojan pohjalla eikä muovipussissa. Kun taas lasten paikka ei ole siellä ojan pohjalla.

[/quote]

Mihinkas se ojan vesi virtaa? Loppujen lopuksi vesistoon josta saadaan niin puhdasta juomavetta etta voi oikein mainostaa.

Karpasiakin ne kakkalajat houkuttelevat, kylla on Suomella viela pitka matka sivistysvaltioksi kun ulosteet julkisilla paikoilla eivat yhtaan haittaa.

[/quote]

Ihanko käyt omin pikku kätösin keräämässä myös luonnossa elävien eläinten jätökset? Puunjuuretkin aina täynnä jäniksen paskaa, eikä haittaa mun elämää mitenkään...

Vierailija
68/94 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 18:14"]Taas tuli ihan vieras ihminen naama punaisena karjumaan, koska en kerännyt koiran pökäleitä ojasta, jonka pohjalla tuskin kukaan täysjärkinen ihminen kulkee :/

[/quote]

Oisit sanonut sille punanaamalle että vie matkassas ne pökäleet jos niin kiinnostaa.

Vierailija
69/94 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 18:36"]Toisena koiraihmisenä lisään, että ympäristöön jätetty paska levittää myös koirien loisia. Että kiitti vaan.

[/quote]

Mutta jos ei ole matoja niin voiko sen pökäleen jättää?

Vierailija
70/94 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 01:15"]Vaikka en edes koiraa omista mua vähän ihmetyttää ajatus siitä että se kakka pitäs pistää muovipussiin, kiikuttaa roskikseen ja oikeen tekemällä tehdä siitä jätettä? Ikinä ei nää että nipottajat karjuis ihmisille jotka roskaa tai räkii minne sattuu. Eikä kukaan ikinä valita lasinsiruista pyöräteillä. Jos astut paskaan menet kotiin ja peset sen kengän mutta jos pyörän kumi menee rikki siitä tuleekin jo melkonen lasku. :/

[/quote]

komppaan täysin. Enemmän minua haittaa roskat, lasinsirut,muovipussit,räkäklimpit ja tupakantumpit joka puolella, kuin maatuvaa tavaraa oleva koiranpaska.

Vierailija
71/94 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee ainakin se, että annetaan tehdä ihan keskelle katua. Lapsi kerran pimeässä vesisateessa liukastui koirankakkaan. En edes tajunnut miksi kaatui, ennen kuin nostin syliin. ja olipa sitten takkinikin kakassa. Ei kiva. 

Sitten taas joku alkaa vertailla, että on niitä lasinsirujakin kadulla. Niin on, eikä ne ole siellä yhtää kivempia. Miksi joidenkin harvojen yksilöiden pullojen särkeminen pitää kostaa minulle jättämällä koiran kakat kadulle, eli miksi minun pitää kärsiä kahden ryhmän piittaamattomuudesta? Lasinsirujen määrä on sitä paitsi huomattavasti vähentynyt, kun on tullut muovipullot ja tölkit. koiran kakkaa jalkakäytävällä on enemmän kuin lasinsiruja. 

Tupakantumpitkin on inhottavia, itse en polta ja laitan roskat taskuuni ja roskiin sitten kun sellainen löytyy, jos esim. kävellessäni syön jäätelöä. Mutta roskien päälle astuminen ei sotke vaatteita ja ne yleensä näkee paremmin. Roskaajatkin pistetään joskus keräämään, ainakin kouluilla saavat keväisin kevätä lähialueen roskia. 

Vierailija
72/94 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 18:23"]Se haju! Koiraihmiset siihen ovat ehkä tottuneet mutta minä en ole. Varsinkin keväällä on tuskaa lähteä kävelylle kun se koiranpaskan haju leijuu ilmassa kaikilla kivoilla kävelyreiteillä.

[/quote]

No ei täällä kyllä haise. Pientä liioittelua. Koirankakka haisee ehkä muutaman minuutin ulostamisen jälkeen ja silloinkin vain hyvin paikallisesti. Enemmän ärsyttää joka puolella leijaileva tupakankäry. Se leviää paljon laajemmalle.

T. Ei-koiranomistaja

Vierailija
73/94 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oja menee kävelytien vieressä ja siellä ojassa alkaa olemaan Jepen ja Mustin kakkaa monelta päivältä niin kyllä se haisee!

Häiritsee myös jos tienvierustat ovat kansoitettu kakalla, tiellä olevä kakka häiritsee, istutuksissa ja toisten piha-alueilla kakka häiritsee. Ne haisevat,sotkemisvaara ja näyttävät ankeilta.

Tottakai myös roskat siellä täällä häiritsee ja sanon kyllä ystävällisesti jos näen roskaajan että "sinulta putosi tämä!"

Vierailija
74/94 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai muutkin roskat tympivät, mutta kun sitä koiran paskaa on paljon enemmän ja se tarttuu ikävästi kengän pohjaan tms. Ehkä se koiran paskan viha tulee siitä, että ainakin meidän suunnilla keväisin kaikki kulkuväylät ovat täynnä sitä itseään. En vain ymmärrä miksi metsään tehdylle kulkureitille pitää paskat jättää, kun ympärillä on metsää vaikka muille jakaa.

Vierailija
75/94 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole iso vaiva kerätä kakkoja. Itselläni on ollut kaksi koiraa, toinen on edelleen, ja kerään aina jätökset. Ei siinä montaa sekuntia mene ja onpa ympäristö hieman puhtaampi. Koira lakkaa 3 x päivässä joten viikossa tulisi jo 21 pökälettä tien varsille jollen keräisi niitä. Kyllä ne muutaman viikon kestävät maatua.

Se vain ärsyttää kun jotkut ihmiset valittavat ihan vain kun pelkästään näkevät koiran, vaikka yhtään pökälettä ei ole minun koiraltani jäänyt teiden varsille. Valittaisitte niille jotka eivät kerää kakkoja ettekä meille syyttömille. Pitäisi kai heilutella sitä (täyttä) kakkapussia nenän edessä että menisi perille noille valittajillekin.

Vierailija
76/94 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihanko käyt omin pikku kätösin keräämässä myös luonnossa elävien eläinten jätökset? Puunjuuretkin aina täynnä jäniksen paskaa, eikä haittaa mun elämää mitenkään...

[/quote]

On hiukan eroa koostumuksessa ja hajussa pupun papanoilla ja koiran jätöksellä. On myös eroa ojalla ja ojalla. Esimerkiksi tien ja kevyenliikenteen väylän välissä oleva oja on monesti kohdalla olevan tontin haltijan hoidettavana joten nurmikko on leikattava ja lehdet haravoitava myös sieltä ojasta.

Eivätkä ne koiranpaskat väylien vierustoilla tee niistä muista roskista yhtään vähemmän häiritseviä.

Vierailija
77/94 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paikasta. Pienten lasten äitinä mua ärsyttää koirankakat, vaikkei ne oliskaan ihan kulkuväylällä. Lapset leikkii ja kulkee useimmiten juuri kulkuväylien vierustalla, ihan ojaan en yleensä päästä heitä leikkimään, mutta ymmärrän että ihmiset raivoaa myös syrjään jätetyistä kakoista, ihan vaan sen takia kun niitä on niin paljon kulkuväylillä, lasten leikkipaikkojen vieressä jne.

Koirankakka on niin järkyttävää putsata vaatteista ja kengistä, sinänsä se haju ei siellä luonnossa mua haittaa.

Vierailija
78/94 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan roskan häviäminen luonnosta kestää? Muutama esimerkki:
-Banaaninkuori 1-3 vuotta
-Pahvimuki 1-5 vuotta
-Tupakantumppi 10-15 vuotta
-Pahvilaatikko 10-50 vuotta
-Purukumi 20-25 vuotta
-Alumiinitölkki 200-1000 vuotta
-Muovipullo 500-1000 vuotta
-Lasipullo 1000000 vuotta
Sitten se pahin, eli koirankakka: 1-6kk

Vierailija
79/94 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ihmiset jotka roskaavat, jättävät lasinsiruja ,tupakin tumppeja ympäriinsä :/  mutta vielä enemmän ärsyttää ne koiranomistajat, jotka käyttävät noita yllä mainittuja asioita tekosyyksi omaan laiskuuteen ja välinpitämättömyyteen!!!  Kyllä saatana vituttanu ja huolella pestä koiranpaskaisia kenkiä ja eteisenmattoa!!!!!!!!!!!!!!!!!  Yhdet pojan kengät nakkasin roskiin kun olivat yltäpäältä paskassa. ( Syksyllä sateisella kelillä oltiin puistossa iltakävelyllä...)  Ne rumat ja ärsyttävät roskat idioottien jäljiltä ei kulkeudu mukana kotiisi asti, vaan jäävät pihalle.  Ne saatanan koiranpaskat joudut omin käsin pesemään! Ja hyi helvetti sitä hajua mikä kylppäristä sitten leijuu....

Vierailija
80/94 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mummeli aina kyylää, että keräänkö kakat. :D Kerään. Aina. Itseäni suututtaa ihmiset, jotka eivät kerää koiransa jätöksiä (juu, mitään vesiripulia ei tarvitse kerätä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän