Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin OMA AIKA!!!

Vierailija
20.05.2014 |

Mielestäni on järkeä vaille tehdä lapsia jos äiti alkaa tarviin omaa aikaa ennenkuin lapsi on edes 10 päivän ikäinen!!!! Eikä 2 viikkoakaan sen parempi ole.

Kun vauva saisi kasavaa edes muutaman kuukauden äidin turvissa.

Mun mielipiteeni.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 17:50"]Monet nyky-ihmiset nyt vaan on niin itsekeskeisiä...

"Pahimmat" eivät tee lapsia ollenkaan häiritsemään elämäänsä...

En tiiä sit kuka heitä vanhuksena hoivaa tai käy katsomassa tms...

[/quote]

Ihanko tosissas olet sitä mieltä että mä olen itsekeskeinen jos en halua lapsia?? Yksinkertaisesti siitä syystä että en pidä lapsista! Kaikki ei vaan voi pitää kaikesta! Sehän toki on suotavaa että tehdään lapsi jonka omaa äitiä se ei vois vähempää kiinnostaa? Aika moni muukin vois miettiä kahesti ennen ku kakaroita alkaa tekemään. Ensin niitä tehdään ja sitte valitetaan kun ne valvottaa ja kiukuttelee ja tulee kalliiks. Ja hoitajaa ois oltava kun ei yhtäkkiä jaksetakaan itse koko ajan olla kotona hoitamassa. Hohhoijaa.

Vierailija
22/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että oli ihanaa lähteä ekan kerran shoppailemaan kun vauva oli kaksiviikkoinen - yksin tietysti, en tuon ikäistä veisi vielä ihmisten ilmoille. Pumpulla maidot pulloon niin mikäs siinä oli ollessa niin minulla, vauvalla kuin isälläänkin. Ja takaisin tullessa vauvanhoito tuntui entistäkin mukavammalta :)

Miksi hitossa minun olisi pitänyt liimautua vauvaan kiinni, kun olen niin onnekas että vauvalla oli ja on osallistuva isä? Elämä jatkui ja vauva hengasi mukana tyytyväisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy muistaa, että meitä ihmisiä on erilaisia, osa haluaa, osa jaksaa liimauta vauvaan ensi viikoiksi, osa ensi kuukausiksi, osa päiviksi. Kukaan meistä ei tiedä tarkalleen, mikä on sopiva tilanne ottaa sitä aikaa, se on faktaa. Eli perhekohtaisesti on mentävä.

Pitää myös tajuta laajemmin tätä.

Vierailija
24/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 18:20"]

Miksi usein vedotaan isään? Kyllä vauvalle äiti on tärkein.  Harva äiti edes kykenee olemaan erossa lapsestaan ensimmäisinä viikkoina, jopa kuukausina. Se on biologiaa se.

[/quote]

Hyvinhän nuo pärjäävät maissa, jossa ei todellakaan ole mitään monen kuukauden äitiyslomia... Että siinä sun biologiasi.

[/quote]

Kuinka laaja kokemus sinulla on eri maitten äiti-lapsi-suhteitten kehittymisestä biologiselta kannalta? Mietipä, kuinka Afrikassa lapset kulkevat äitinsä matkassa huiveissa kaikkialla. Hiukan voisi näkemystä avartaa laajemmaksi kuin omasta vinkkelistä nähtynä.

Vierailija
25/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 17:44"]Mielestäni on järkeä vaille tehdä lapsia jos äiti alkaa tarviin omaa aikaa ennenkuin lapsi on edes 10 päivän ikäinen!!!! Eikä 2 viikkoakaan sen parempi ole.

Mun mielipiteeni.

[/quote]

samaa oon miettinyt mäkin;ja valitettavan usein kyse on teiniäideistä.

[/quote]

Tutkimusten mukaan iäkkäämmät ja koulutetummat vanhemmat pystyvät tasa-arvoisemmin jakamaan lapsen hoitoa.

Vierailija
26/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietitte tuttavaperheitänne, tuleeko mieleen yhtään tapausta, jossa perheessä joku (äiti, isä, lapsi) harmittelisi tai kokisi jotain ongelmia siitä, että lapsi on viettänyt paljon aikaa myös isänsä kanssa kahdestaan?

Vierailija
27/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään tehdä lapsia sellaisen miehen kanssa, jota en uskaltaisi jättää kahdenkesken oman lapsensa kanssa. Oli lapsi sitten minkä ikäinen tahansa.

Vierailija
28/36 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 18:01"]

Ehkä tosiaan parempi heidän elää vailla lapsia. jos itsekkyys on lähinnä sydäntä.

[/quote]

Mitä hiton itsekästä siinä on että ei halua lapsia? Itsekkäämpää niitä on vääntää vaan toisensa perään ja sitte valitella kun lapsilisiä leikataan eikä ole varaa ostaa lapsille vaatteita ja ruokaa. Jos ei ole varaa elättää niin ei kannata niitä pentuja tehdäkään. Mä koen lähinnä olevani epäitsekäs koska en tule lapsia tekemään. Jos äiti vihaa lapsia niin onko se lapsen hyväksi jotenkin siitä huolimatta se lapsi tehdä? Ohhohho mitä porukkaa. 

Vierailija
29/36 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen loppu puolella raskautta ja olen jo suunnitellut oman hemmottelun vauvan synnyttyä, aion värjätä hiukset isä olkoon lapsen kanssa sen ajan. Mielestäni siinä ei ole mitään pahaa jos äiti käy kaupassa tai vaikka kampaajalla ilman lasta. Mutta sitä en ymmärrä jos heti alkaa olemaan puol päivää poissa kotoonta. Omat ystäväni ovat kuitenkin ihania ja ovat suunnitelleet kaikkea menoa mihkn voin ottaa lapsen mukaan :)

Vierailija
30/36 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä äitiysloma on 13 viikkoa ja palkaton. Eipä paljoa siellä naurata.

Vierailija
31/36 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/36 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/36 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 17:44"]Mielestäni on järkeä vaille tehdä lapsia jos äiti alkaa tarviin omaa aikaa ennenkuin lapsi on edes 10 päivän ikäinen!!!! Eikä 2 viikkoakaan sen parempi ole.

Mun mielipiteeni.

[/quote] Älä taas aloita. Kylla jokainen tekee niinkun haluaa.

Vierailija
34/36 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se tuoreempi ketju tästä aiheesta hävisi??

Vierailija
35/36 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon ikäinen vauva ja puoli tuntia tai jopa muutama tunti eli imetysväli, jos vauva itkemättä sen sallii, on kyllä normaalia tahtoa omaa aikaa.

Kokenut äiti

Vierailija
36/36 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen aloitus...onko sinulla itselläsi lapsia? Mulle "omaa aikaa" on sekin, kun pääsen käymään edes kaupassa yksin. Nykyisellään aktiivisen 9kk vauvan kanssa ei pääse edes vessan saati suihkuun yksin. Kaikki kotityöt kestää vähintään triplasti sen mitä normaalisti ja koko ajan saa tehdä kaikki vaikeroinnin tai suoranaisen huudon siivittämänä, kun vauva haluaa syliin. Jos saan nauttia edes puoli tuntia hiljaisuudesta tai edes toimettomuudesta, niin olen kiitollinen.