Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jouluvalmisteluja olette tehneet tänään?

Vierailija
22.12.2020 |

?

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin tapetit keittiöön ja olohuoneeseen. Mieheni saa kohta joulukaakelit vessan seinään.

Huomenna pesen katot ja ikkunat, mieheni vaihtaa jalkalistat ja keittiön kaappeihin punaiset jouluovet.

Entä lattiat?

Olohuoneen laattalattia on jo rakennusvaiheessa vesieristetty. Tuodaan vaan enää aattona lunta kuusen ympärille.

Olen kade kun teillä on lunta. Meillä mies lähti aamulla mökiltä hakemaan lunta jouluksi. Vie samalla kukat, kynttilät ja piparkakkutalot haudoille.

Vierailija
62/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin tapetit keittiöön ja olohuoneeseen. Mieheni saa kohta joulukaakelit vessan seinään.

Huomenna pesen katot ja ikkunat, mieheni vaihtaa jalkalistat ja keittiön kaappeihin punaiset jouluovet.

Ihanaa että täällä on muitakin jouluihmisiä. Oma mieheni sai just vaihdettua mustat kattotiilet punaisiin.

Meillä meinasi tulla ero jo rakennusaikana, kun mies halusi peltikaton ja minä tiilikaton, juuri tuon helpomman vaihtamisen vuoksi. Onneksi pidin pääni. Tänään vaihdoin juhannuksesta asti olleen vihreän postilaatikon, joulun punaiseen postilaatikkoon.

Teillä taisi olla postilaatikko jo valmiina. Itse olen koko päivän hakenut kaupoista punaista postilaatikkoa, mutta en ole löytänyt. Jos en huomenna löydä, pitää ottaa jouluksi pois, ettei pilaa joulutunnelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella huono valikoima ollut tänä vuonna joulutapeteissa, joten päätettiin vaan maalata katto siniseksi ja sabluunalla keltaisia tähtiä. Menettelee vielä uudenvuodenkin.

Vierailija
64/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain viimeiset lahjat postista, kävin samalla ruokaostoksilla, järjestelin paikkoja, kaivelin juhla-astiaston pesulle, katsoin valmiiksi puhtaat sohvanpäälliset ja etsin joulupöytäliinan. Huomenna loput siivoukset, paketoinnit, rusinakeitto, ja iltamyöhällä kinkku uuniin ja se on sitten siinä.

Vierailija
65/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittasin joululeivän ainekset ja leivon leivät huomenna. Tein myös kauppalistan ostettavista ruoista. Ehkä käymme illalla muöhään kaupassa. Eipä kyllä kovin paljon tarvitse, kun ollaan ihan oman perheen kesken. Olen kysellyt, mitä kukakin haluaa joulupöytään ja toetutan sen mukaan. Mulle itselle ne joulun jutut on riisipuuro ja kiisseli, ihana salaatti paahdetuilla manteilla ja briellä, lohipastrami ja jälkkäriksi joulutortut (itsetehtyyn voitaikinaan). Aika vähäisestä tulee se fiilis.

Vierailija
66/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristelin tänään kuusen, join pari lasia punaviiniä ja katsoin Netflixistä joukuelokuvan. Paketoin lahjat, niitä ei montaa ollut.

Huomenna teen pari hedelmäkakkua ja pipareita. Kinkku ja laatikot on miehen vastuulla.

Mennään aamutuimaan kauppaan, ehkä klo 6, niin ei ole ruuhkaa ja ostetaan puuttuvat elintarvikkeet.

Ei paljoa tarvitse, meidän lähi-Prisma on auki kellon ympäri myös jouluna, sinne kävelee vartissa.

Vierailija
67/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni löysi ihanan leivinuunissa tehdyn uunipuuron reseptin. Haettiin juuri velipuolen kanssa K-raudasta tiilet, huomenna päästään muuraushommiin.

Me yritettiin miehen kanssa mökillä riisin viljelyä, jotta saataisiin todellinen itsetehty jouluinen joulupuuro. Se epäonnistui pahasti. Onneksi kauran viljely takapihalla onnistui sen verran hyvin, että saadaan kauralyhteiden lisäksi tehtyä muutama himmeli ja pahnoja makkariin.

Vierailija
68/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos, että synnyin mieheksi.

Rouva tuolla kohkaa hullun lailla, mä teen ..hmmm..etätöitä......😉

Meillä ei onneksi kohkaa kumpikaan sukupuoli.

Vierailija
69/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkunut että pääsen yöksi töihin palvelemaan hulluja. Ei uskoisi miten perheenäidit haukkuvat ja sättivät kun ei löydy oikeaa tuorejuustoa. Joulu on nykyään kauhun aikaa.

T. Prisman täti

Tsemppiä, muistan edellisestä työpaikasta hyvin nuo jouluhullut emännät. Prisman oven taakse keräännytään ennen avaamisaikaa ja rynkytetään kärryillä ovia, sitten kilpajuoksua repimään kärrykaupalla tavaraa, ikäänkuin nälkäkuolema olisi tulossa.

Hyvä ettei piestä niitä työntekijöitä, haukutaan ja kieutaan jouluhulluuden vallassa. Mitä hienomman näköinen rouva, sen huonommat käytöstavat.

Näillä varmasti on aikaa laittaa sitä joulua enemmän kuin niillä työssäolevilla, mutta avuttomana puretaan sitä omaa pahaa oloa ja joulustressiä näihin työntekijöihin.

Vierailija
70/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tänä vuonna keittiönkaappien runkojen vaihto. Huomattiin, että punainen toimii rungossa paremmin kuin ovissa. Appiukko sai eilen jouluparketin asennettua ja mies on juuri pesulasta hakemassa tekeämiäni joulumattoja, joiden valmistus vähän myöhästyi kun aikaa meni loppukesästä liikaa porsaan syöttämiseen joulukuntoon ja kalkkunaa piti pari kertaa käyttää lääkärissä (ei ollut onneksi korona).

Huomenna tulee uudet jouluhuonekalut, joten taas yksi homma vähemmän.

Vierailija
71/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos, että synnyin mieheksi.

Rouva tuolla kohkaa hullun lailla, mä teen ..hmmm..etätöitä......😉

Meillä ei onneksi kohkaa kumpikaan sukupuoli.

Meilläkään ei kohkata ja molemmat osallistuvat jouluvalmisteluihin ja ovat tasa-arvoisia. Mieheni lopetti juuri piparin leipomisen, joten pääsen suihkuun ja tekemään laatikoita.

Vierailija
72/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tänä vuonna keittiönkaappien runkojen vaihto. Huomattiin, että punainen toimii rungossa paremmin kuin ovissa. Appiukko sai eilen jouluparketin asennettua ja mies on juuri pesulasta hakemassa tekeämiäni joulumattoja, joiden valmistus vähän myöhästyi kun aikaa meni loppukesästä liikaa porsaan syöttämiseen joulukuntoon ja kalkkunaa piti pari kertaa käyttää lääkärissä (ei ollut onneksi korona).

Etkö vahaa uutta lattiaa ollenkaan. Itse vahasin eilen lattiat (vahaan myös sunnuntaiksi) ja laitoin vahan joukkoon kanelia niin tulee jouluinen tuoksu kotiin. Mieheni on juuri hakemassa punaista Moccamasteria kaupasta. Mankeliliinan olen vaihtanut punaiseen jo marraskuussa.

Vierailija
73/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein joululeipää. 2 mausteista piimälimppua.

Otin pakastimesta silakat ja kirjolohen jääkaappiin sulamaan.

Käyn myös kaupassa illalla viimeisellä ostoskeikalla ennen joulua.

Vierailija
74/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö vahaa uutta lattiaa ollenkaan. Itse vahasin eilen lattiat (vahaan myös sunnuntaiksi) ja laitoin vahan joukkoon kanelia niin tulee jouluinen tuoksu kotiin. Mieheni on juuri hakemassa punaista Moccamasteria kaupasta. Mankeliliinan olen vaihtanut punaiseen jo marraskuussa.

Mites teidän imuri? Appiukko rikkoi yksi joulu glögilasin ja kyllä hävetti ottaa kaapista sininen imuri.

Vierailija
75/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoilin, tavaroita paikoilleen ja imuroin. En koko kämppää, huomenna loput. Pesin ja vaihdoin lakanoita sänkyihin. Sekin jatkuu huomenna. Tein piparkakkutalon. Paketoin lahjoja. Käyn vielä kohta ostamassa kuusen.

Vierailija
76/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää yhtään mitään. Tänään kävin vain glögillä. 

Vierailija
77/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein, ja onnistui porkkana- ja lanttulaatikot. Perunalaatikkoa en enää itse yritäkään. Kokemuksia on...

Vierailija
78/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken

Vierailija
79/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni löysi ihanan leivinuunissa tehdyn uunipuuron reseptin. Haettiin juuri velipuolen kanssa K-raudasta tiilet, huomenna päästään muuraushommiin.

Me yritettiin miehen kanssa mökillä riisin viljelyä, jotta saataisiin todellinen itsetehty jouluinen joulupuuro. Se epäonnistui pahasti. Onneksi kauran viljely takapihalla onnistui sen verran hyvin, että saadaan kauralyhteiden lisäksi tehtyä muutama himmeli ja pahnoja makkariin.

En kestä!!😂😂😂😂😅🤣🤣🤣

Vierailija
80/118 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä lattiat?

Olohuoneen laattalattia on jo rakennusvaiheessa vesieristetty. Tuodaan vaan enää aattona lunta kuusen ympärille.

Olen kade kun teillä on lunta. Meillä mies lähti aamulla mökiltä hakemaan lunta jouluksi. Vie samalla kukat, kynttilät ja piparkakkutalot haudoille.

Ehkä teidänkin kannattai hommata lumitykki olkkariin. Meillä on ollut päällä maanantaista saakka ja nyt alkaa olla mukavan valkoista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi