Mitä jouluvalmisteluja olette tehneet tänään?
Kommentit (118)
Siivonnut miehen kännisotkuja. Sit vasta uskalsi lapset päästää olohuoneeseen. Kyllä on kivaa tuo kningas alkoholi.
Ostin jouluruokia, joulukukan ja viimeisen lahjan. Vaihdan illemmalla petivaatteet.
Suursiivous on jo tehty, mutta huomenna vielä imuroin, ja käydään ostamassa viimeiset jouluruoat miehen kanssa. Koristelen kuusen ja laitan joululiinat. Sitten saa joulu tulla!
Vaihdoin lakanat ja ostin viimeiset ruuat listalta. Huomenna imuroin ja pesen lattiat. Kinkku uuniin illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin tapetit keittiöön ja olohuoneeseen. Mieheni saa kohta joulukaakelit vessan seinään.
Huomenna pesen katot ja ikkunat, mieheni vaihtaa jalkalistat ja keittiön kaappeihin punaiset jouluovet.Ihanaa että täällä on muitakin jouluihmisiä. Oma mieheni sai just vaihdettua mustat kattotiilet punaisiin.
🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂😅😅😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin tapetit keittiöön ja olohuoneeseen. Mieheni saa kohta joulukaakelit vessan seinään.
Huomenna pesen katot ja ikkunat, mieheni vaihtaa jalkalistat ja keittiön kaappeihin punaiset jouluovet.Ihanaa että täällä on muitakin jouluihmisiä. Oma mieheni sai just vaihdettua mustat kattotiilet punaisiin.
Kyllä. Mieheni lähti juuri autokauppaan vaihtamaan autoa joulun punaiseksi (tällä hetkellä itsenäisyyspäivän sininen). Itse olen juonut koko päivän punkkua, että silmät ovat sävy sävyyn punaisen mekon kanssa.
Itse en ole yhtään jouluihminen. Olen enemmän kevät ja pääsiäisihminen. Ajan keltaisella Cliolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenna pesen katot ja ikkunat, mieheni vaihtaa jalkalistat ja keittiön kaappeihin punaiset jouluovet.Entä lattiat?
Olohuoneen laattalattia on jo rakennusvaiheessa vesieristetty. Tuodaan vaan enää aattona lunta kuusen ympärille.
Voi apua!! Olen nauranut näitä vedet silmissä😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenna pesen katot ja ikkunat, mieheni vaihtaa jalkalistat ja keittiön kaappeihin punaiset jouluovet.Entä lattiat?
Olohuoneen laattalattia on jo rakennusvaiheessa vesieristetty. Tuodaan vaan enää aattona lunta kuusen ympärille.
Voi apua!! Olen nauranut näitä vedet silmissä😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣
Se on hyvä. Se on ollut tarkoituksenikin. Joulu on iloista aikaa ; )
Lohi jouluhalon pohja ja täyte tehty, pipareita leivottu lasten kanssa, viimeiset siivoukset tehty, pyykit kuivumassa. Viimeiset joululahjat haettu ja paketoitu. Joulusuklaat ostettu. Illalla kuusi sisälle terassilta.
Huomenna kinkku huoneenlämpöön ja iltapäivällä uuniin, kuusen koristelu ja kauppa. Sitten voi joulu tulla.
Vaimoni löysi ihanan leivinuunissa tehdyn uunipuuron reseptin. Haettiin juuri velipuolen kanssa K-raudasta tiilet, huomenna päästään muuraushommiin.
Tänään pidin normaalin siivouspäivän. Eipä joulu aiheuta ihmeellistä tekemistä, koti on aina kunnossa muutenkin. Marraskuun lopulla laittelin jo joulujuttuja, tykkään laittaa aikaisin ja ottaa pois aikaisin.
Huomisesta en tiedä mitä tehdään, lapset päättää, veikkaan piparin paistoa taas.
Aaton aattona ei yleensä tehdä mitään kuin ruokavalmisteluita, haluan olla levännyt ja rauhoittunut jouluna ja ylipäätään fiilistellä lasten kanssa joulua.
Nukkunut että pääsen yöksi töihin palvelemaan hulluja. Ei uskoisi miten perheenäidit haukkuvat ja sättivät kun ei löydy oikeaa tuorejuustoa. Joulu on nykyään kauhun aikaa.
T. Prisman täti
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni löysi ihanan leivinuunissa tehdyn uunipuuron reseptin. Haettiin juuri velipuolen kanssa K-raudasta tiilet, huomenna päästään muuraushommiin.
👍😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä meinasi tulla ero jo rakennusaikana, kun mies halusi peltikaton ja minä tiilikaton, juuri tuon helpomman vaihtamisen vuoksi. Onneksi pidin pääni. Tänään vaihdoin juhannuksesta asti olleen vihreän postilaatikon, joulun punaiseen postilaatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Nukkunut että pääsen yöksi töihin palvelemaan hulluja. Ei uskoisi miten perheenäidit haukkuvat ja sättivät kun ei löydy oikeaa tuorejuustoa. Joulu on nykyään kauhun aikaa.
T. Prisman täti
Voi ei, tsemppiä kovasti. Yritä olla välittämättä, sinulla on varmasti mukavampi joulu kuin näillä raivopäillä. Hyvää joulua sinulle
Siivousta ja illalla vielä suihkun/saunan pesu. Huomenna sitten kinkku illaksi uuniin ja käyn aamulla kaupassa ostamassa jouluksi vielä salaatit ja juomat :) Aika rauhallista jo on, valmista rauhoittumaan ihanan joulun tunnelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos, että synnyin mieheksi.
Rouva tuolla kohkaa hullun lailla, mä teen ..hmmm..etätöitä......😉Nämä joulun ajat ovat ihan kamalia. Nainen touhuaa vaan kaikkea töiden jälkeen. Rättiväsyneenä sitten illalla kaatuu petiin, eikä puhettakaan mistään vaakamambosta.
Pyhinä on sitten niin kiukkuinen ja/tai liikaa ahtanut ruokaa, ei sittenkään tee muuta kun nukkuu.
Niin ja sinähän et voi millään tehdä mitään sen eteen, ettei kumppanisi olisi niin rättiväsynyt ja kiukkuinen kun on kaiken tehnyt yksin. Ihmettelet vaan sohvalta tai "etätöistä" että miksei nyt heru.
Vaihtanut lakanat ja leiponut porkkanakakun. Käynyt yhden isovanhempani haudalla. Huomenna sit rosollit, kunkun paistot, vessojen pesut ym muuta pikku puuhaa. Kuuset, lahjat ja ruohankinnat hoidettu. Nyt kohta netflixiä 😊
Tein taatelikakun, keitin 1 kg punajuuria, pieni kinkku jääkaapissa jo. Siivoilin vähän kylppäriä ja pyyhin huushollista pölyjä. Ai niin, viherkasvit piti myös hoitaa tänään eli kuivien + keltaisen lehtien poisto, kastelua ja muuta pientä. Ei ole oikein intoa suurimittaisiin valmisteluihin. :/ Huomenna haetaan loppuja ruokia mitä halutaan, käydään hautausmaalla (aattona liikaa väkeä ja hankala mennä muutenkin) ja illalla kinkku uuniin. Yritetään varmaan viettää leppoisa ilta kinkun kanssa. ;)