Lontoon Top 5 nähtävyydet/elämykset/ym ?
Listatkaapa mitkä 5 asiaa kävisit Lontoossa tsekkaamassa, jos enempään ei olisi mahdollisuuksia.
Kommentit (25)
1. Benedict Cumberbatch
2. Tom Hardy
3. Eddie Redmayne
4. Tom Hiddleston
5. Idris Elba
Tower
Hyde park
British museum
Oxford street
Buckinghamin palatsi ja sen puistoalue
Täällä asuvana suosittelen perusturistille Big Benin, Buckinghamin palatsin (+ ympäristön), fish&chips tai british afternoon tea tai breakfast, British Museum ja vaikkapa Camdenin vaihtoehtoalueena.
En nyt luokittele näitä, mutta viisi vihjettä:
Maista Cornish Pasties. Valitettavasti Covent Gardenin the Cove-pubi, joka myi parhaita, on lopettanut (vuokrasopimus päättyi ja nyt tilassa myydän macaron-leivoksia :P ). Mutta on nämäkin ihan jees: http://www.cornishbakehouse.com/index.htm
Itse tykkään enemmän Fortnum & Masonista ja esim. Hamleysin lelukaupasta kuin Harrodsista, jos haluat shoppailla.
Museoista ne, joista tykkäsin eniten on tuo jo suositeltu Sir John Soan Museum, LOndon Transport Museum (oikeasti ihan mahtava paikka) ja Cityssä sijaitseva Museum of London. Myös Sherlovk Holmesin koti-museo osoitteessa baker Street 221 b oli mainio, mutta nyt siellä on niin kamalat jonot, kun on Holmes-buumi, että illuusio kyläilystä Sherlockin luona on muisto vain (kun minä siellä kävin, olen ollut kaksi kertaa, ei siellä ollut kuin meidän porukka).
Jos olet lapsenmielinen, niin syö kerran the Rainforest Cafessa. Ruoka ei ehkä ole ihmeellistä, mutta muuten hauska paikka viidakkomaisine ympäristöineen.
Hampstead Heath hakkaa puistona mennen tullen Kendingtonit ja Hyde Parkit.
Buckinghamin palatsi ja hattupäiset ukot & St. James`s Park, Piccadilly circus>>sujuu samalla Leicester Square ja Covent Garden, British Museum ja Oxford Streetin kaupat, Hyde Park ja Serpentine, Tower of London/Tower Bridge