Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On itsekästä ja julmaa joltain ajatella, että joku toinen joutuu helvettiin tai saa osakseen jotain pahaa.

Vierailija
22.12.2020 |

Kristillisyyttä pidetään ymmärtävänä, rakastavana, anteeksiantavana asiana. Tästä syystä on vaikeaa kuvitella, että ketään voisi tuomita helvettiin. Eihän kenenkään toive voi olla helvettiin päätyminen, jos me täältä jonnekin päädymme. Itse uskon vakaasti, että me kaikki olemme taivaaseen menossa, sikäli kuin matkamme maallisen elämän jälkeen jatkuu. On itsekästä ja julmaa joltain ajatella, että joku toinen joutuu helvettiin tai saa osakseen jotain pahaa.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi sinun kannattaakin lukea Raamattua vähän tarkemmin. Meille ihan kaikille luvataan pääsy taivaaseen jos uskomme Jeesukseen. Ja ihmeellisintä on, ettei sinun tarvitse uskoa itse itsestäsi ulos puristaa vaan kerro huolesi Jeesukselle, niin hän lahjoittaa sinulle uskon.

Kuulepa, jos olisit syntynyt muslimimaahan muslimiperheeseen, niin olisiko sinulla ollut mitään mahdollisuuksia uskoa jeesukseen ja päästä taivaaseen. Olisitko raamattua saanut käsiisi?

Ymmärrätkö millaista lottoa tämä taivaaseenpääsytouhu on? Jos siis oletetaan tämä paimentolaistarukirja todeksi.

Juuri siksi meidän onkin vietävä evankeliumia Jeesuksesta eteenpäin. Että ihan kaikki voisivat sen kuulla.

Se, miten sellaisten ihmisten käy, jotka eivät ole elämänsä aikana Jeesuksesta saaneet kuulla voi jättää Herran haltuun. Pitää keskittyä huolehtimaan siitä, että mahdollisimman moni saa kuulla.

Jos niin on, niin meidän on kyllä tästä pääteltävä, että jumala ei laiskuuttaan tai pahuuttaan paljon piittaa niistä, jotka eivät eläissään saaneet mahdollisuutta uskoa häneen. Jätti homman taitamattomien ihmisten huoleksi.

Helppoa kyllä tuo luulevaisen argumentointi: "Herran haltuun" kun ei uskalla ajatella itse pidemmälle.

Vierailija
42/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän keskustelun uskovat ainakin edelleen vahvistavat käsitystäni siitä, että uskovat eivät osaa perustella mitään näkemyksiään. ”Mutku mä uskon ja sä et tiedä mitään” on ainoat asiat mitä tähän mennessä on kirjoitettu. Uskovat eivät osaa ajatella ja perustella. Sitten kun tulee tiukka paikka, niin heitetään joku Raamatun lause.

Siksihän se on uskon asia. Se ei ole ihmisen käsissä, vaan korkeamman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu niille ihmisille, jotka eivät ole koskaan kuulleet Jeesuksesta?

Vierailija
44/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi sinun kannattaakin lukea Raamattua vähän tarkemmin. Meille ihan kaikille luvataan pääsy taivaaseen jos uskomme Jeesukseen. Ja ihmeellisintä on, ettei sinun tarvitse uskoa itse itsestäsi ulos puristaa vaan kerro huolesi Jeesukselle, niin hän lahjoittaa sinulle uskon.

Kuulepa, jos olisit syntynyt muslimimaahan muslimiperheeseen, niin olisiko sinulla ollut mitään mahdollisuuksia uskoa jeesukseen ja päästä taivaaseen. Olisitko raamattua saanut käsiisi?

Ymmärrätkö millaista lottoa tämä taivaaseenpääsytouhu on? Jos siis oletetaan tämä paimentolaistarukirja todeksi.

Juuri siksi meidän onkin vietävä evankeliumia Jeesuksesta eteenpäin. Että ihan kaikki voisivat sen kuulla.

Se, miten sellaisten ihmisten käy, jotka eivät ole elämänsä aikana Jeesuksesta saaneet kuulla voi jättää Herran haltuun. Pitää keskittyä huolehtimaan siitä, että mahdollisimman moni saa kuulla.

Jos niin on, niin meidän on kyllä tästä pääteltävä, että jumala ei laiskuuttaan tai pahuuttaan paljon piittaa niistä, jotka eivät eläissään saaneet mahdollisuutta uskoa häneen. Jätti homman taitamattomien ihmisten huoleksi.

Helppoa kyllä tuo luulevaisen argumentointi: "Herran haltuun" kun ei uskalla ajatella itse pidemmälle.

Herran haltuun on paras argumentti, mitä kristitty voi sanoa, sillä Herralta tulee kaikki tahtominen ja tekeminen. Ei ihminen itsestään mitään voi.

Vierailija
45/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän keskustelun uskovat ainakin edelleen vahvistavat käsitystäni siitä, että uskovat eivät osaa perustella mitään näkemyksiään. ”Mutku mä uskon ja sä et tiedä mitään” on ainoat asiat mitä tähän mennessä on kirjoitettu. Uskovat eivät osaa ajatella ja perustella. Sitten kun tulee tiukka paikka, niin heitetään joku Raamatun lause.

No siksi minä pidänkin uskovia jotenkin vajaina ihmisinä, koska eivät ajattele asioita itse. Sori, mutta niin se mun mielestä on.

Vierailija
46/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kuitenkin kieltää kaikki muut uskonnot ja jumalat. Uskotteko tosiaan kristinuskossanne, että vain te tosiaan pääsette taivaaseen? Aikamoista taikauskoa.

Mikä siitä taikauskoa tekee? Tiedätkö edes mitä taikausko on?

Taikauskoa on esimerkiksi uskoa mielikuvitusolentoon.

Tämä liittyy kristinuskoon... miten?

Älä tekeydy tyhmäksi. Ei voi olla kristitty uskomatta raamatun jumalaan. Joka siis on mielikuvituksen tuotetta.

Raamatun Jumala on myös Koraanin ja Tooran Jumala.

Niin, niillä on sama lähde. kts. yllä.

Joten kerrohan, mikä erottaa kristinuskon edellä mainituista? Kerro, mikä erottaa uuden testamentin vanhasta?

Hassua, ei ei sillä ole väliä. Niitä kuitenkin yhdistää usko tuohon yliluonnolliseen olentoon, joten ne ovat taikauskoa. Siten taikausko liittyy kristinuskoon.

Vierailija
47/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin käsite ei kuulunut ollenkaan juutalaisuuteen eikä alun perin myöskään kristillisyyteen.

Olen samaa mieltä kristittynä siitä, että helvetti on julma ajatus. Monet ihmiset tekevät pahaa, koska heillä on paha olo. Toisaalta persoonallisuushäiriöitä kuten narsismia ei oikein voi parantaa.

Jos ihmisetkin voivat antaa hirveitä tekoja anteeksi, kyllä Jumalakin pystyy siihen.

En pysty uskomaan helvettiin, vaikka mitä sanottaisiin.

Vierailija
48/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kuitenkin kieltää kaikki muut uskonnot ja jumalat. Uskotteko tosiaan kristinuskossanne, että vain te tosiaan pääsette taivaaseen? Aikamoista taikauskoa.

Uskon voimalla se plasebokin toimii, älä vähättele siis. Ja miksi "plasebo" rajoittuisi vain omaan kehoon, ehkä se toimii jopa kollektiivisella ja kosmisella tasolla, tieteemme ei sitä vain vielä ymmärrä miten ajattelumme voi vaikuttaa kaikkeen mahdolliseen.

Vierailija
49/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi minä pidänkin uskovia jotenkin vajaina ihmisinä, koska eivät ajattele asioita itse. Sori, mutta niin se mun mielestä on.

Uskovat eivät pidä ateisteja vajaina, mutta ateistit kyllä haukkuvat uskovia tyhmiksi, lapsellisiksi ja mitä kaikkea.

Ahdasmielisyys ei selvästikään ole pelkästään uskovien juttu.

Vierailija
50/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko taivaaseen tai helvettiin. Me luomme ne jo siinä elämässä, jossa elämme. 

Uskon tuonpuoleiseen, jonne me kuoltuamme siirrymme ja osa palaa hetken päästä takaisin tämänpuoleiseen. 

Vierailija
51/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovat eivät pidä ateisteja vajaina, mutta ateistit kyllä haukkuvat uskovia tyhmiksi, lapsellisiksi ja mitä kaikkea.

Ahdasmielisyys ei selvästikään ole pelkästään uskovien juttu.

Juurihan selitin, miksi näin ajattelen. Jos täällä nyt edes joku uskova kirjoittaisi edes jonkun järkevän kommentin, että tästä voisi syntyä jotain oikeaa keskustelua, niin voisin jopa alkaa ajatella toisin. Ette vain anna aihetta muuttaa käsitystäni, ainakaan toistaiseksi,

Vierailija
52/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin käsite ei kuulunut ollenkaan juutalaisuuteen eikä alun perin myöskään kristillisyyteen.

Olen samaa mieltä kristittynä siitä, että helvetti on julma ajatus. Monet ihmiset tekevät pahaa, koska heillä on paha olo. Toisaalta persoonallisuushäiriöitä kuten narsismia ei oikein voi parantaa.

Jos ihmisetkin voivat antaa hirveitä tekoja anteeksi, kyllä Jumalakin pystyy siihen.

En pysty uskomaan helvettiin, vaikka mitä sanottaisiin.

Lue Johanneksen ilmestys ja tule sitten kertomaan, ettei Helvetti ole alusta saakka kuulunut kristinuskoon.

Jumala ei pyytämättä anna hirveitä tekoja anteeksi. Sitähän se armon vastaanottaminen tarkoittaa, että tunnustaa syntisyytensä, katuu ja tekee parannuksen. Pyytämättä ei tapahdu mitään.

Vierailija
53/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni se on taikauskoa, koska järjellä ajateltuna se olisi täysin mahdotonta. Että 2,4 miljardia pääsee taivaaseen. ( ja tästäkin luvusta otetaan pois ne, jotka kuuluvat näennäisesti kirkkoon, mutta eivät kuitenkaan usko). Mitä pahaa esim. Kiinaan syntynyt lapsi on tehnyt, kun ei kuulu kristinuskoon? Miten yksikään 2020 voi uskoa mihinkään uskontoon enää? Järjen köyhyyttä ja aivopesua, sanon minä.

No, onneksi meidän ei tarvitse sinun ponteviakaan sanomisiasi seurata.

Ei tarvitsekaan. Sinä et vain osaa kirjoittaa mitään vasta-argumenttia mulle. Eli todellisuudessa olet kuitenkin ihan yhtä mieltä mun kanssani, mutta et vain halua myöntää sitä😅

En ole samaa mieltä kanssasi, enkä viitsi turhan takia kirjoittaa sinulle mitään argumentteja. Tyhjän saa pyytämättäkin.

Vierailija
54/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tekeydy tyhmäksi. Ei voi olla kristitty uskomatta raamatun jumalaan. Joka siis on mielikuvituksen tuotetta.

Todista esittänäsi väite.

Vierailija
55/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun Jumala on myös Koraanin ja Tooran Jumala.

Tooran kyllä, mutta ei Koraanin. Muhammed oli väärä profeetta.

Vierailija
56/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me voi toista tuomita, kun emme näe toisten sydämiin. Se jää Jumalan tehtäväksi

Vierailija
57/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin kuonan sinä hävität kaikki maan jumalattomat. Sen tähden minä rakastan sinun todistuksiasi.

Psalmit 119:119

Vierailija
58/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Mä taas paljon mieluummin menisin helvettiin. Ne mielikuvat mitä kuoleman jälkeisestä elämästä maalaillaan taivaasta, ei olisi mun paikkani. Siellä jossain pilven päällä soittelisin jotain harppua ikuisesti. Ei kiitos.

Aika lapsellinen pitää olla, jos tietämyksensä jättää sarjakuvien asteelle. Mutta vaikka jättäisitkin, niin pitäisijän sinun kuitenkin tietää mitä sarjakuvat kertovat Helvetistä. Silti menisit sinne paljon mieluummin. Olet masokisti.

Aika lapsellinen pitää olla, jos tietämyksensä jättää parituhatta vuotta vanhojen paimentolaisheimojen nuotiotarinoiden asteelle.

Jokainen niistä paimentolaisista oli professorin tasoa verrattuna sinuun. Paimentolainen on ammatti, se ei ole tyhmän synonyymi. Pitäisi sinun se käsittää.

Vierailija
59/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni se on taikauskoa, koska järjellä ajateltuna se olisi täysin mahdotonta. Että 2,4 miljardia pääsee taivaaseen. ( ja tästäkin luvusta otetaan pois ne, jotka kuuluvat näennäisesti kirkkoon, mutta eivät kuitenkaan usko). Mitä pahaa esim. Kiinaan syntynyt lapsi on tehnyt, kun ei kuulu kristinuskoon? Miten yksikään 2020 voi uskoa mihinkään uskontoon enää? Järjen köyhyyttä ja aivopesua, sanon minä.

No, onneksi meidän ei tarvitse sinun ponteviakaan sanomisiasi seurata.

Ei tarvitsekaan. Sinä et vain osaa kirjoittaa mitään vasta-argumenttia mulle. Eli todellisuudessa olet kuitenkin ihan yhtä mieltä mun kanssani, mutta et vain halua myöntää sitä😅

En ole samaa mieltä kanssasi, enkä viitsi turhan takia kirjoittaa sinulle mitään argumentteja. Tyhjän saa pyytämättäkin.

Viitsit kuitenkin tämän kirjoittaa mulle. Ok😂

Vierailija
60/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän se ois. Yli kakskytä vuotta olen nettikeskusteluja lukenut, ja vielä ei ole tullut ainuttakaan hyvää perustelua yhdellekään heidän keskeiselle väitteelleen. Ja kun vielä ajatellaan että jos joku keksisi oikeasti hyviä perusteluja, niin luulisi että ne leviäisivät aika nopsaan, niin homma on taputeltu jo senkin perusteella.