Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On itsekästä ja julmaa joltain ajatella, että joku toinen joutuu helvettiin tai saa osakseen jotain pahaa.

Vierailija
22.12.2020 |

Kristillisyyttä pidetään ymmärtävänä, rakastavana, anteeksiantavana asiana. Tästä syystä on vaikeaa kuvitella, että ketään voisi tuomita helvettiin. Eihän kenenkään toive voi olla helvettiin päätyminen, jos me täältä jonnekin päädymme. Itse uskon vakaasti, että me kaikki olemme taivaaseen menossa, sikäli kuin matkamme maallisen elämän jälkeen jatkuu. On itsekästä ja julmaa joltain ajatella, että joku toinen joutuu helvettiin tai saa osakseen jotain pahaa.

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kanssasi olisi varmaan mielenkiintoista keskustella.

Itse olen käynyt hyviä keskusteluja mm. erään ateistin kanssa, on harvinaislaatuinen ihminen, kykenee kuuntelemaan(!) vaikkei ole samaa mieltä, ja perustelemaan oman kantansa minua solvaamatta. Toki itse myös kuuntelen hänen kantansa enkä solvaa. Meillä on myös mielenkiintoisia kysymyksiä toisillemme, joihin usein kumoikaan ei osaa edes vastata. Mutta molemmille mielenkiintoista pohtia kahdesta eri näkökulmasta.

Itse en yeitä käännyttää ketään, eikä se oikein ole edes mahdollista, usko tulee Jumalalta.

Toki puhuisin mielelläni nykyistä useammin omista kokemuksistani uskoon liittyen. Harmikseni se ei useinkaan vaan tunnu ihmisille käyvän, eivät kestä kuulla,

Vierailija
2/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mä taas paljon mieluummin menisin helvettiin. Ne mielikuvat mitä kuoleman jälkeisestä elämästä maalaillaan taivaasta, ei olisi mun paikkani. Siellä jossain pilven päällä soittelisin jotain harppua ikuisesti. Ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva kun voi uskomuksistaan uskoa vaan ne kivoilta tuntuvat osat. Mutta siinähän kristityt syövät katkarapuja, työskentelevät sunnuntaisin ja naiset ei pidä huivia, vaikka raamattu sanoo niin. Miksei sitten skipata ajatusta siitä, että jumala on niin narsistinen, että kiduttaa ikuisesti niitä jotka eivät häneen usko. Logiikasta viis.

Vierailija
4/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT. Jos tämän elämän jälkeen on vielä jotain eloa jossain muodossa, niin koskee varmasti jokaista elollista. Tosin vaikea uskoa, järki sotii vastaan. Mutta toivon niin.

Vierailija
5/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tuomitsee teoillaan itse itsensä helvettiin tai kadotukseen eli pois Jumalan yhteydestä.

6/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille on annettu vapaa tahto ja jokainen omilla teoillaan tuomitsee itsensä. Jumala kuitenkin ymmärtää ihmisten heikkouden ja erehtyvyyden. Jumala on armollinen.

Olen katolinen ja yritän elää niin, että minulla olisi paikka Taivaassa.

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
7/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M33 ja latino kirjoitti:

Ihmisille on annettu vapaa tahto ja jokainen omilla teoillaan tuomitsee itsensä. Jumala kuitenkin ymmärtää ihmisten heikkouden ja erehtyvyyden. Jumala on armollinen.

Haittaako sinua se että kaikki pääsee taivaaseen?

miksi?

Vierailija
8/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu kuitenkin kieltää kaikki muut uskonnot ja jumalat. Uskotteko tosiaan kristinuskossanne, että vain te tosiaan pääsette taivaaseen? Aikamoista taikauskoa.

Vierailija
9/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaas jos koko maailman diktaattorina olisi joku Hitlerstalinpolpot, joka tuomitsi jokaisen joka ei häntä tottele kidutettavaksi loppuiäkseen. Voisiko joku joka vilpittömästi kannattaa häntä olla hyvä ihminen?

Vierailija
10/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kuitenkin kieltää kaikki muut uskonnot ja jumalat. Uskotteko tosiaan kristinuskossanne, että vain te tosiaan pääsette taivaaseen? Aikamoista taikauskoa.

Uskon Jumalaan, mutten tiedä pääsenkö taivaaseen.

11/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M33 ja latino kirjoitti:

Haittaako sinua se että kaikki pääsee taivaaseen?

miksi?

Ei tietenkään haittaa jos kaikki pääsevät. Miksi se haittaisi?

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
12/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on itsekästä ajatella niin? Minä en tuomiosta päätä, vaan Jumala. Helvettiin joutuu se, joka torjui eläessään hänelle tarjotun armon? Miten siitä voi seurata minun itsekkyyteni?

Vierailija
13/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siitä taikauskoa tekee? Tiedätkö edes mitä taikausko on?

Vierailija
14/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaas jos koko maailman diktaattorina olisi joku Hitlerstalinpolpot, joka tuomitsi jokaisen joka ei häntä tottele kidutettavaksi loppuiäkseen. Voisiko joku joka vilpittömästi kannattaa häntä olla hyvä ihminen?

Jumala uhrasi itsensä ihmisten eteen, eli riittää, että häneen uskoo ja aidosti katuu ja aidosti parantaa tapansa.

Vierailija
15/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi sinun kannattaakin lukea Raamattua vähän tarkemmin. Meille ihan kaikille luvataan pääsy taivaaseen jos uskomme Jeesukseen. Ja ihmeellisintä on, ettei sinun tarvitse uskoa itse itsestäsi ulos puristaa vaan kerro huolesi Jeesukselle, niin hän lahjoittaa sinulle uskon.

Vierailija
16/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun täytyy lisätä ajatelmaasi vielä paljon keskeisiä elementtejä, jotta se olisi edes lähelläkään rinnastettavissa Jumalaan.

Vierailija
17/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xepra kirjoitti:

Ihan kiva kun voi uskomuksistaan uskoa vaan ne kivoilta tuntuvat osat. Mutta siinähän kristityt syövät katkarapuja, työskentelevät sunnuntaisin ja naiset ei pidä huivia, vaikka raamattu sanoo niin. Miksei sitten skipata ajatusta siitä, että jumala on niin narsistinen, että kiduttaa ikuisesti niitä jotka eivät häneen usko. Logiikasta viis.

Tiedätkö mikä on Laki?

Vierailija
18/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siitä taikauskoa tekee? Tiedätkö edes mitä taikausko on?

Taikauskoa on esimerkiksi uskoa mielikuvitusolentoon.

Vierailija
19/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi sinun kannattaakin lukea Raamattua vähän tarkemmin. Meille ihan kaikille luvataan pääsy taivaaseen jos uskomme Jeesukseen. Ja ihmeellisintä on, ettei sinun tarvitse uskoa itse itsestäsi ulos puristaa vaan kerro huolesi Jeesukselle, niin hän lahjoittaa sinulle uskon.

– Nadjan kaltainen nuori , viriili  ja uskovainen nainen on mieleeni. Toki hänen fitness-vartalonsa teki minuun aluksi vaikutuksen, mutta se oli täydellinen yllätys, että hän on tuli uskoon minut tavattuaan  Nadja valmistaa minulle joka päivä älyttömän hyvät ruoat. Hän on aivan huippu (steak and blowjob), Topi kehuu.

Vierailija
20/129 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Mä taas paljon mieluummin menisin helvettiin. Ne mielikuvat mitä kuoleman jälkeisestä elämästä maalaillaan taivaasta, ei olisi mun paikkani. Siellä jossain pilven päällä soittelisin jotain harppua ikuisesti. Ei kiitos.

Aika lapsellinen pitää olla, jos tietämyksensä jättää sarjakuvien asteelle. Mutta vaikka jättäisitkin, niin pitäisijän sinun kuitenkin tietää mitä sarjakuvat kertovat Helvetistä. Silti menisit sinne paljon mieluummin. Olet masokisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän