Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaamisen riskit?

Vierailija
31.07.2006 |

niin, onko niitä? vai onko elämä pelkkää terveyttä ja hunajaa karppina? nyt ei saa hyssytellä, puhutaan asioista asioiden oikeilla nimillä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet oikein ja noudatat ohjeita niin ei ole mitään riskiä.

Jos et tee ohjeiden mukaan vaan jätät esim. kaikki hiilarit pois, et saa vitamiineja etkä hivenaineita ja aineenvaihduntasi voi vahingoittua pahemman kerran. Nämä ovat niitä " Atkins johti kuolemaan" -otsikoita, joissa ei ole edes katsottu Atkinsiin päin.

Vierailija
2/12 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kunkin oma keho kertoo kuinka paljon niitä voi karsia. Aivot ja sydänlihas vaativat hiilihydraatteja toimiakseen. Jos tunnet olosi huonovointiseksi, hiilihydraattimäärää kannattaa lisätä. Mutta ei silti ihan mitä tahansa hiilihydraattia, vaan eli marjoista ja kasviksista peräisin olevia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli aluksi hirveä päänsärky. En meinannut jaksaa tehdä mitään, kun heikotti koko ajan.

Nyt muutaman kuukauden jälkeen olo on loistava. Olen kauhean energinen, iho, kynnet ja hiukset hehkuu ja vatsavaivat ovat poissa. Lisäksi ennen vaivannut hiivatulehduskierre on tipotiessään.

Ai niin, ja olen myös laihtunut 8kg :)

Vierailija
4/12 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko olemassa sairauksia, jotka olisivat este tälle ruokavaliolle? entäs, pitääkö paikkansa väite atkinsin dieetin sopivuudesta erityisesti metabolisesta oireyhtymästä kärsiville? mihin perustuu?

Vierailija
5/12 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mustasukkaisuus on johtanut eroon.

Vierailija
6/12 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain munuaissairauksissa tietääkseni proteiinin runsaus voi olla riski.

2

Vierailija
7/12 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

onko olemassa sairauksia, jotka olisivat este tälle ruokavaliolle? entäs, pitääkö paikkansa väite atkinsin dieetin sopivuudesta erityisesti metabolisesta oireyhtymästä kärsiville? mihin perustuu?

Ei ole esteitä.

Metaboliseen oireyhtymään on tutkitusti paras ruokavalio, sillä karppaus vähentää verensokeriheilahteluita, alentaa triglyseridiarvoja ja vähentää elimistön tulehdustilaa. Diabeteskin helpottaa, kun verensokeripiikit loppuvat eikä tarvitse piikittää insuliinia niin paljon. Sekä korkea verensokeri, että insuliini ovat molemmat haitallisia hermostolle.

Vierailija
8/12 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun rasvan osuus lisääntyy, lisääntyy myös tyydyttyneen rasvan saanti, eli sydänjutut tulee niistä mieleen. Ja minulle on turha sanoa että ei tartte syödä proteiinia ja rasvaa yli suositusten, sillä silloin dieetti/laihtuminen perustuu kylläkin enemmän ruokavalion energiamäärän pienemiseen kuin aineenvaihdunnallisiin seikkoihin kuten karppaajat haluavat uskoa.

Vierailija
9/12 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 8

Vierailija
10/12 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista karpata jos kertakaikkisesti ei tykkää rasvaisesta ruuasta? Mulla menee vatsa sekaisin ja tulee huono olo. Miten sitten saa olon kylläiseksi? paljonko lautasellisessa kaurapuuroa on hiilareita?

Vierailija
11/12 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sitkeä tulehdus joka ei meinaa talttua millään. Mitä lääkkeitä teille on määrätty silmätulehdukseen?

Vierailija
12/12 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yleensä kun rasvan osuus lisääntyy, lisääntyy myös tyydyttyneen rasvan saanti, eli sydänjutut tulee niistä mieleen.

Lisäksi tyydyttyneen rasvan osuus sydän- ja verisuonitaudeissa on jo kumottu (esim. Interheart -tutkimus). Vaan turhapa sinulle on sanoa, kun kiellät sanomasta :-)

Karppausta on vuosikymmenet käytetty mm. epilepsialasten hoidossa. Nämä lapset syövät koko elämänsä vähähiilihydraattista, tutkitusti ja suositellusti ja terveinä. Ei munuaisongelmia, ei mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi