Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön yhden lapsen yh-äiti ja paketoin juuri lahjoja. Laskin, että

Vierailija
22.12.2020 |

paketteja tuli yhteensä 12kpl, joista jotkut sisältäen useamman lahjan. Lisäksi lapsi saa hartaasti toivomansa Ryhmä hau mahtipennut -vahtitornin, joka maksoi 110e. Voisko joku selittää mulle, miten on mahdollista, että joillakin ei ole muka varaa ostaa lapselleen/lapsilleen yhtään ainutta joululahjaa? Mitä pitää tehdä, että se käytännössä onnistuu, ettei ole varaa edes yhteen pakettiin?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä 12v ei olisi tyytyväinen noin vähään pakettimäärään. Huomaat kun lapsesi kasvaa, että saat varata vähintään n 1000€ hänen lahjoihinsa.

No vanhemmathan just itse aiheuttaa sen, että kakara ei ole tyytyväinen mihinkään ja vaatii aina vain enemmän, kalliimpaa ja parempaa. Teet lapselle karhunpalveluksen kasvattamalla sen tuollaiseksi. Mistä muualta lapsi voi oppia arvostamaan sitä mitä saa, jos ei kotoa? Ihan sama mitä kaveriperheissä tapahtuu, sillä ainahan löytyy niitä säälittäviä kerskaajia jotka muka saa tuhansilla euroilla lahjoja.

Just näin! Meittin kakru on 16 ja ei todellakaan ole saamassa mitään lahjaa! Ruokaa saa ja kinkkua. Ostakoon sitten mitä haluaa kun töihin menee. Suklaata on talon puolesta et makean nälkääkään ei tartte potea. Mitä se sillä rihkamalla tekisi? Jos jotain tärkeää puuttuu, niin se ostetaan toki. Näläkää ei kärsi ja vaatteet on päällä ja raittiit vanhemmat, jotak ei törpöttele ja pilaa elämää. Minulle sitä ei suotu...

Oletko kateellinen omalle lapsellesi? Mieheni isä kasvoi ilman isää, on pahoinpidellyt miestäni tämän ollessa lapsi. Mutta hei, miehelläni on isä, mistä hänen pitäisi isänsä mielestä olla kiitollinen?! Ihmeellistä, järjetöntä logiikkaa traumatisoiduilla.

Vierailija
42/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta pitääks lahjoja olla noin paljon??kyllä se 1000€ menee jouluhösötys, monel kun ostaa. Inhoon jouluu, pitäs matkata aina pois suomesta...nyt saamerin korona estää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä antaa 12 lahjaa lapselle. Niistä varmaan kymmenen unohtuu johonkin kaapin nurkkaan ennen loppiaista.

Vierailija
44/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla talossa lisäksi opiskelijapoika. Lahjoja ei ole jakaa ensimmäistäkään.

Vierailija
45/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Monet köyhät ostelevat esim. sipsiä, limua, yms. ihan turhaa. Turhaa kosmetiikkaa, kauheasti eri shampoopulloja kun on nähty niin hyvä tarjous. Tupakkaankin menee tuhansia euroja vuodessa jos polttaa askin päivässä. Usein köyhillä on myös koiria, jotka ovat kalliita.

Kummallisimpia ovat köyhät ja pienituloiset, jotka ostavat esim. huonekalut uusina. Itse en opiskelijana ostanut mitään uutena ja sain esim. todella hienon sohvan 50 eurolla. Ostan myös esim. takit aina käytettynä. Rikkaat myyvät hyvälaatuisia käyttämättömiä vaatteita ja tavaroita netissä kun eivät tykänneetkään väristä tms. Niitä kun bongailee, voi saada ihan saman tyylin kuin rikkaillakin. Ja ne laadukkaat takit ja sohvat kestää vuosikausia!

Vierailija
46/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt korona-aikaan toimeentulotuella saivat vielä ylimääräistä rahaa, että miten ei yhä sen lisän lisäksi ole rahaa jouluun? 

Sillä lisällä kuuluu ostaa maskeja, ei joululahjoja. No voihan ne maskit paketoida.

Maskit eivät maksa paljoa mitään eikä muutenkaan työttömän tarvitse jatkuvasti olla ulkona menossa. 

Kyllä ne maksaa. Ja mistä tiedät mihin työttömien saati heidän perheenjäsenien pitää mennä.

Vierailija
47/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä antaa 12 lahjaa lapselle. Niistä varmaan kymmenen unohtuu johonkin kaapin nurkkaan ennen loppiaista.

No onpa ainakin tekemistä sinne loppiaiseen asti. Enkä ostanut kauheasti mitään "krääsää". Muutamia leluja, mitä hartaasti toivoi, lisäksi legoja, kirjoja ja pelejä tuli hankittua. Joitakin vaatteita, mitä nyt aina tarvii. -ap

Vierailija
48/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Monet köyhät ostelevat esim. sipsiä, limua, yms. ihan turhaa. Turhaa kosmetiikkaa, kauheasti eri shampoopulloja kun on nähty niin hyvä tarjous. Tupakkaankin menee tuhansia euroja vuodessa jos polttaa askin päivässä. Usein köyhillä on myös koiria, jotka ovat kalliita.

Kummallisimpia ovat köyhät ja pienituloiset, jotka ostavat esim. huonekalut uusina. Itse en opiskelijana ostanut mitään uutena ja sain esim. todella hienon sohvan 50 eurolla. Ostan myös esim. takit aina käytettynä. Rikkaat myyvät hyvälaatuisia käyttämättömiä vaatteita ja tavaroita netissä kun eivät tykänneetkään väristä tms. Niitä kun bongailee, voi saada ihan saman tyylin kuin rikkaillakin. Ja ne laadukkaat takit ja sohvat kestää vuosikausia!

Enjoy your bedbugs!

Vierailija
49/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ikinä ostaisi yhtään mitään käytettynä. Just toissapäivänä eräs kaveri laittoi viestin, että kämppä täynnä luteita. Ja on muuten semmonen hippi, että varmaan hakee tavaransa roskalavoilta ja vaatteet kirpparilta.

Vierailija
50/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu mäkin käytin kaikki tukeni tässä kuussa lahjoihin. Onhan se vähän harmi, kun ei olla voitu syödä, mutta kyllä lahjat ovat tärkeimmät! Mäkin ostin tuo ryhmä hau tornin ❤️ Ja itsellenikin hemmotteluhieronnan, kyllä nyt jaksaa taas olla äiti.

Ei mennyt muuten kaikki rahat lahjoihin. Vielä on säästössä 1300e, että kyllä sillä kahdelle jouluruoat hankkii.

Vierailija
51/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pitkäaikaistyötön ja lasten lahjoihin meni 600e.

En käsitä miten jotkut eivät pysty edes yhtä lahjaa ostamaan.

Joulu ei tule kenellekään yllätyksenä.

Ei tule, mutta sairastuminen tuli ja lahjarahat menivät siihen.

Se on ihan oma vika jos ei ole säästänyt. Jokainen voi laittaa vaikka 20e kuussa säästöön.

Et ymmärrä lukemaasi? Sairastuminen kulutti kaikki säästöt.

Vierailija
52/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostin Vahtitornin, maksoi 25e. Ei kiinnosta turha rahankäyttö.

Vierailija
53/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämäkin joku kilpailu, lahjojen määrä? Itse muistan lapsuudesta tärkeät lahjat, oli erityistä ja ihmeellistä. After eight suklaa, sininen kampauspöytä, nukke.

Tunnelma on tärkein, tuoksut, kiireettömyys. Rauhallista Joulua 🎄

Vierailija
54/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on varmaan se vanhempi malli ja kirppariltahan niitä saa vaikka kympillä. Ostin uutena sen mahtipentu-vahtitornin ni sai pulittaa vähä enemmän.

Vierailija
55/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämäkin joku kilpailu, lahjojen määrä? Itse muistan lapsuudesta tärkeät lahjat, oli erityistä ja ihmeellistä. After eight suklaa, sininen kampauspöytä, nukke.

Tunnelma on tärkein, tuoksut, kiireettömyys. Rauhallista Joulua 🎄

Tämäpä onkin se syy, miksei lähdetä tänä vuonna sukulaisiin, kun se on aina riitelyä, mökötystä ja v*ttuilua sekä stressiä. Kahdestaan, kun lapsen kans ollaan, niin saa olla rauhassa eikä kukaan hauku ketään eikä mökötä. Kaikki rahat voikin sitten suunnata omaan lapsukaiseen ja suuri lahja on tottakai myös iloinen joulu, jolloin kukaan ei tappele.

Vierailija
56/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset eivät tarvi mitään turhaa roinaa. Riittää, että saa haluamansa uudet pelit, joita sitten tyytyväisinä pelaavat vuoden. Peleistä oppinut myös tosi hyvin englantia. Lisäksi pelit kehittää lapsen motoriikkaa ja kognitiivisia taitoja huimasti!

Tästä voi muuten lukea hieman faktaa:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/05/19/mulla-peli-kesken-pelaaminen-k…

Vierailija
57/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pitkäaikaistyötön ja lasten lahjoihin meni 600e.

En käsitä miten jotkut eivät pysty edes yhtä lahjaa ostamaan.

Joulu ei tule kenellekään yllätyksenä.

No kerropa hiukan enemmän tilanteestasi, puoliso varmaan löytyy ja silleen? Tai ainakin joku joka rahoittaa lahjoja? Ihmisten tilanteet on niin erilaisia. Meillä kolme lasta, lahjoihin meni 100e, ja sekin meni yli budjetin, vaikka toinen käy töissä päivittäin.

Vierailija
58/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset eivät tarvi mitään turhaa roinaa. Riittää, että saa haluamansa uudet pelit, joita sitten tyytyväisinä pelaavat vuoden. Peleistä oppinut myös tosi hyvin englantia. Lisäksi pelit kehittää lapsen motoriikkaa ja kognitiivisia taitoja huimasti!

Kuka sanoi, että on ostanut pelkkää turhaa roinaa lahjaksi? Voihan 12 lahjasta vaikka 7 olla pelejä. Niitä on sitten mukava yhdessä pelata. Tai esim. kirjoja, joita voi yhdessä lukea. Varmasti ihan kehittäviä nekin.

Vierailija
59/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on varmaan se vanhempi malli ja kirppariltahan niitä saa vaikka kympillä. Ostin uutena sen mahtipentu-vahtitornin ni sai pulittaa vähä enemmän.

Minun ja lasten mielestä se vahtitorni on ihan ankea. Lapset saa uudet lasten sähköautot tänä jouluna.

Vierailija
60/65 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi, että on ostanut pelkkää turhaa roinaa lahjaksi? Voihan 12 lahjasta vaikka 7 olla pelejä. Niitä on sitten mukava yhdessä pelata. Tai esim. kirjoja, joita voi yhdessä lukea. Varmasti ihan kehittäviä nekin.

Ei varmaan kaikki osta roinaa, mutta monet ostaa erilaisia leluja monilla sadoilla euroilla ja sitten niistä jää suurin osa lojumaan nurkkiin, kun on leikitty muutama kerta.