Oletko saanut apua rukoukserta!
Kommentit (34)
Itse olen sanut joihinkin asioihin apua, mutta todella tärkeisiin ja koko elämää koskeviin asioihin en ole saanut mitään apu vaikka kuinka olen rukoillut. Tunnekin suurta vihaa Jumalaa kohtaan jota olen rukoillut, mutta joka on niin pihi ja kova,e ttä ei voi auttaa.
Rukoilu toimii sen takia, että kun rukoilee jotain asiaa tapahtuvaksi, niin oma tahtotilakin kasvaa sen asian hoitamiseksi. Sellaisia asioita on turha rukoilla, joihin ei voi juurikaan itse vaikuttaa (esim. lottovoitto).
Rukoilu toimii tällaisissa asioissa: ystävän löytäminen, voimien saaminen arkeen tai opiskeluun, parempi työpäivä, konfliktin ratkaisu.
Suuria asioita joita olen rukoillut; koulukiusaamisen loppuminen (loppui koulun päättymiseen), siskon lapsen viivästyneen kehityksen eteneminen (lapsi todettiin kehitysvammaiseksi myöhemmin), ensimmäisen avioliiton onnistuminen (erottiin 5 avioliittovuoden kuluttua), rinnasta löytyneen kasvaimen osoittautuminen hyvänlaatuiseksi (oli syöpä)... jne. Nämä olleet minulle isoja asioita, mutta ei ne rukouksella parantuneet.
Aikani nuorena rukoilin, vaan ei siitä apua ollut. Ongelmat ja sairaudet pysyivät, ei tapahtunut ihmeitä. Nykyään en ruokoile.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:50"]mä rukoilen saatanaa
[/quote] poistu. Haluan asiallista keskustelua.
[/quote]
Mitä asiallista keskustelua on väittää, että tyhjälle puhumisesta on jotain apua mihinkään.
Minäkin olen! Apu ei tosiaan tule välillä siinä muodossa kun haluaa. Esimerkkinä voisin käyttää sitä kun minulle laitettiin hammasraudat yläasteella. Itkin koko päivän ja yön sekä rukoilin, että saisin raudat pois. Aamulla raudat tippuivat suustani. Lapsena rukoukseni tosiaan toteutuivat useammin kuin nykyään. Taidan pyytää liian suuria?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:39"]
Mut eihän rukoilu talon etsintää auta vaan se, että etsiii itse aktiivisesti taloa. Ja vois muutkin vähän tarkentaa, että mihin siitä rukoilusta on ollut apua. (En dissaa, kunhan tarkennusta kaipaan :) )
[/quote]
Kyllä rukouksella saa apua ihan konkreettisiin asioihin.
Mieheni oli jossain vaiheessa työttömämä ja olimme todellisessa pulassa. menin kirkkoon ihan yksin, ei siis Jumalanpalvelusaikana, ja istuin ja rukoilin, että mies saisi vihdoin töitä.
Pari viikkoa tämän jälkeen melkein vieras ihminen sanoi, että hän voisi hakea heidän firmaansa, vaikka ei ollut edes ko alan koulutusta yms.
Arvatkaapa mitä, hän sai hyvän hyväpalkkaisen työn.
Ikinä en olisi uskonut näin käyvän, joten kyllä pistin sen rukouksen piikkiin.
Minä rukoilen joskus harvoin korkeammalta voimalta jotain. Joskus on tullut hauskoja yllätyksiä ja vaikka tavallaan ateisti olenkin, olen hiljaa hymyillyt mielessäni niitä 'vastauksia' rukouksiini. Esim. kerran rukoilin voimaa ja viisautta (oli niin huono fiilis juuri silloin) ja vastauksena tutustuin samana iltana mieheen, joka poikkeuksellisella epäitsekkyydellään ja rohkeudellaan palautti uskon ihmisiin ja antoi voimia pitkäksi aikaa.
Muitakin vastaavia kummallisia tapauksia on 'rukoilusta' seurannut. Ja 'rukoilen' siis noin kerran vuodessa :)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:39"]Mut eihän rukoilu talon etsintää auta vaan se, että etsiii itse aktiivisesti taloa. Ja vois muutkin vähän tarkentaa, että mihin siitä rukoilusta on ollut apua. (En dissaa, kunhan tarkennusta kaipaan :) )
[/quote]
Tuttuni vuokrasopimus loppui yllättäen. Hän etsi tuloksetta uutta kämppää pari kuukautta ja rukoili asiasta. Kun eräs päivä hän valitti tilanteesta ystävälleen kuntosalilla, heidän vieressään ollut nainen kertoi etsivänsä omistamaansa asuntoon uskovaista vuokralaista, tuttuni sai kämpän.
Uskokaa tai älkää, tämä tarina on tosi.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:39"]Mut eihän rukoilu talon etsintää auta vaan se, että etsiii itse aktiivisesti taloa. Ja vois muutkin vähän tarkentaa, että mihin siitä rukoilusta on ollut apua. (En dissaa, kunhan tarkennusta kaipaan :) )
[/quote]
Tuttuni vuokrasopimus loppui yllättäen. Hän etsi tuloksetta uutta kämppää pari kuukautta ja rukoili asiasta. Kun eräs päivä hän valitti tilanteesta ystävälleen kuntosalilla, heidän vieressään ollut nainen kertoi etsivänsä omistamaansa asuntoon uskovaista vuokralaista, tuttuni sai kämpän.
Uskokaa tai älkää, tämä tarina on tosi.
[/quote]Jos et tajunnut, niin se oli toiselle ihmiselle ääneen puhuminen joka auttoi, kun rukoilu ei ollut toiminut.
Uskovaiset ovat tyhmiä.
En pysty todistamaan Jumalan olemassaoloa, joten en lähde siitä edes keskustelemaan, toisilla kun on niin eriävät mielipiteet. Ei rukoilusta kuitenkaan ainakaan haittaa ole. Rukoilu voi auttaa käsittelemään vaikeita asioita. Asioita ajattelee konkreettisemmin. Monesti ihminen näkee itsensä Jumalan silmin, ja saa perspektiiviä asioihin. Rukoillessa pysähtyy, on läsnä hetkessä ja kuuntelee itseänsä. Koen myös, että rukoilu auttaa ihmistä toimimaan paremmin, haluamaan olla "parempi ihminen". Rukoilusta saa lohtua ja voimaa, kun ei koe olevansa yksin. Ajatus siitä, että ikävilläkin asioilla on tarkoituksensa, vaikkei niitä aina itse ymmärräkään, auttaa hyväksymään ne. Monesti myös se, että ihminen rukoilee asioiden olevan paremmin, eli toivoo asioiden olevan parempi, muuttaa ajatusmaailmaa positiivisemmaksi, ja sillähän on jo itsessään vaikutusta elämään. Omassa elämässäni rukoilun tärkeimpiä vaikutuksia on se läsnäolo, hetkessä eläminen. On tietoisempi omista ajatuksista ja tunteistaan.