Olen vastavalmistunut lakimies. Kysy minulta henkilööni liittyviä kysymyksiä.
Nimeäni en kerro. Ikä 27 v. Olen mies, ja äärimmäisen tylsistynyt tällä hetkellä. Hence, vauvapalsta-questionnaire. Shoot!
Kommentit (153)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 23:32"]Ensinnäkin onnittelut hienosta uravalinnastasi.
Tuliko näihin jo vastaukset:
- Onko suvussasi (paljon) laki-ihmisiä?
- Oletko onnellinen?
[/quote]
Kiitos asiallisesta viestistäsi. Suvussani on paljon lakimiehiä ja kyllä, olen onnellinen. Juristi ei ole kohdallani mikään sielun kutsumusammatti vaan enemmänkin järkivalinta.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:34"]Minulle jäi epäselväksi, että miksei rovaniemen oiki ole hyvä?
[/quote]
Sinne valikoituu heikompi opiskelija-aines, se on syrjässä, töitä ei löydy jne... Tämä siis kärjistetysti sanottu. Ihan hyvä sekin varmaan on, jos Suomesta nyt hyvää oikusta edes löytyy.
[/quote]
Miksi sitten Rovaniemen oikiksen käyneitä arvostetaan ihan Hki:ssä asti? ;)
[/quote]
Hyvä jos arvostetaan. Tämä oikisten välinen kisailu on vaan opiskelijoiden keskuudessa, työelämässä sillä ei välttämättä niinkään väliä etenkin jos työkokemus on kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 23:32"]Ensinnäkin onnittelut hienosta uravalinnastasi.
- Oletko onnellinen?
[/quote]
Kiitos asiallisesta viestistäsi. Suvussani on paljon lakimiehiä ja kyllä, olen onnellinen. Juristi ei ole kohdallani mikään sielun kutsumusammatti vaan enemmänkin järkivalinta.
[/quote]
Eikö mielestäsi sana lakimies ole nykyään vanhahtava ja saman alan naisia aliarvioiva?
Miten valmistuit noin vanhana? Itse OTM 23v, LSE. HKI on ihan läppä, sori vaan.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 23:39"]
- Oletko onnellinen?
[/quote]
[/quote]
Eikö mielestäsi sana lakimies ole nykyään vanhahtava ja saman alan naisia aliarvioiva?
[/quote]
Ei ole.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 23:47"]Miten valmistuit noin vanhana? Itse OTM 23v, LSE. HKI on ihan läppä, sori vaan.
[/quote
Onnea sinulle! Olen tehnyt elämässäni paljon muutakin kuin opiskellut. En mennyt suoraan lukiosta, kävin armeijan pitkän kaavan mukaan ja tein töitä ennen kuin päätin hakea opiskelupaikkaa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 23:47"]Miten valmistuit noin vanhana? Itse OTM 23v, LSE. HKI on ihan läppä, sori vaan.
[/quote
Onnea sinulle! Olen tehnyt elämässäni paljon muutakin kuin opiskellut. En mennyt suoraan lukiosta, kävin armeijan pitkän kaavan mukaan ja tein töitä ennen kuin päätin hakea opiskelupaikkaa.
[/quote]
Montako vuotta opiskelit?
Voisitko selostaa Van Gend en Loos -tapauksen pääpiirteissään?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 23:50"]
[/quote
[/quote]
Montako vuotta opiskelit?
[/quote]
Noin kuusi.
Mitä liikejuridiikan alaa haluaisit harjoittaa? Miten sulta sujuisi kv-kaupankäynti?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 23:59"]Voisitko selostaa Van Gend en Loos -tapauksen pääpiirteissään?
[/quote]
Noh kuule en voi. Lue ketjun otsikko. Ei kiinnosta täällä avautua jostain EUT:n ratkaisuista. Googlaa jos haluat tietää eurooppaoikeudesta jotain. Tai lue vaikka joku Raition kirja.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 00:02"]Mitä liikejuridiikan alaa haluaisit harjoittaa? Miten sulta sujuisi kv-kaupankäynti?
[/quote]
Rahoitus- ja pääomamarkkinajärjestelyitä sekä yritysjärjestelyitä. Myös vero-oikeus kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 00:02"]Mitä liikejuridiikan alaa haluaisit harjoittaa? Miten sulta sujuisi kv-kaupankäynti?
[/quote]
Rahoitus- ja pääomamarkkinajärjestelyitä sekä yritysjärjestelyitä. Myös vero-oikeus kiinnostaa.
[/quote]
Miten sulla on hallussa EU&KV-oikeus? Kansallinen alkaa olla jo aikansa elänyt EU:n takia.
Mihin kysymykseen vastasit tentissä :) Valitse vapaasti, joku tentti ja joku kysymys :)
Oletko ollut traineena, jos olet niin minkälaista hommaa oli (firma olisi kiva tietää, ei oo kuitenkaanpakkokertoo).
Miksi ylinopeus on laitonta vaikka kyseessä olisi autoton tie ja hyvä sää? Perustelu?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 00:07"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 00:05"]
[/quote]
[/quote]
Miten sulla on hallussa EU&KV-oikeus? Kansallinen alkaa olla jo aikansa elänyt EU:n takia.
[/quote]
Kv-oikeus todella huonosti, sillä valtiosopimukset yms julkisen puolen poliittinen oikeus ei ollut niin kiinnostavaa vaikka proffat olikin huippuluokkaa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 00:07"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 00:05"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kv-oikeus todella huonosti, sillä valtiosopimukset yms julkisen puolen poliittinen oikeus ei ollut niin kiinnostavaa vaikka proffat olikin huippuluokkaa.
[/quote]
Niin ja eu-oikeus sitten taas ihan hyvin hallussa pakostakin.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 00:08"]Mihin kysymykseen vastasit tentissä :) Valitse vapaasti, joku tentti ja joku kysymys :)
[/quote]
Kv yksityisoikeudessa joku avioliiton tunnustamiseen liittyvä kysymys.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:34"]Minulle jäi epäselväksi, että miksei rovaniemen oiki ole hyvä?
[/quote]
Sinne valikoituu heikompi opiskelija-aines, se on syrjässä, töitä ei löydy jne... Tämä siis kärjistetysti sanottu. Ihan hyvä sekin varmaan on, jos Suomesta nyt hyvää oikusta edes löytyy.
[/quote]
Miksi sitten Rovaniemen oikiksen käyneitä arvostetaan ihan Hki:ssä asti? ;)