Olen vastavalmistunut lakimies. Kysy minulta henkilööni liittyviä kysymyksiä.
Nimeäni en kerro. Ikä 27 v. Olen mies, ja äärimmäisen tylsistynyt tällä hetkellä. Hence, vauvapalsta-questionnaire. Shoot!
Kommentit (153)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:17"]Oletko nörtti lukutoukka vai kunnianhimoinen urheilijatyyppi? Mitkä ovat ammatilliset vahvuutesi ja heikkoutesi? Mistä muualta olet kerännyt verkostoja kuin yliopistolta ja osa-aikatöistäsi?
[/quote]
Kokoaikaisista töistäni. Heh no mutta oikeastaan en mistään muualta yhtä laajasti, toki muutama kymmen muun alan tuttua. Olen kunnianhimoinen, urheileva lukutoukka. Ei oikiksesta lukematta pääse eroon. Ammatillisesti olen hyvä analysoimaan, argumentoimaan luovastikin ja kielitaitoni on poikkeuksellisen kova. Heikkoutena on nopeus tai siis sen puute - laadukas työ vaatii kohdallani kunnon paneutumista aiheeseen.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:06"]Mikä oli opiskelussa parasta, entä pahinta? Piditkö opiskelukavereistasi? Oletko kutsumusammatissasi?
Miten ihmeessä jotkut pystyvät suorittamaan oikiksen "parissa vuodessa"? Onko ne jutut vain urbaanilegendoja, kun muilta aloilta ei semmoista koskaan kuulu...
[/quote]
Pystyy kyllä suorittamaan parissa vuodessa, se on vaan lukemista lukemista lukemista. Se vaan on niin hemmetin yksitoikkoista elämää että harva hyppää siihen junaan.
Parasta opiskelussa oli kaverit ja omat tempauksemme, pahinta muutama elämäänsä kyllästynyt proffa joita ei opettaminen hirveästi kiinnostanut.
[/quote]
Onko siellä porukkaa laidasta laitaan ja hyvä yhteishenki, vai lähinnä nuoria, hyvännäköisiä ja kova-arvoisia bilettäjiä?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:06"]Mikä oli opiskelussa parasta, entä pahinta? Piditkö opiskelukavereistasi? Oletko kutsumusammatissasi?
Miten ihmeessä jotkut pystyvät suorittamaan oikiksen "parissa vuodessa"? Onko ne jutut vain urbaanilegendoja, kun muilta aloilta ei semmoista koskaan kuulu...
[/quote]
Pystyy kyllä suorittamaan parissa vuodessa, se on vaan lukemista lukemista lukemista. Se vaan on niin hemmetin yksitoikkoista elämää että harva hyppää siihen junaan.
Parasta opiskelussa oli kaverit ja omat tempauksemme, pahinta muutama elämäänsä kyllästynyt proffa joita ei opettaminen hirveästi kiinnostanut.
[/quote]
Onko siellä porukkaa laidasta laitaan ja hyvä yhteishenki, vai lähinnä nuoria, hyvännäköisiä ja kova-arvoisia bilettäjiä?
[/quote]
On ihan laidasta laitaan, yhteishenkeä ei kyllä ole mitenkään huomattavasti paitsi omassa porukassa. Aika paljon kyräilyä ja kilpailua.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:31"]
Nimeäni en kerro. Ikä 27 v. Olen mies, ja äärimmäisen tylsistynyt tällä hetkellä. Hence, vauvapalsta-questionnaire. Shoot!
[/quote]
Mielipiteesi köyhien ihmisten oikeusturvasta.
Ovatko köyhät samanarvoisessa asemassa tulevaisuudessa, ja asianajajan palkkiot maksaa samoin kuin hammaslääkärinkin, osina? Jos on kysymys periaatteellisesta asiasta.
Taikka olettaen, henkilö tarvitsisi vartiointipalvelua pariksi päiväksi, mutta ei pysty maksamaan, saako siihen tukea samoin kuin oikeusapua tulevaisuudessa?
[/quote]
Nyt en ehkä ihan ymmärrä kysymyksiäsi. Miten vartiointi liittyy oikeusapuun..? Köyhiä ihmisiä pitää solidaarisuudesta auttaa ja yhteiskunnan on ylläpidettävä oikeusapupalveluja. Itse en kuitenkaan aio palvella ihmisiä, vaan yrityksiä."
[/quote]
Sellainen tilanne jossa olin ja useat työtoverinikin, asiasta tosin on aikaa, alkoi ajateluttaa.
Eräs kaveri uhkasi työtoveriani, hänen oli vaikea saada apua.
Jos pitäisi todistaa saadakseen lähestymiskielto, ja palkkaisi vartijan, todella nihkeää oli suhtautuminen, tähän tyyliin: ei meillä tuollaista ole, vaikka työnjohtaja itse näki!
Siis ovat eriarvoisessa asemassa nämä jotka ovat pienipalkkaisia, vaikka saisivatkin oikeusapua.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:31"]
[/quote]
Mielipiteesi köyhien ihmisten oikeusturvasta.
Ovatko köyhät samanarvoisessa asemassa tulevaisuudessa, ja asianajajan palkkiot maksaa samoin kuin hammaslääkärinkin, osina? Jos on kysymys periaatteellisesta asiasta.
Taikka olettaen, henkilö tarvitsisi vartiointipalvelua pariksi päiväksi, mutta ei pysty maksamaan, saako siihen tukea samoin kuin oikeusapua tulevaisuudessa?
[/quote]
Nyt en ehkä ihan ymmärrä kysymyksiäsi. Miten vartiointi liittyy oikeusapuun..? Köyhiä ihmisiä pitää solidaarisuudesta auttaa ja yhteiskunnan on ylläpidettävä oikeusapupalveluja. Itse en kuitenkaan aio palvella ihmisiä, vaan yrityksiä."
[/quote]
Sellainen tilanne jossa olin ja useat työtoverinikin, asiasta tosin on aikaa, alkoi ajateluttaa.
Eräs kaveri uhkasi työtoveriani, hänen oli vaikea saada apua.
Jos pitäisi todistaa saadakseen lähestymiskielto, ja palkkaisi vartijan, todella nihkeää oli suhtautuminen, tähän tyyliin: ei meillä tuollaista ole, vaikka työnjohtaja itse näki!
Siis ovat eriarvoisessa asemassa nämä jotka ovat pienipalkkaisia, vaikka saisivatkin oikeusapua.
[/quote]
Ok ikävä homma. Toivottavasti asiat on nyt teillä paremmin.
Kuvaile sun ihannenainen mahd tarkasti. Ei siis tarvii olla realistinen mutta siis se sun unelmien, unien nainen.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:24"]
Ammatillisesti olen hyvä analysoimaan, argumentoimaan luovastikin ja kielitaitoni on poikkeuksellisen kova.
[/quote]
Niin kova, että ton ruotsinkielisen lauseen muodostamiseen meni puolisen tuntia. Heh.
Millaista lähtöpalkkaa odotat? Miten näet sen kehittyvän tulevaisuudessa?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:24"]
Ammatillisesti olen hyvä analysoimaan, argumentoimaan luovastikin ja kielitaitoni on poikkeuksellisen kova.
[/quote]
Niin kova, että ton ruotsinkielisen lauseen muodostamiseen meni puolisen tuntia. Heh.
[/quote]
Valitettavasti en ollut salamana vastaamassa kysymykseesi. Olen mennyt näitä järjestyksessä eteenpäin välillä tehden ihan muita juttuja. Huoh...
Minä vuonna aloitit opiskelut? Missä projektissa olit? Ja todistaaksesi, että oot oikeasti opiskellut Helsingin oikkiksessa, kenellä on jatkot, eli kuka on se Pykälän tunnetuin bilettäjä, joka just myös valmistui? Älä mainitse tyypin koko nimeä, nimikirjaimet riittää.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:57"]Mul on viikonpäästä pääsykoe oikikseen ja väsymys painaa. Tsemppaa mua
[/quote]
[/quote]
Täällä toinen turkuun pyrkijä joka kaipaa tsemppii - voitko tehdä tsemppirunon?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:14"]
Minä vuonna aloitit opiskelut? Missä projektissa olit? Ja todistaaksesi, että oot oikeasti opiskellut Helsingin oikkiksessa, kenellä on jatkot, eli kuka on se Pykälän tunnetuin bilettäjä, joka just myös valmistui? Älä mainitse tyypin koko nimeä, nimikirjaimet riittää.
[/quote]
Haha tää oli ihan loistava kysymys! EI muuten kukaan muu osaa vastata kuin true pykälisti! :D
Usein erilaisissa henkilövahingoissa ja pahoinpitelyissä maksetaan korvauksia kivusta ja särystä. Mitä eroa on kivulla ja säryllä kun ne molemmat aina mainitaan?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:58"]Kuvaile sun ihannenainen mahd tarkasti. Ei siis tarvii olla realistinen mutta siis se sun unelmien, unien nainen.
[/quote]
Sellainen oikeastaan taisi siellä oikiksessa ollakin, jos nyt ihan rehellisiä ollaan. En tiedä kuinka tarkasti voin tänne tuota tyttöä kuvailla ettei tunnista. Mutta noh sanotaan että sellainen hoikka, siro, vaaleahko, kiltti ja huomaavainen (vähän liikaakin omaksi hyväkseen), kaunis, suloinen, sellainen vähän keijukais- tai haltiamainen, lapsirakas, lempeä, hauska ja vähän hassu/outo, kunniallinen, ajattelevainen, fiksu, välittävä, sydän täynnä rakkautta ja kannustusta muita ihmisiä kohtaan ja sitten ei itse kuitenkaan näe kuinka spesiaali onkaan. Sellainen se oli. Ja paljon muutakin.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:02"]Millaista lähtöpalkkaa odotat? Miten näet sen kehittyvän tulevaisuudessa?
[/quote]
3900 ainakin aluksi ja hommista riippuen se siitä sitten nousee 6000-10000 e kk parhaimmillaan. Siis jos musta tulee liikejuridiikkaan perehtynyt aa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:58"]Kuvaile sun ihannenainen mahd tarkasti. Ei siis tarvii olla realistinen mutta siis se sun unelmien, unien nainen.
[/quote]
Sellainen oikeastaan taisi siellä oikiksessa ollakin, jos nyt ihan rehellisiä ollaan. En tiedä kuinka tarkasti voin tänne tuota tyttöä kuvailla ettei tunnista. Mutta noh sanotaan että sellainen hoikka, siro, vaaleahko, kiltti ja huomaavainen (vähän liikaakin omaksi hyväkseen), kaunis, suloinen, sellainen vähän keijukais- tai haltiamainen, lapsirakas, lempeä, hauska ja vähän hassu/outo, kunniallinen, ajattelevainen, fiksu, välittävä, sydän täynnä rakkautta ja kannustusta muita ihmisiä kohtaan ja sitten ei itse kuitenkaan näe kuinka spesiaali onkaan. Sellainen se oli. Ja paljon muutakin.
[/quote]
Millä vuosikurssilla, saako etunimen ekan kirjaimen? Kuulostaa niiiin tutulta! :)
Minulle jäi epäselväksi, että miksei rovaniemen oiki ole hyvä?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:57"]Mul on viikonpäästä pääsykoe oikikseen ja väsymys painaa. Tsemppaa mua
[/quote]
[/quote]
Täällä toinen turkuun pyrkijä joka kaipaa tsemppii - voitko tehdä tsemppirunon?
[/quote]
Me hottikset tulevat fuksit,
meitä ei kuka tahansa amis kuksi.
Meille kelpaa ainoastaan komeat Lexin miehet,
ja tällä hetkellä imemme itseemme tietoa kirjoista kuin sienet.
Fuksiviikolla me biletetään kuin viimeistä päivää,
että koko tiedekunta meidät nimeltä tietää ;)
Nyt pää kiinni pääsykoekirjoihin,
jotta ovet aukeaa Calonian luentosaleihin.
JA KIRKKOTIELLE ;)
Tsemii lukemiseen, mul on ympäristön sääntelyregiimit nyt pänttäyksen kohteena D::
[/quote]