Olen vastavalmistunut lakimies. Kysy minulta henkilööni liittyviä kysymyksiä.
Nimeäni en kerro. Ikä 27 v. Olen mies, ja äärimmäisen tylsistynyt tällä hetkellä. Hence, vauvapalsta-questionnaire. Shoot!
Kommentit (153)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:13"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:52"]
statuksellani sekä varakkuudellani ylläpitää hyvää perhe-elämää.
[/quote]
Kerrotko, että miten statuksella "ylläpidetään hyvää perhe-elämää"? Ja miten määrittelet tuon jälkimmäisen?
[/quote]
Statuksella varmistan saavani sen naisen kenet sitten haluan, hänestä tulee vaimoni ja teemme lapsia. Siinä on perhe. Hyvä perhe-elämä on sellaista jossa voin tarjota sen kaikille jäsenille mitä he ikinä tarvitsevatkaan. Rahasta ei saa olla pulaa, mistä huolehtiminen kuuluu miehelle eli minulle. Aion myös antaa aikaani vaimolle ja lapsille parhaani mukaan ja rakastaa sekä kunnioittaaheitä.
[/quote]eihän sun kande katsoa kun lääkäreitä, juristeja, DI ja KTM
[/quote]
Tulevan vaimoni ammatilla ei ole mitään väliä, kunhan on kiinnostava, kiltti, rehellinen, hauska ja nätti.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:49"]Mikä oikis?
[/quote]
Hki, se ainoa oikea
[/quote]
Miksi Helsinki on ainoa oikea? Mitä erityisiä resursseja siellä on muihin oikiksiin verrattuna?
[/quote]
Työpaikat ja paras verkosto. Töitä kun pitää päästä tekemään jo opiskeluaikana reippaasti.
[/quote]
No eihän sinullakaan ole töitä... Että se niistä työpaikoista.
[/quote]
Ehkä mua vielä onnistaa. En vain suostu ottamaan kuin hyvää työtä, ja sitä kannattaa odottaa. Työkokemus sen verta vankka että ei mulla hätää ole vaikka koko kesä lomaillessa menisikin.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:31"]
Nimeäni en kerro. Ikä 27 v. Olen mies, ja äärimmäisen tylsistynyt tällä hetkellä. Hence, vauvapalsta-questionnaire. Shoot!
[/quote]
Mielipiteesi köyhien ihmisten oikeusturvasta.
Ovatko köyhät samanarvoisessa asemassa tulevaisuudessa, ja asianajajan palkkiot maksaa samoin kuin hammaslääkärinkin, osina? Jos on kysymys periaatteellisesta asiasta.
Taikka olettaen, henkilö tarvitsisi vartiointipalvelua pariksi päiväksi, mutta ei pysty maksamaan, saako siihen tukea samoin kuin oikeusapua tulevaisuudessa?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:56"]
[/quote]
Hki, se ainoa oikea
[/quote]
Miksi Helsinki on ainoa oikea? Mitä erityisiä resursseja siellä on muihin oikiksiin verrattuna?
[/quote]
Työpaikat ja paras verkosto. Töitä kun pitää päästä tekemään jo opiskeluaikana reippaasti.
[/quote]
[/quote]
Ehkä mua vielä onnistaa. En vain suostu ottamaan kuin hyvää työtä, ja sitä kannattaa odottaa. Työkokemus sen verta vankka että ei mulla hätää ole vaikka koko kesä lomaillessa menisikin.
[/quote]
Millasiin töihin on helpoin päästä (siis "huonoimmat" valmistuneet menevät) ja mistä työpaikoista taas kilpaillaan eniten?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:02"]Miten olet muka vastavalmistuneena voinut olla viimeisen vuoden ulkomailla? Eikö teillä ole mitään opiskelujuttuja, gradua sun muuta viimeisenä vuonna Helsingissä?
[/quote]
Olen ollut töissä harjoittelijana ulkomailla, ja harjoittelun jälkeen kirjoitin graduni toimeksianton sille yritykselle. Ei ollut enää muita opintoja jäljellä, projektin suoritin gradua vaille valmiiksi ennen ulkomaan keikkaa.
[/quote]
Niin varmaan joo, lakisysteemithän on samanlaiset maasta toiseen (not).
[/quote]
Kansainväliset lafkat työllistää hyvin myös ulkomaalaisia tarpeesta riippuen. Oma työnkuvani edellytti ruotsin osaamista enkun lisäksi ja pohjoismaisten järjestelmien tuntemusta. Muutenkin oikeudenala ja yrityksen toimiala osuivat opintojen sekä työkokemuksen kanssa yhteen hienosti ja niinpä paikka aukesi. Ei se maailma niin sulkeutunut paikka ole kuin luulet.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:02"]Miten olet muka vastavalmistuneena voinut olla viimeisen vuoden ulkomailla? Eikö teillä ole mitään opiskelujuttuja, gradua sun muuta viimeisenä vuonna Helsingissä?
[/quote]
Olen ollut töissä harjoittelijana ulkomailla, ja harjoittelun jälkeen kirjoitin graduni toimeksianton sille yritykselle. Ei ollut enää muita opintoja jäljellä, projektin suoritin gradua vaille valmiiksi ennen ulkomaan keikkaa.
[/quote]
Niin varmaan joo, lakisysteemithän on samanlaiset maasta toiseen (not).
[/quote]
Kansainväliset lafkat työllistää hyvin myös ulkomaalaisia tarpeesta riippuen. Oma työnkuvani edellytti ruotsin osaamista enkun lisäksi ja pohjoismaisten järjestelmien tuntemusta. Muutenkin oikeudenala ja yrityksen toimiala osuivat opintojen sekä työkokemuksen kanssa yhteen hienosti ja niinpä paikka aukesi. Ei se maailma niin sulkeutunut paikka ole kuin luulet.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:59"]Tuntuuko iso kova kyrpä hyvältä peräsuolessasi? Oletko top- vai bottom-mies?
[/quote]
No jaa enpä ole vielä kokeillut. Mites itse, kumpaa suosittelet?
[/quote]
Sinulle ehdottomasti bottomia, sillä tuskin sinua on varusteltu top-mieheksi.
[/quote]
Pidetään mielessä!
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:02"]Jalkapallo lensi kesken ottelun pelikentältä viereisellä parkkipaikalla olevan auton tuulilasiin ja siihen tuli halkeama. Kuka maksaa? Potkaisija, pelikentän omistaja (kaupunki) vai ottelun järjestäjä (Palloliitto)?
[/quote]
Kysymys ei liity henkilööni. Lakineuvoja en ilmaiseksi jakele, sen olen oppinut.
[/quote]
Lue: "en osaa vastata kysymykseen koska en ole opiskellut päivääkään oikiksessa".
Ei tässä ollut nyt kyseessä mikään lakineuvojen kysely vaan väittämiesi lakimiehen taitojesi testaus.
[/quote]
Lue ketjun otsikko. En jaksa ruveta vastailemaan turhanaikaisiin kysymyksiin, niin vihkiytynyt juristi en ole.
No kirjoitapa sitten jotain alaasi liittyvää på svenska.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:52"]
[/quote]
Kerrotko, että miten statuksella "ylläpidetään hyvää perhe-elämää"? Ja miten määrittelet tuon jälkimmäisen?
[/quote]
Statuksella varmistan saavani sen naisen kenet sitten haluan, hänestä tulee vaimoni ja teemme lapsia. Siinä on perhe. Hyvä perhe-elämä on sellaista jossa voin tarjota sen kaikille jäsenille mitä he ikinä tarvitsevatkaan. Rahasta ei saa olla pulaa, mistä huolehtiminen kuuluu miehelle eli minulle. Aion myös antaa aikaani vaimolle ja lapsille parhaani mukaan ja rakastaa sekä kunnioittaaheitä.
[/quote]
Miksi haluat elättää vaimosi – eikö olisi kiva, jos vaimokin tienaisi hyvin? Minä ja mieheni olemme kumpikin juristeja, mutta tällä hetkellä minä olen perheen ainoa elättäjä, koska mieheni on lapsen kanssa hoitovapaalla. Voisitko sinä kuvitella jääväsi lasten kanssa kotiin, vai onko se mielestäsi naisten hommaa?
[/quote]
Totta kai vaimo saa tienata ja olla uraohjus, tienatkoon vaikka enemmän kuin minä. Voisin myös olla hoitovapaalla, jos se olisi järkevää.
Tahdon silti varmistaa, että oli vaimon työtilanne mikä hyvänsä, ei meiltä lopu leipä ja huvit.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi haluat elättää vaimosi – eikö olisi kiva, jos vaimokin tienaisi hyvin? Minä ja mieheni olemme kumpikin juristeja, mutta tällä hetkellä minä olen perheen ainoa elättäjä, koska mieheni on lapsen kanssa hoitovapaalla. Voisitko sinä kuvitella jääväsi lasten kanssa kotiin, vai onko se mielestäsi naisten hommaa?
[/quote]
Kyllä. Mielestäni naisen paikka on kotona.
[/quote]
Tämä ei ole ketjun aloittajan vastaus. Vastasin tähän itse vasta äsken.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:43"]Kuuluitko pykälän ydinporukkaan? Nussitko montaa phuksia phuksivuotenasi?
[/quote]
En mutta olin joskus jossain toiminnassa mukana. Phuksina seurustelin ihan toista alaa opiskelevan ei-Phuksina kanssa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:43"]Kuuluitko pykälän ydinporukkaan? Nussitko montaa phuksia phuksivuotenasi?
[/quote]
En nussinut, olen homoseksuaali.
[/quote]
Tämäkään ei ole ketjun aloittajan viesti. Eikös ne homotkin kuitenkin nussi siinä missä heterotkin?
Mikä oli opiskelussa parasta, entä pahinta? Piditkö opiskelukavereistasi? Oletko kutsumusammatissasi?
Miten ihmeessä jotkut pystyvät suorittamaan oikiksen "parissa vuodessa"? Onko ne jutut vain urbaanilegendoja, kun muilta aloilta ei semmoista koskaan kuulu...
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:31"]
[/quote]
Mielipiteesi köyhien ihmisten oikeusturvasta.
Ovatko köyhät samanarvoisessa asemassa tulevaisuudessa, ja asianajajan palkkiot maksaa samoin kuin hammaslääkärinkin, osina? Jos on kysymys periaatteellisesta asiasta.
Taikka olettaen, henkilö tarvitsisi vartiointipalvelua pariksi päiväksi, mutta ei pysty maksamaan, saako siihen tukea samoin kuin oikeusapua tulevaisuudessa?
[/quote]
Nyt en ehkä ihan ymmärrä kysymyksiäsi. Miten vartiointi liittyy oikeusapuun..? Köyhiä ihmisiä pitää solidaarisuudesta auttaa ja yhteiskunnan on ylläpidettävä oikeusapupalveluja. Itse en kuitenkaan aio palvella ihmisiä, vaan yrityksiä."
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:47"]
[/quote]
Hki, se ainoa oikea
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Millasiin töihin on helpoin päästä (siis "huonoimmat" valmistuneet menevät) ja mistä työpaikoista taas kilpaillaan eniten?
[/quote]
Riippuu ihan siitä, mitä itse tahtoo tehdä. Isoissa ja ison rahan taloissa tehdään vaan liikejuridiikkaa, mutta rikosjuttuja ja perhe- ja jäämistöoikeutta sitten niissä pienissä ja pienemmällä rahalla. Liikejuridiikkaa tehdään myös pienemmissä, mutta mittakaava on pienempi ja tulot myös.
Helsinki on hyvä tiedekunta toisinkuin Rovaniemi.
toinen Hki juristi, OTM
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:57"]No kirjoitapa sitten jotain alaasi liittyvää på svenska.
[/quote]
Fråga mig precis vad du vill om mig så lovar jag att svara.
Oletko nörtti lukutoukka vai kunnianhimoinen urheilijatyyppi? Mitkä ovat ammatilliset vahvuutesi ja heikkoutesi? Mistä muualta olet kerännyt verkostoja kuin yliopistolta ja osa-aikatöistäsi?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:43"]Kuuluitko pykälän ydinporukkaan? Nussitko montaa phuksia phuksivuotenasi?
[/quote]
En nussinut, olen homoseksuaali.