Kun ollaan jo erottu mutta mies ei suostu muuttamaan
... eikä myöskään sopimaan tai keskustelemaan mitään asiasta. Oli siis itse se joka eroa halusi. Itse en ensin halunnut mutta nyt kun on muuttunut käytökseltään täysin törkeäksi, niin haluan minäkin. Itse hankin meille tämän asunnon jossa nyt olemme ja se on mitoitettu minun ja lasteni mukaan. Nykyinen mies ei siis ole lasteni isä. Voiko poliisin soittaa heittämään miehen ulos, kun kerran ollaan erottu? Jotenkin täytyy eri paikkoihin päästä koska mies koko ajan kiusaa ja kiukuttelee ja sekoilee, meinaa tuoda uusia naisia pantavaksi kämppämme jne, ei pystytä elämään normaalia elämää yhtään.
Kommentit (67)
Mulla oli samantapainen tilanne, tosin siinä mielessä onnellisempi, että mun isäni omisti meidän asunnon ja sillä meni lopulta hermot sen verran, että eksä sai vihdoin siirrettyä luuseriper seensä muualle. Jos ukkeli on päättänyt olla lähtemättä, niin vaihtoehdot on oikeasti aika vähissä. Ketään ei valitettavasti voi kodistaan häätää, vaikka kuinka olisi ero tullut. Järkevin vaihtoehto on nyt vain etsiä uusi asunto sinulle ja lapsillesi niin pian kuin mahdollista. Se ei ole reilua, tiedän, mutta ei kannata ottaa riskiä, että erosta tulee ruma. Mies todennäköisesti tekee ihan tahallaan kiusaa. Jaksamista, yritä laittaa tunteet sivuun ja etsiä vain se asunto. Sitten sinä ja lapsesi saatte rauhassa aloittaa uuden elämän uudessa kodissa.
Onko miehen nimi myös vuokrasopimuksessa? Sitten hänen ei tarvitse muuttaa ikävä kyllä yhtään mihinkään.
Jos asunto on sinun nimissäsi ap. Voit pyytää poliisin apua miehen siirtoon.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi neuvoa väärin. Ihmistä ei noin vain häädetä vakinaisesta asuinpaikastaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei voi, jos on vakituinen osoite asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä hän muuttaisi omasta kodistaan pois. Sinullehan siellä asuminen vaikuttaisi olevan ongelmallista, joten loogista olisi, että muuttaisit itse. Hän voi täysin vapaasti asua siellä ja vaikka tuoda niitä baaripanojaan omaan kotiinsa. Et voi mitenkään estää sitä.
Vauvafoorumilaisen naisvihaajamiehen märkä päiväuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä hän muuttaisi omasta kodistaan pois. Sinullehan siellä asuminen vaikuttaisi olevan ongelmallista, joten loogista olisi, että muuttaisit itse. Hän voi täysin vapaasti asua siellä ja vaikka tuoda niitä baaripanojaan omaan kotiinsa. Et voi mitenkään estää sitä.
Vauvafoorumilaisen naisvihaajamiehen märkä päiväuni.
Tässä tilanteessa astuu lastensuojelu varmaan jo mielellään kuvaan mukaan.
Jos vuokrasopimus on ap:n nimissä, miehellä ei ole mitään oikeutta asua siellä. Tai jos kyseessä on ap:n omistusasunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täyttä puppua. Jos asunto ei ole miehen tai hänen nimeään ei ole vuokrasopimuksessa, ap voi heittää miehen ulos koska tahansa ja vaihtaa lukot. Parasta on ilmoittaa miehelle päivämäärä, johon mennessä tämän pitää olla ulkona ja uudelleensarjoittaa lukot.
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse lähde, ei sen ukon ole pakko olla joka lähtee.2
Kyllä on, koska lasten etu. Lasten edun toteutumiseksi on moisen epävakaan ja henkistä väkivaltaa käyttävän lähdettävä, koska se kumpi enemmän asuntoa tarvitsee ( lapset ja äiti) saavat jäädä asuntoon.
AP:n kannattaisi hakea miehelle häätöä lasten etuun vedoten. Tuollainen faija vaarantaa lasten mielenterveyden.
Yrittäkää edes jouluna olla ystävällisiä toisillenne.
Istutte yhteisen pöydän ääreen ja puhutte asiat halki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hakea yhteiselämän lopettamista lasten edun nimissä käräjäoikeudesta = häätö miehelle. Vakituinen osoite asunnossa ei sitä estä.Päätöksen tultua poliisi avustaa tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse lähde, ei sen ukon ole pakko olla joka lähtee.2
Kyllä on, koska lasten etu. Lasten edun toteutumiseksi on moisen epävakaan ja henkistä väkivaltaa käyttävän lähdettävä, koska se kumpi enemmän asuntoa tarvitsee ( lapset ja äiti) saavat jäädä asuntoon.
AP:n kannattaisi hakea miehelle häätöä lasten etuun vedoten. Tuollainen faija vaarantaa lasten mielenterveyden.
Jos miehen nimeä ei ole vuokrasopimuksessa, ei mitään häätöä tarvita. Miehellä ei ole silloin mitään oikeutta asua asunnossa. Jos miehen nimi on sopimuksessa, homma on monimutkaisempaa mutta ei silloinkaan haeta häätöä.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää edes jouluna olla ystävällisiä toisillenne.
Istutte yhteisen pöydän ääreen ja puhutte asiat halki.
Ei joulu ole mikää syyn mihinkään. Mies sanoi haluavansa eron mutta ei lähde.Haloo pahvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hakea yhteiselämän lopettamista lasten edun nimissä käräjäoikeudesta = häätö miehelle. Vakituinen osoite asunnossa ei sitä estä.Päätöksen tultua poliisi avustaa tarvittaessa.
Mikä ihmeen yhteiselämän lopettaminen? Ei sellaista haeta. Maistraattiin ilmoitetaan, ettei mies asu asunnossa. Sama ilmoitus isännöitsijälle. Miehen voi potkia pihalle koska vain, jos hän ei ole vuokralainen vaan pelkästään ap.
Vierailija kirjoitti:
Jos vuokrasopimus on ap:n nimissä, miehellä ei ole mitään oikeutta asua siellä. Tai jos kyseessä on ap:n omistusasunto.
Ap voi antaa kirjallisen häätöilmoituksen josta alkaa 6kk irtisanomisaika Sinä aikana miehen on muutettava. Suomessa saa asua kenen tahansa kodissa 6kk jos pystyy osoittamaan että on käyttänyt sitä vakituiseen asumiseen. Ei tarvitse olla talon kirjoilla, kunhan pystyy näyttämään asumisensa. Ap ei saa poistaa miehen tavaroita asunnosta.
Sitä niittää mitä kylvää. Nauti kultakimpaleestasi.
Miten jaatte vuokranmaksun? Onko vuokrasopimus molempien nimillä? Miten jaatte ja hoidettu muut kulut nyt? Miten jaatte ruokakulut nyt?
Pesetkö miehen vaatteet? Laitatko miehelle ruokaa? Eli teetkö miehen olon mukavaksi?
Nukutettiin samassa sängyssä? Jos miehellä ei ole käytössä omaa huonetta niin vastaa seuraavaan uhkaukseen tuoda naisen tänne että miehellä ei ole omaa huonetta missä voisi touhuilla eli parempi vaan hoitaa hommat muualla. Täällä kun on yleisöä paikalla.