Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun ollaan jo erottu mutta mies ei suostu muuttamaan

Vierailija
21.12.2020 |

... eikä myöskään sopimaan tai keskustelemaan mitään asiasta. Oli siis itse se joka eroa halusi. Itse en ensin halunnut mutta nyt kun on muuttunut käytökseltään täysin törkeäksi, niin haluan minäkin. Itse hankin meille tämän asunnon jossa nyt olemme ja se on mitoitettu minun ja lasteni mukaan. Nykyinen mies ei siis ole lasteni isä. Voiko poliisin soittaa heittämään miehen ulos, kun kerran ollaan erottu? Jotenkin täytyy eri paikkoihin päästä koska mies koko ajan kiusaa ja kiukuttelee ja sekoilee, meinaa tuoda uusia naisia pantavaksi kämppämme jne, ei pystytä elämään normaalia elämää yhtään.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita hänen äidilleen ja sano että teille on tullut ero, ja että äidin kannattaisi alkaa katsoa pojan kanssa uutta kunnollista asuntoa HETI että mies ei uskalla sanoa sitä. Että ottaa poikaansa yhteyttä. Pitäisikö sinun ja lasten kysyä neuvoja lakimieheltä miten pääsette rauhaan tai turvaan. Mies sekoilee? Raahaa naisia lastensa kotiin?

Osaatko lukea?

Ei ne kakarat ole sen miehen. Ja se on hänen kotinsa ihan yhtä paljon kuin AP:n. AP:lla ei ole millään tavalla parempaa oikeutta asuntoon kuin exällään.

Vierailija
22/67 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee lapsistasi lastensuojeluilmoitus niin se on nopein keino puuttua. Muuten virallinen yhteisasumisen lopetus kestää kuukausia.

Ei lastensuojeluilmoituksia ole tarkoitettu mihinkään yleisen koston välineeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on eron syy? Ihmetyttää kyllä miksi ihmiset eroaa jatkuvasti.

Vierailija
24/67 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vuokrasopimus teillä on? Jos ei muu auta niin irtisano omasi ja muuta lasten kanssa pois. Jos miehellä on asuntoon voimassa oleva vuokrasoppari niin et sinä voi noin vain häntä pihalle potkia, se on miehenkin koti. Tietty kaikille olisi helpointa jos mies nyt vaan ymmärtäisi lähteä mutta jos ei ymmärrä niin lähde sinä.

Vierailija
25/67 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen vuokrasopimus teillä on? Jos ei muu auta niin irtisano omasi ja muuta lasten kanssa pois. Jos miehellä on asuntoon voimassa oleva vuokrasoppari niin et sinä voi noin vain häntä pihalle potkia, se on miehenkin koti. Tietty kaikille olisi helpointa jos mies nyt vaan ymmärtäisi lähteä mutta jos ei ymmärrä niin lähde sinä.

Komppaan tätä. Pelasta itsesi ja lapsesi, vaikka on toki työlästä muuttaa.

Ja ehkä toisaalta mies ymmärtää muuttaa pois, kun huomaa että teet lähtöä ja hän tajuaa, ettei hänellä ole varaa asua siinä yksin (koska on varmaan työtön ja vähän juoppo).

Vierailija
26/67 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse lähde, ei sen ukon ole pakko olla  joka lähtee.2

justnoin. Kämppä on kuitenkin sen ukon, eikä aloittajan.

No eipä kyllä ole, vuokrakämppä kyseessä, mun hakema ja perheeni tilanteeseen järjestämä.

Vierailija
27/67 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset muuta pois?

Vierailija
28/67 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt vaan arvioit, kumpi on pienempi vaiva: muuttaa lastesi kanssa uuteen asuntoon, vai jäädä käymään väsytystaistelua miehen kanssa hamaan tulevaisuuteen? Sinun lapsesihan siinä eniten kärsivät, kun ilmeisesti olet valitsemassa jälkimmäisen vaihtoehdon.

Mitään juridista velvollisuuttahan exälläsi ei ole muuttaa pois yhtään enempää kuin sinullakaan.

Vierailija
29/67 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sille häädön.

Vierailija
30/67 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä kyllä ole, vuokrakämppä kyseessä, mun hakema ja perheeni tilanteeseen järjestämä.

Ei sillä oo mitään väliä, kumman hakema ja valitsema se kämppä on, jos ootte yhdessä sen hommannu ja molemmat sen maksanut. Silloin se on yhtälailla teidän molempien.

Vierailija
31/67 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omasta asunnosta mihinkään tarvitse lähteä. Lähde itse litomaan jos haluat. Ihmeellinen ajatustyyli sinulla.

Vierailija
32/67 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie se hoitoon heti, hanki apua hänelle, jos rakastat.

Mistä nää naiset hakee tälläsiä renttuja ja miksi?

Puolisoa täytyy kunnioittaa ja rakastaa ehdoitta.

T. Tosi mies!

Mikäs se sellainen hoitopaikka on, johon voi vaan viedä aikuisen ihmisen? Kerro mullekin.

Vierailija
33/67 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei omasta asunnosta mihinkään tarvitse lähteä. Lähde itse litomaan jos haluat. Ihmeellinen ajatustyyli sinulla.

Mieshän erota halusi. Miksei hän sitten lähde? Kuitenkin ap:n kannattaa ajatella lasten parasta ja etsiä se asunto itse, kun miehen käytös alkaa olla uhkaavaa "tuon tänne muita naisia". Lasten ei kuulu joutua tuollaisen sekoilun keskelle.

Vierailija
34/67 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen nimissä vuokrasopimus on? Kysy nyt ihmeessä neuvoa jostain mualta kuin täältä.

Vierailija
35/67 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto on sinun niin ilmoita miehelle päivämäärä jolloin täytyy viimeistään olla asunnosta pois. Ilmoita se myös tekstiviestillä tai sähköpostilla. Jos ei lähde niin sitten tavarat ulos ja lukot vaihtoon.

Joo, lakien mukaan jos mies on kirjoilla asunnossa, hänelle täytyisi hakea virallinen häätö ja lukkojen vaihdon jälkeenkin miehellä olisi oikeus asuntoon päästä. Jos mies on tietoinen oikeuksistaan niin saattaa noilla uhkailla.

Jos taas asunto yhteinen niin sitten harkitsisin jo itse pois muuttamista.

Vierailija
36/67 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroiden ulosheitto ei onnistu, tulee poliisit ja tavarat takas sisään.

Vierailija
37/67 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokrasopimus on nimissäsi, irtisano se ja muutatte uuteen asuntoon. Jos vuokrasopimus on miehen nimissä, muutat vaan lapsinesi pois.

Mitäpä muutakaan?

Vierailija
38/67 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tämä kämppä on? Kaupungin vuokra-asunto, vai omilla rahoilla ep:n ostama? Mitä lukee vuokrasopimuksessa, vai onko otettu yhteinen laina yhteistä taloa varten?

Nämä merkkaa neuvomisen kannalta aika paljon.

Vierailija
39/67 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei aina ole reilua ja kuten olet huomannut, mieskään ei ole reilu. Joten tuo "minä hankin ja minun lapset" -juttu, vaikka se moraalisesti meneekin noin, niin se nyt ei vaan päde. Hommaa nyt vaan uusi koti itsellesi ja lapsillesi. Loppupeleissä kaikille helpompaa. Erityisesti lapsille.

Vierailija
40/67 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään väliä kuka asunnon aikoinaan löysi ja kuka sitä haki jos miehenkin nimi on vuokrasopimuksessa. Et voi noin vain häätää toista pois kodistaan. Helpoin irtisanoa oma sopimus ja lähteä lasten kanssa. Luultavastihan siinä käy niin että mies tajuaa ettei pysty yksin maksamaan vuokraa ja hänkin sitten lähtee ja lopulta muutatte kumpikin pois mutta ei kai se auta jos toinen ei muuten halua lähteä.