Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko huolestuttavaa jos 30 vuotiaana ei ole lapsia?

Vierailija
21.12.2020 |

Joo, eli olen 30-vee nainen ja kuulena etenkin naispuolisilta ihmisiltä nykyään, hyvin useilta, työkavereilta/tuttavilta utelua että haluunko lapsia, ja jos sanon esim. että ehkä, niin ihmiset sanoo että "sä et välttämättä edes voi saada lapsia!!"
Eikö tuo oo aika törkeetä? :D Musta tuntuu että muille vaan sanotaan että "kyllä sä vielä löydät hyvän miehen" mutta mulle taas alotetaan heti pelottelu, etten mä ehkä edes SAA lapsia?
Kyllähän kuka tahansa voi saada keskenmenon, olla saamatta vaikka jonkun kanssa / ollenkaan lapsia, mutta mulle alotetaan toi pelottelu ennen kuin edes oon seurustelusuhteessa????

Mistä ihmeestä on kyse ja miksi ihmiset haluaa yrittää muistuttaa mua jostakin että elämässä ei saa kaikkea? Ihan ku mä en tietäisi?!?!?! :D

...... Noihin en viitsi sanoa että oon tehnyt kerran abortin, eli oon ainakin jollain tasolla hedelmällinen ihminen yms. Ei vaan kiinnosta alkaa selittämään faktatietoa mun hedelmällisyydestä, koska aihe ei nyt ole ajankohtainen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole huolestuttavaa. Huolestuttavampia ovat tuollaiset ihmiset, joiden mielestä on ok laukoa tuollaisia kommentteja. Mutta niinhän se on vielä nykyäänkin, että monen mielestä lapseton ja/tai parisuhteeton nainen on vapaata riistaa, jonka rajoja ja yksityisyyttä saa loukata.

Vierailija
2/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus aiheuttaa tuollaisia törppöjä kommentteja. Sinkulle olisi törkeää sanoa, että et ehkä ikinä löydä miestä. Minkä takia lapsiasioista on muka ok laukoa mitä vaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pojat ja vaimonsa ovat kolmekymppisiä. Lapsi ei ole. Toivoisin toki lapsen lapsia, mutta sitä asiaa en kysy.

En tiedä eivätkö halua, saa tai meneekö työ edelle..

Vierailija
4/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oon saanu näitä kommentteja sekä lapsettomilta ihmisiltä, että myös ihmisiltä jolla paljon lapsia jotka pieniä, sekä ihmisiltä jotka jo yli 5kymppisiä ja aikuiset lapset yms....

Vierailija
5/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on niin ap, että asioilla on aikansa elämässä. Useimmat ihmiset ymmärtää sen. Typerää muilta tosin udella sinun asioita.

Vierailija
6/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulla on noin 8v aikaa hankkia niitä ja jos onkin jotain ongelmaa, niin voipi jo tulla kiire.

Vierailija
7/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pojat ja vaimonsa ovat kolmekymppisiä. Lapsi ei ole. Toivoisin toki lapsen lapsia, mutta sitä asiaa en kysy.

En tiedä eivätkö halua, saa tai meneekö työ edelle..

Ovatko uraihmisiä? Vai sinnitteleekö miniä pätkätöissä ja parilla rahapulaa?

Vierailija
8/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi huolestustuttavaa?

T. 36-vuotias vapaaehtoisesti lapseton 

Vierailija
9/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiutelut on aina epäkohteliaita, vaikka puoliso olisikin olemassa.

Vierailija
10/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei ole koskaan moisia udeltu, ja olen 46 v vapaaehtoisesti miehetön ja lapseton. Enpä minä kyllä juuri kenenkään ihmisten kanssa juttelekaan, töissäkin mies miesvaltaisella alalla jossa puhutaan vain työasioista töissä.

Vierailija
11/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu haluaako

Vierailija
12/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin noille: "Voi ihan yhtä hyvin olla että saan montakin lasta. Suomessa ensisynnyttäjien keski-ikä on nykyisin aika lähellä 30 vuotta. Tiesittekö sitä?"

Vierailija
13/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulla on noin 8v aikaa hankkia niitä ja jos onkin jotain ongelmaa, niin voipi jo tulla kiire.

-Mitä ongelmaa???

Siis mä ymmärrän kiinnostuksen muita ihmisiä kohtaan totta kai. Mutta siis toi on vähän sama kun menisin heti ns. manaamaan joidenkin elämää. Esimerkiks vaikka suhteessa elävälle sanoisin "Hei, tiesitkös että suurin osa avioliitoista päättyy eroon!!!!!!" Toi on vielä paljon enemmän TODENNÄKÖISTÄ kun esim. lapsettomuus.

Minkä takia pitää lähteä varottelemaan asioilla, jotka ei edes ole kovin todennäköisiä???

Paljon kehittävämpää olis vaikka kehottaa etsimään miestä, ja kertoa että ei oo loputtomiin aikaa jos kerta aidosti on kiinnostunut elämästä eikä ainoa tarkotus oo vaan yrittää lannistaa muita ihmisiä.

Vierailija
14/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen olisi hyvä vetää teatteri-itkujen kera nyyhkytarina siitä kuinka on vuosia yrittänyt saada lapsia, mutta niitä ei vain ole kuulunut. Oppisivat älykääpiöt ehkä ymmärtämään, miten tökerösti käyttäytyivät. Lapsettomuus on oikeastikin monille hyvin kipeä asia. 

Vierailija
15/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain mieleen, että äitini hankki lapset yli 40v 20v nuoremman miejen kanssa, kanon aina ollut meidän perheessä se elättäjä. Itse taas haluan lapset alle 30v ja voisin jopa jäädä kotiäidiksi.

Äitini tuntuu olevan enemmän huolissaan saanko koskaan töitä, kuin lapsia. Esimerkiksi yhdesti sanoin, että voisin hankkia lapset jo opiskeluaikana (aloitan AMKissa nyt 27v, valmistun noin 30v). Äiti melkein huusi, että vakityöpaikka ensin tai MUUTEN SITÄ EI SAA KOSKAAN, kun on niin pitkä aika valmistumisesta. Sanoin että minua ei haittaisi olla kotiäiti ja lapset on tärkeämpää, jolloin haukkui minut lapselliseksi.

Vierailija
16/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 30- vuotias siis jo liian vanha äidiksi? Toisen ketjun perusteella 40- vuotias ainakin ilmeisesti joidenkin mielestä on..

Vierailija
17/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko 30- vuotias siis jo liian vanha äidiksi? Toisen ketjun perusteella 40- vuotias ainakin ilmeisesti joidenkin mielestä on..

Jos olisi, evoluutio olisi tehnyt naisista hedelmättömiä aiemmin. Niin kauan kuin nainen on hedelmällinen, hän ei ole liian vanha äidiksi. 

Vierailija
18/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten kun olet raskaana niin kysytään " meinasitteko tehdä vielä lisää " no anna kun nyt tämän ekan tästä synnytän. 2kk synnytyksen jälkeen pitäisi neuvolassa tietää minkä ehkäisyn ottaa allensa vai hankkiutuuko heti raskaaksi. 6kk synnytyksen jälkeen " millon teille toinen tulee, kannattaa tehdä pienellä ikäerolla " jos satut saamaan enemmän kuin kaksi niin " oliko kolmas vahinko " "miten tulette jaksamaan" terv. N 27 v & kahden lapsen äiti

Vierailija
19/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäjien keski-ikä nousee koko ajan, joten ei tuo ole yhtään kummallista.

Vierailija
20/26 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapset 30- ja 32-vuotiaana, ja tuttavapiiriini verrattuna olen ollut nuori synnyttäjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi