Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 30 v ja pelkään ukkosta kuollakseni.. Mitä mieltä?

Vierailija
19.05.2014 |

Vihaan kesää ukkosten takia. Ikää tosiaan on 30 vuotta ja ukkonen on pahin pelkoni. Ukkostaessa ahdistun täysin, saatan ruveta itkemään ja paniikki iskee. Tämä hävettää minua suunnattomasti, mutta en voi sille mitään. Se pelko vaan iskee. 

Lasten ollessa läsnä, pyrin olemaan vahva, mutta aina en pysty siihen. Tästä johtuen saatan poistua huoneesta ja lapset ihmettelevät. En halua, että he alkavat myöskin pelkäämään ukkosta. En vain tiedä, miten pitäisin itseni kasassa. Miehen mielestä lietson pelkoa lapsiin ja tiedän sen, tästä syystä yleensä poistun paikalta esim. makkariin, sanon lapsille, että äitiä väsyttää ja menen hetkeksi lepäämään. Lapset kuitenkin ihmettelevät. 

Onko kellään näin pahana ukkosen pelko? Onko siihen auttanut mikään? Tämä asia ahdistaa mua todella paljon ja varsinkin kesän tullessa ahdistun enemmän asiasta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve kunnioitus ukkosen voimaan on paikallaan, se pitää opettaa lapsille, ei pelotella.

Vierailija
22/30 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä outoa ukkospelossa on? Sehän on vaarallinen luonnonilmiö sinänsä, jos sattuu ulos. Tsemppiä, ap! Isä voi hoitaa lapsia, jos itse lepäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää että ihminen pelkää ukonilmaa koska se voi olla arvaamaton vaikka sitä ei pelkäisikään. 

Vierailija
24/30 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin olet vastuullinen lapsia kohtaan, juuri noin tulee toimia. Voit myös koittaa laittaa verhot kiinni, ja vaikka musiikkia sen verran kovalle soimaan että jyrinä ei kuulu, kuulokkeet korville... Tunnen aika monta aikuista jotka pelkää ukkosta, se on ihan normaalia, eläimet pelkäävät myös, ne ovat vaistoja mitä osalle ihmisistä on jäänyt jäljelle.

Vierailija
25/30 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salama voi lyödä heti kun kuulet ukkosen, joten sisätiloihin. En oikeesti ymmärrä ihmisiä jotka uskaltaa ulkoilla kun ukkonen tulee. Mun mielestä pitää olla jo mielisairas.

Vierailija
26/30 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkonen on hienoa mutta aina niin pelottavaa että mä alan kiljuu sireenin lailla jos se vaikka tulee kesken lenkin.

Vierailija
27/30 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä pelkää ukkosta mutta kerran olin juuri kyläilemässä Saimaan seudulla kun kesämökin päälle vyöryi kovin ukkonen jonka olen kokenut, ja tajusin ettei voi tehdä muuta kuin istua ja odottaa iskeekö salama mökkiin, koska isäntäväki ei tehnyt muuta kuin istui paikoillaan. Jos olisin ollut yksin, olisin mennyt autoon istumaan pahimman myrskyn ajaksi, koska sekin olisi ollut turvallisempaa. Siinä vaan istuttiin ja valot välkkyi kun sähköt katkeili virtapiikkien takia.

Äitini pelkäsi ukkosta ja se oli ymmärrettävää, koska hän oli nuorena tuntenut naapuripojan, joka oli kuollut salamaniskuun omassa kodissa. Salama oli kulkenut seinäkellon kautta nuoreen mieheen, joka oli sattunut istumaan kellon alapuolella. Kello oli siis vanhaa käkikellomallia metallisine punnuksineen, jotka johtivat sähköä.

Vierailija
28/30 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapa on altistaa itseään fobian kohteelle. Muistat olla tarpeeks nöyräja aloitat tarpeeksi pienellä. Alotat vaikka kattomalla kuvia salamoista ja toistat kunnes ei enää ahdista. Sitte vaihdat videoihin ja niin edelleen.

Vierailija
29/30 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae apua jostain muualta kuin täältä palstalta.

Ja sinä olet jo kaikenlaisen avun ulottumattomissa.

Vierailija
30/30 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinkö se todella menee? vaimoni on todella ukkospelkoinen, sydän pampattaa eikä uskalla kuin istua vessassa. Ei ole naurun aihe. etsin apua muualta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi