Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Volter?

Vierailija
27.02.2014 |

Kysyin jo kerran, muttei kukaan vastannut. Minusta Volter olisi aika jämäkkä nimi. Mitä mielikuvia herättää?

Toiseksi nimeksi ajattelimme Tuomas. Joko Tuomas Volter tai Volter Tuomas.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volter Kilpi

Vierailija
2/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:51"]

Volter Kilpi

[/quote]

Niin, hänen etunimensä oli Volter, tiedän. En nyt kysynyt sitä vaan haluaisin tietää, miltä nimi ihmisistä noin yleensä kuulostaa.

Onhan nyt paljon esim. Frans Emil-nimisiä lapsia. Miksei sitten myös Volter?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos suoraa mielipidettä kysyit, niin älä nyt anna sitä nimeä. Ihan kamala. Toisena nimenä menee, mutta ei ekaksi nimeksi. Ruma ja harvinainen (mikä ei tietenkään ole huono asia). Mutta se vaan on kamala nimi.

Vierailija
4/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nimi! Harvinainen mutta kuitenkin tunnettu, ei ikäviä mielleyhtymiä. Sopii niin pikkupojalle, toimitusjohtajalle kuin taiteilijallekin.

Vierailija
5/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voltaren tulee mieleen...

Vierailija
6/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisitko hänen päälleen t-paidan, jossa lukee "Olen lukenut teoksen Alastalon salissa"?

En itse pidä nimestä, vaikka muuten tykkäänkin vanhoista nimistä. Tulee jotenkin voltti ja sähkö mieleen. Muuten ihan ok, en ajattelisi, että ko. ihminen (tai hänen äitinsä) on tyhmä tai huono, en vain itse antaisi lapselleni.

Vierailija
7/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:12"]

Voltaren tulee mieleen...

[/quote]

Ei mulle vaan. Voltaire ehkä voisi tulla. :)

Lapselle tulisi vielä kolmas, suvussani kulkenut nimi. EN viitsi tähän laittaa, koska sitä ei todellakaan ole missään muualla kuin meidän suvussa, ainakaan Väestörekisterikeskuksen mukaan.

En vaan osaa päättää, oisko kutsumanimi Tuomas vai Volter...

Vierailija
8/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:21"]

Laittaisitko hänen päälleen t-paidan, jossa lukee "Olen lukenut teoksen Alastalon salissa"?

En itse pidä nimestä, vaikka muuten tykkäänkin vanhoista nimistä. Tulee jotenkin voltti ja sähkö mieleen. Muuten ihan ok, en ajattelisi, että ko. ihminen (tai hänen äitinsä) on tyhmä tai huono, en vain itse antaisi lapselleni.

[/quote]

Ok.... No, voisihan hänelle lukea iltasaduksi Alastalon salissa, sivun illassa. :) Kirja jopa on meillä hyllyssä.

En minäkään yhtään tykkää esim. nimestä Onni, mutta ei se minua silti haittaa, vaikka suvussa on yksi senniminen. Joku tykkää yhdestä, toinen toisesta.

Vierailija
9/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yhtään (sori).

Vierailija
10/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä yhden Volterin.

Ihastuttava poika ja nimi! Pidän vanhoista. vahvoista nimistä. Tämä on mielestäni sellainen. Harvinainen, mutta "oikea" nimi.

Vierailija
11/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä yhden Volterin.

Ihastuttava poika ja nimi! Pidän vanhoista. vahvoista nimistä. Tämä on mielestäni sellainen. Harvinainen, mutta "oikea" nimi.

Vierailija
12/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen vain ja ainoastaan Turun yliopiston kirjaston aineistonhakupalvelu.

volter.linneanet.fi

Olkaapa hyvä!

Vierailija
13/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 17:20"]

Tulee mieleen vain ja ainoastaan Turun yliopiston kirjaston aineistonhakupalvelu.

volter.linneanet.fi

Olkaapa hyvä!

[/quote]

No, sehän on saanut nimensä Volter Kilven mukaan, hassu.

Samalla tavalla Nelli on kanssa kirjastohakutietokanta, Elisa puhelinyhtiö ja mitä näitä on.

Vierailija
14/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee joku noita mieleen ko. nimestä. Ei hyvä.

Vierailija
15/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 17:24"]

volter.linneanet.fi

Olkaapa hyvä!

[/quote]

Samalla tavalla Nelli on kanssa kirjastohakutietokanta, Elisa puhelinyhtiö ja mitä näitä on.

[/quote]

Tiedän kyllä, että Volter-haku on saanut nimensä juurikin Volter Kilven mukaan. Assosiaatio oli tässä pointtina. Ennen esim. Lumia oli mielestäni kiva tytön nimi, mutta nyt se assosioituu niin vahvasti Nokiaan, etten itse enää antaisi lapselle ko. nimeä. Sama Volterin kanssa.

Vierailija
16/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 17:24"]

volter.linneanet.fi

Olkaapa hyvä!

[/quote]

[/quote]

Tiedän kyllä, että Volter-haku on saanut nimensä juurikin Volter Kilven mukaan. Assosiaatio oli tässä pointtina. Ennen esim. Lumia oli mielestäni kiva tytön nimi, mutta nyt se assosioituu niin vahvasti Nokiaan, etten itse enää antaisi lapselle ko. nimeä. Sama Volterin kanssa.

[/quote]

JA kuinkahan moni Suomessa oikeasti ihan ekana assosioi nimen Volter johonkin Turun yliopiston kirjaston hakuohjelmaan.... Haloo... Aika pieni prosentti kansasta lienee sitä edes käyttänyt, Turun yliopistossahan on mitä, joku 18 000 opiskelijaa.

Vierailija
17/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voldemort

Vierailija
18/26 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma nimi. Älä kiusaa lastasi.

Vierailija
19/26 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volter on upea nimi.Se tuo todella mieleen Volter Kilven joka kirjoitti tuon melkein myytiksi kohonneen Alastalon salissa.En ole koskaan lukenut sitä,mutta suunnitelmissa on.Lisäksi Volter Kilpi oli komea mies,ja historian mukaan kunnollinen.

Vierailija
20/26 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt mielipiteitä ja jankkaat silti jatkuvasti vastaan? Ketjussa ollut monta asiallista perustelua, miksi Volter nimenä ei miellytä. Ei miellytä minuakaan, vierastan jotenkin. Mutta jos hyvä ihminen haluat antaa lapsesi nimeksi Volter niin anna mennä! Turhaa sitä täällä on vatvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan