Mitä mieltä? Ilmoita tulosta tai ilmoita jos et pääse..
Kummin laitan kutsuun? Että vieraat ilmoittavat tulostaan vai jos eivät pääse paikalle? Mietin vaan kun aina löytyy niitä jotka ei ilmoita.. -,-
En haluaisi laittaa järjetöntä määrää ruokaa ja sitten jos ketään ei ilmestykkään paikalle.
Mutta onko sitten outoa että vieraat joutuvat ilmoittaa saapumisestaan? Onko liikaa vaivaa?
Kommentit (3)
Minä laittaisin jotain tyyliin "Ilmoitathan oletko tulossa juhliin ..." Silloin ilmoittavat sekä ne, jotka eivät tule sekä ne jotka tulevat. Periaatteessa riittäisi, että vain ne jotka tulevat ilmoittavat, mutta käytännössä on aina porukka, joka ei muista ilmoittaa vaikka piti, joten jos ei pyydä molempia ilmoittamaan, sieltä ei ilmoittautuneista kuitenkin aina joku ilmestyy paikalle. Ja todennäköisesti se ei ilmoittautunut on vielä joku keliaakikko, jolle ei sitten löydykään sopivaa ruokaa. (Sama ongelma, jos ilmoituspyyntö toisin päin, mutta vielä isompana.)
Kun pyytää kaikkia ilmoittamaan, jää aika pieneksi epäselvien tapausten ryhmä, joihin voi sitten varautua ylimääräisellä ruoalla + paikoilla tai sitten soittaa ja kysyä nämä läpi.
Itse olen tykännyt enemmän niistä, että pitää ilmoittaa jos on estynyt.
"Ilmoitatahan tulostasi sekä mahdollisista ruoka-aineallergioistasi x.x mennessä"?