Äiti veti herneet nenään kuultuaan raskaudestani :(
En ymmärrä... Ei ollut suunniteltu raskaus joo, mutta olemme olleet miehen kanssa yhdessä neljä vuotta, muutimme juuri uuteen asuntoon ja molempien työtilanne on ok. Olen 21 vuotta ja mieheni on 26-vuotias.
En aio tehdä aborttia, koska lapsen saaminen tässä vaiheessa ei ole enää mikään maailmanloppu.
Äiti veti kuitenkin kamalat herneet nenäänsä, haukkui minut ihan pystyyn ja sanoi ettei kannata tulla kinuamaan häneltä apua äpärän (!) synnyttyä! Äitini on hyvin uskovainen ihminen, mutta ei ole kyllä aiemmin mennyt näin pitkälle.
En vaan tajua miksi tämä kaataa äitini maailman, kun se on ihan ok minulle. Äiti asuu 500 kilometrin päässä, joten ei tasan ole joutumassa lastenvahdiksi.
Kommentit (67)
Abortti on ainoa vaihtoehto. Äitisi on oikeassa, olet aivan liian nuori.
Itse en ainakaan halua mummiutua ennen kuin olen lähempänä 60 vuotta.
Eiköhän se ole jokaisen oma asia, milloin lapset tekee. Tuossa tilanteessa itse antaisin äidin itse ottaa yhteyttä ja pyytää anteeks. Aloittajan pitää nyt keskittyä itseensä ja omaan hyvin vointiin.
Meillä äiti on 44v ja nyt ensimmäinen lapsenlapsi tulossa. Välillä tuntuu että tuleva mummi on lapsesta enemmän innoissaan kun tuleva äiti :D Kaikilla ei näköjään näin hyvin asiat ole, mutta voimia ja tsemppiä aloittajalle raskauteen!!
Miksi nykyään lapset hankitaan näin nuorena... :( vaikka hyvät ehkäisyt on jo keksitty.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:54"]
[/quote]
minä minä minä minä.. Kyselyä ei ole tuollaisessa tilanteessa siitä mummosta vaan tulevasta äidistä ja hänen lapsestaan. Jotkut meistä taas eivät halua olla eläkkeellä kun lapset lentävät pesästä. Ihan tosissaan. Siinä vaiheessa kun lapset ovat lentäneet pesästä, vanhemmilla ole enää sananvaltaa heidän elämiinsä. Tuon yllä olevan kirjoittajakin ajattelee vain itseään. Tuonkin itsekään ajatuksen takana on luultavasti vain se, että kirjoittaja ei halua myöntää olevansa vanha.
Jos kaikki parikymppiset olisivat tehneet abortin ihan vain ikänsä takia, aika montaa meistä ei olisi olemassakaan.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:54"]
[/quote]
minä minä minä minä.. Kyselyä ei ole tuollaisessa tilanteessa siitä mummosta vaan tulevasta äidistä ja hänen lapsestaan. Jotkut meistä taas eivät halua olla eläkkeellä kun lapset lentävät pesästä. Ihan tosissaan. Siinä vaiheessa kun lapset ovat lentäneet pesästä, vanhemmilla ole enää sananvaltaa heidän elämiinsä. Tuon yllä olevan kirjoittajakin ajattelee vain itseään. Tuonkin itsekään ajatuksen takana on luultavasti vain se, että kirjoittaja ei halua myöntää olevansa vanha.
Jos kaikki parikymppiset olisivat tehneet abortin ihan vain ikänsä takia, aika montaa meistä ei olisi olemassakaan.
[/quote]
Kyselyä = kyse ei ole...
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 11:33"]Miksi nykyään lapset hankitaan näin nuorena... :( vaikka hyvät ehkäisyt on jo keksitty.
[/quote]
hah! ennen ne tehtiin monesti vielä aikaisemmin! itse tulin ensimmäisen kerran raskaaksi 18v ja toisen kerran olin juuri täyttänyt 22. olen mielestäni hyvä äiti, eikä kyllä kukaan muukaan ole valittanut. itse olen valinnut tulla äidiksi, paremmin en olisi voinut valita. eli vastakysymys sulle: mitä ihmettä se sinun takamustasi kutittaa?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:50"]
Kysy siltä että no teenkö sitte abortin? Ei taida olla uskovaiselle mikään vaihtoehto
[/quote]
Tätä kannatan!