Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti veti herneet nenään kuultuaan raskaudestani :(

Vierailija
19.05.2014 |

En ymmärrä... Ei ollut suunniteltu raskaus joo, mutta olemme olleet miehen kanssa yhdessä neljä vuotta, muutimme juuri uuteen asuntoon ja molempien työtilanne on ok. Olen 21 vuotta ja mieheni on 26-vuotias.

En aio tehdä aborttia, koska lapsen saaminen tässä vaiheessa ei ole enää mikään maailmanloppu.

Äiti veti kuitenkin kamalat herneet nenäänsä, haukkui minut ihan pystyyn ja sanoi ettei kannata tulla kinuamaan häneltä apua äpärän (!) synnyttyä! Äitini on hyvin uskovainen ihminen, mutta ei ole kyllä aiemmin mennyt näin pitkälle.

En vaan tajua miksi tämä kaataa äitini maailman, kun se on ihan ok minulle. Äiti asuu 500 kilometrin päässä, joten ei tasan ole joutumassa lastenvahdiksi.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisti anoppini käski tehdä abortin kun olimme hänen mielestään liian nuoria, 27-v siis. Uskovaiselta ei olisi sitä kommenttia kuullut. Ei ole törppöys uskosta tai sen puutteesta kiinni.

Vierailija
42/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea odotukseen :) Nyt kannattaa miettiä tukiverkkoja, kun isovanhemmat asuvat niin kaukana ja äitisi käytös noin kamalaa. On nimittäin aika rankkaa pyörittää arkea vain kahdestaan niinkuin me vuosikaudet... Etenkin jos vauva on vaativa. Eli saisiko mahd. sisaruksista/ystävistä tarpeen tullen apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä meillä kyllä on, joten apua varmaan löytyy. :) Minä rakastan lapsia (hoidan pieniä työkseni) ja tuntuu jotenkin kivalta, että pääsen leikkimään oman lapseni kanssa. Ehkä äitini pitää minua sitten jotenkin lapsellisena, sillä olen aina nauttinut lasten seurasta. En sitten tiedä.

Ap

Vierailija
44/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian nuoria olette

Vierailija
45/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:21"]

On ne uskovaiset niin lämmintä sakkia.

[/quote]

Äitini on uskovainen ja hän ei todellakaan käyttäytynyt noin, vaikka siskoni ilmoitti alle 18v olevansa raskaana. Oli hyvillään, kun siskoni ei tehnyt aborttia, eikä mennyt "pakkonaimisiin" ja ennen kaikkea siitä, että siskoni uskalsi kertoa äidille heti alussa "vahingosta". Eli ei se aina johdu uskovaisuudesta, että käyttäytyy tökerösti. Toisaalta vanhemmilla ei oo paljon muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä täysi-ikäsen lapsen oikeus omiin valintoihinsa...

Sopeutuminen raskauteen ja lapsenlapseen saattaa ottaa äidilläsi vähän aikaa, mutta vaihtoehtoja hänellä ei oikeastaan ole. Ja jos nyt yhtään lohduttaa, niin naapurin täti oli kovin tiukasti sitä mieltä, että kun hänen tyttärensä saa vauvan, ni hoitakoon itse, niin hänkin on omansa hoitanut. Mutta kun lapsi todella synty, harkitsi, että olisi jäänyt pois töistä hoitamaan tyttärensä lasta, kun tämä suunnitteli töihin paluuta. Eli mieli voi muuttuakin. 

Vierailija
46/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:33"]Ystäviä meillä kyllä on, joten apua varmaan löytyy. :) Minä rakastan lapsia (hoidan pieniä työkseni) ja tuntuu jotenkin kivalta, että pääsen leikkimään oman lapseni kanssa. Ehkä äitini pitää minua sitten jotenkin lapsellisena, sillä olen aina nauttinut lasten seurasta. En sitten tiedä.

Ap

[/quote] Olisin ainakin kiinnostunut tietämään miksi oma äitini tekisi noin. Et kertonut syytä, eli tiedätkö itsekään? Äitisi sanoi ettei tahdo auttaa lapsenhoidossa niin se hänelle suotakoon, sillä puhutaan sinun lapsesta. Otit myöhemmin ketjussa puheeksi lapsen hoidettavien ystäviesi avulla eli onko siis kyse siitä että priorisointi on siinä kuka lasta hoitaa? Ihan mielenkiinnosta kysyn että miten usein sinulla olisi mielessä jo tällainen kenelle lapsesi tuppaat hoitoon ja onko sinulla kriteerejä hoitajista? Osaako elvyttää tai kiinnostaako ystäviäsi hoitaa koliikki/humanisti?

Vierailija
47/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:33"]Ystäviä meillä kyllä on, joten apua varmaan löytyy. :) Minä rakastan lapsia (hoidan pieniä työkseni) ja tuntuu jotenkin kivalta, että pääsen leikkimään oman lapseni kanssa. Ehkä äitini pitää minua sitten jotenkin lapsellisena, sillä olen aina nauttinut lasten seurasta. En sitten tiedä.

Ap

[/quote] Olisin ainakin kiinnostunut tietämään miksi oma äitini tekisi noin. Et kertonut syytä, eli tiedätkö itsekään? Äitisi sanoi ettei tahdo auttaa lapsenhoidossa niin se hänelle suotakoon, sillä puhutaan sinun lapsesta. Otit myöhemmin ketjussa puheeksi lapsen hoidettavien ystäviesi avulla eli onko siis kyse siitä että priorisointi on siinä kuka lasta hoitaa? Ihan mielenkiinnosta kysyn että miten usein sinulla olisi mielessä jo tällainen kenelle lapsesi tuppaat hoitoon ja onko sinulla kriteerejä hoitajista? Osaako elvyttää tai kiinnostaako ystäviäsi hoitaa koliikki/humanisti?

Vierailija
48/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:16"]

Menkää naimisiin, niin syntyvää lasta ei voi enää sanoa äpäräksi.

[/quote]

Ehken ei ole ihan maailman paras syy mennä naimisiin ollakseen mieliksi ihmiselle joka haukkuu syntymätöntä lasta äpäräksi. 

Vierailija
49/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, millaisia äitejä voi olla olemassa. Itse aikuisten lasten äitinä antaisin kaiken tukeni vastaavassa tilanteessa ja olisin ikionnellinen lapsenlapsesta. Itsekin olin ikäisesi tullessani raskaaksi.

Ikävää, että uskonnon varjolla voi kohdella toisia ihmisiä ala-arvoisesti. Kaikkea hyvää ja onnellista odotusta nuorelle perheelle:)

Vierailija
50/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:33"]Ystäviä meillä kyllä on, joten apua varmaan löytyy. :) Minä rakastan lapsia (hoidan pieniä työkseni) ja tuntuu jotenkin kivalta, että pääsen leikkimään oman lapseni kanssa. Ehkä äitini pitää minua sitten jotenkin lapsellisena, sillä olen aina nauttinut lasten seurasta. En sitten tiedä.

Ap

[/quote]Täh? :D

Vierailija
51/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis todellakaan tarkoittanut sitä, että olisin lasta kenenkään hoitoon tuuppaamassa! :D apua, joku vain kysyi noista tukiverkoista.

Äitini on aina ollut aika hankala ihminen, kun aloimme seurustelemaan, olin juuri täyttänyt 18. Silloin äitini sai samantapaisen kohtauksen, koska olin hänen mielestään liian nuori seurustelemaan.

Äitini oli siis yh minua kasvattaessaan, paheksui valintaani erota kirkosta, on siis äärimmäisen uskonnollinen ihminen itse.

Äiti on sellainen ihminen, että hän on oikeassa, kaikki muut ovat AINA väärässä. Vaikea tapaus, hieman odotinkin tälläistä myrskyä, mutta en näin pahaa.

Ap

Vierailija
52/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin et ymmärrä, mutta nyt ymmärrät?

Vierailija
53/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:48"]

...

Otit myöhemmin ketjussa puheeksi lapsen hoidettavien ystäviesi avulla eli onko siis kyse siitä että priorisointi on siinä kuka lasta hoitaa? Ihan mielenkiinnosta kysyn että miten usein sinulla olisi mielessä jo tällainen kenelle lapsesi tuppaat hoitoon ja onko sinulla kriteerejä hoitajista? Osaako elvyttää tai kiinnostaako ystäviäsi hoitaa koliikki/humanisti?

[/quote]

Koliikkivauvan kanssa elämä voi olla ihan helvettiä, mutta kyllä siitä selviää. Humanisti olis ehdoton nou-nou. 

Vierailija
54/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 15:05"]Ensin et ymmärrä, mutta nyt ymmärrät?

[/quote]Hei pönttö, oliko tuon Täh?- kommentin lopussa kirjaimet Ap?

Vierailija
55/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 15:05"]

Ensin et ymmärrä, mutta nyt ymmärrät?

[/quote]

Me muut ei nyt kyllä ymmärretä?

Vierailija
56/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis AP sanoo ensin ettei ymmärrä äitiään, mutta nyt syitä alkoi kuitenkin löytymään.

Vierailija
57/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiparalla lävähti todellisuus silmille, kun kerroit raskaudesta. Luuli ilmeisesti, että olette neljä vuotta vain pidelleet toisianne kädestä, ja nyt sitten äidinkin on myönnettävä, että hänen pikkuisella tytöllään on seksisuhde miehen kanssa. Tämä ajatus on monelle äidille vaikea pala. Nyt ei voi enää hämätä tuttaviaan sanomalla, että no ne nyt on vain hyviä kavereita, ei sen enempää. Kai äitisi muuten tiesi, että asutte yhdessä?

Miten isäsi reagoi, vai onko isää ollenkaan kuvioissa? Veikkaan, että ennen kuin vauva syntyy, niin äiti on saanut kiukkunsa pureskeltua ja odottaa innolla lapsenlasta, vaikka asian tunnustaminen saattaakin olla vaikeaa. Älä katko välejäsi äitiisi. Anna hänen kiukuta aikansa, kyllä hän siitä lauhtuu. Onko sinun vauvasi teidänkin puolelta ensimmäinen lapsenlapsi? Usko vaan, tuore isoäiti saapuu ristiäisiin tukka putkella!

Vierailija
58/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on nyt selvästi elänyt kieltäen itseltään totuuden :D

Vierailija
59/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni tuntuu uskovan että tällainen ihminen sitten muuttaa mielensä lapsen synnyttyä, itseni kohdalla ei käynyt niin. Lapsen synnyttyä "mummo" rynnisti kyllä sairaalaan, toi työkavereidensa itselleen antamat lahjat(joista kertoi myös että töistä sai, mut hän ei niitä huoli kun ei ole mummo) ja julisti vielä kertaalleen että hän ei mikskään mummoksi rupea ja ei varmasti hoida koska on omansa jo hoitanut.

Vierailija
60/67 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä että no teenkö sitte abortin? Ei taida olla uskovaiselle mikään vaihtoehto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi