Voiko kaupasta tilata ostokset kotiin. Ostoskärryt ei likaannu!
Voisinkohan tilata niin ostoskärryt ei likaantuisi. Olen kahen pienen villin pojan äiti. Lisämaksuahan siitä tulisi. Mut olisin lojaali yhteiskunnalle. Lapset ei tarvitsisi olla päiväkodissa yhtään pidempään, jos käyn töiden jäkeen ruokakaupassa, pääsen jo kolmelta ja kaupan kärryt pysyisi puhtaana. Onhan kaikki muutkin suomalaiset lojaaleja.
Kommentit (3)
EUssa on sellanen direktiivi joka pakottaa ostoskärryn käyttöön, siks LIDLissäki oli ennen vaan ostoskärryjä. Suomi rikkoo tota direktiiviä ja maksaa 20 000€/kk sakkoa. Mut mielummin mä käytän koria ku likaan ostoskärryjä.
Käytin englannissa asuessani aika paljon verkkokauppaa ruokaostoksiin. Se oli oikeasti tosi kätevää, koska mulla ei ollut autoa, ja sillä tavalla sai painavat maidot, mehut, vedet suoraan kotiovelle. Suomessa sitä vaan "odotellaan" verkkokaupan läpimurtoa, mutta se johtuu siitä, että lähes kaikki verkkoruokakaupat, mukaanlukien kumpikin iso kauppaketju, tarjoavat palveluitaan vain pääkaupunkiseudulla. Prisma on avannut Tampereella verkkokaupan, mutta tuottaat pitäisi kuiteknin itse hakea jostain Lielahdesta (asun itä/eteläpuolella kaupunkia, en tod. lähde noin kaukaa hakemaan.)
Täälläkin on lähiruokapalveluita tms. mutta niistä ei saa kaikkea kerralla, vaan pitäisi tilata lihat sieltä ja jauhot tuolta, tuoremehua ei saa mistään jne. Ja yleensä aina on tuo että noutaa pitäisi jostain. Maalla joillain kaupoilla on kuljetuspalvelu, monilla ei - ja nämä maaseutukaupat ei tajua sitä, mikä enkuissa oli tajuttu, että jos tämmöiseen palveluun yrittää dumpata ne päiväaysvanhat einekset ja nahistuneet vihannekset, asiakas ei tilaa toiste. Kai mummojen maalla on pakko tilata, kun vaihtoehtoakaan ei ole.
no aapeen tarvehan poistuu jo tuolla noutopalvelulla: otat vaan valmiiksi kasatut kassit autoon, etkä siis tarvi ostoskärryjä.
Mitä ihmettä sekoilet?