Tunnetko yhtään tuplamaisteria?
Kommentit (26)
Itseni.
Mikäli ei olisi anonyymi palsta, pyytäisin jotain ystävääni luonnehtimaan itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Itseni.
Mikäli ei olisi anonyymi palsta, pyytäisin jotain ystävääni luonnehtimaan itseäni.
Ei luonnehtiminen riko anonymiteettia. Jos kerron esim., että ystäväni on kiltti, avulias ja kohtelias, ei kukaan pysty häntä tai minua tunnistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikin puolin erinomainen ihminen minun mielestäni. Näen hänet aina, kun katson peiliin.
Oikeasti kiva kuulla, vaikka jonkun mielestä varmasi vaikutat "hieman" itserakkaalta. - Miksikö kiva? Siksi, että itsestäni tuntuu välillä, että mitä enemmän opiskelene olen opiskellut, niin sitä vähisemmäksi ja mitättömämmäksi itseni tunnen. Moni muodollisesi vähäisemän koulutuksen omaava tienaa huomattavasi paremmin. Tai kuinka minua toisinaan ärsyää se, että en voi antaa, vaikka haluaisinkin ja vaikka minulta välillä tunnutaan odotettavan mustavalkosia vastauksia. - Jos niin tekisin, niin vetäisin helposti mutkia liian suoriksi ja se taas on paljon taitoa vaativa laji.
Sanoisin, että melkoisen vinoutunut ajatusmaailma, jos ihmistä pidetään itserakkaana siksi, että hän on sinut itsensä kanssa ja pitää itsestään. Toki tiedän, että Suomessa pitää kerjätä kehuja alentamalla itseään tai ei ole kunnon kansalainen. "Vaatimattomuus kaunistaa jne.". Esimerkiksi Amerikan markkinoille ei ole mitään asiaa, jos yrittää tuolla asenteella.
t. eri
Näinpä. - Sitä vain itse toisinaan kipuilen oman riittämätömyyeni kanssa.
Tunnen, entisen työkaverini, jonka kanssa päädyimme hyvin aikuisina opiskelemaan samoihin tiedekuntiin. Hän valmistui tuplamaisteriksi, minä en. Tavallisia työntekijöitä omissa ammateissa olemme olleet. Hän ehkä vähän paremmin palkattu virkahenkilö vakipaikassa kuin minä yksinkertainen maisteri.
Oikeasti tuskin kukaan tietää, onko joku tuplamaisteri, ja vielä vähemmän siitä välittää.
Sanoisin, että melkoisen vinoutunut ajatusmaailma, jos ihmistä pidetään itserakkaana siksi, että hän on sinut itsensä kanssa ja pitää itsestään. Toki tiedän, että Suomessa pitää kerjätä kehuja alentamalla itseään tai ei ole kunnon kansalainen. "Vaatimattomuus kaunistaa jne.". Esimerkiksi Amerikan markkinoille ei ole mitään asiaa, jos yrittää tuolla asenteella.
t. eri