Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen on joulusiivouksesi

Vierailija
21.12.2020 |

Itse hain tänään varastosta joulutilpehöörit valmiiksi. Joitain ripustelin ikkunoihin. Pesin pyykkejä ja pyyhin pöytiä. Laitoin joulukukkia pöydille. Ylihuomenna imuroin, pyyhin lattiat ja vaihdan petivaatteet. Siinä se.

Lapsuudesta muistan miten kaikki keittiönkaapitkin tyhjennettiin, hyllypaperit vaihdettiin. Lattiat vahattiin ja matot tampattiin yms.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moppasin äsken lattiat kaupunkiasunnossa. Mökillä mies imuroi. 

Meillä on yleensä sen verran siistiä, että tuo riittää. Emme pidä joulua siivousmaratonin harjoituksena. 

Vierailija
2/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän saada vuoden aikana (tai vuosien) kertyneet tavarakasat nurkista siivottua niin että jouluna olisi mukavaa nauttia kuusesta, joulukoristeista jne. ja ottaa jopa kuvia niin ettei tarvi miettiä mistä kulmasta ottaa ettei sotkut näy.

Toki imurointi ja lattian pesu ja pölyjen pyyhkiminen on tarpeellista jos saa kamat raivattua. Vessa pitää pestä. Ja jos vaan ehtii, vaihtaa lakanat.

Yli kymmenen vuoden paheneva uupumus näkyy. 10 vuotta sitten jaksoin paljon paremmin siivota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/2743539/joko-olette-siivonneet-miehenne…

Tämä esinäytös tapahtuu aattoaamuna klo 6 hirveällä raivolla. Sen jälkeen sitten vasta tietää, minkä verran on siivottavaa. Varmaa on vain se, että enemmän kuin aiemmin olisi ollut.

Vierailija
4/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso siivoaa takkahuoneen ja pesutilat muilta osin mutta minä pesen saunan. Hän myös imuroi ja pesee lattiat. Yhdessä siivotaan tasot ja pyyhkäistään ne puhtaiksi. Keittiön ja ruokailutilan ikkunat pesin sisältäpäin samalla kun laitoin jouluverhot. Minä pesen vessan. Hän imuroi makuuhuoneessa patjat ja minä vaihdan lakanat.

Siinäpä ne kahden aikuisen kotityöt suunnilleen ovatkin. Pyykinpesut ja tiskit kuuluvat arkeen kuten osa edellä mainituista töistä, puoliso hoitaa yleensä nekin.

Vierailija
5/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso siivoaa takkahuoneen ja pesutilat muilta osin mutta minä pesen saunan. Hän myös imuroi ja pesee lattiat. Yhdessä siivotaan tasot ja pyyhkäistään ne puhtaiksi. Keittiön ja ruokailutilan ikkunat pesin sisältäpäin samalla kun laitoin jouluverhot. Minä pesen vessan. Hän imuroi makuuhuoneessa patjat ja minä vaihdan lakanat.

Siinäpä ne kahden aikuisen kotityöt suunnilleen ovatkin. Pyykinpesut ja tiskit kuuluvat arkeen kuten osa edellä mainituista töistä, puoliso hoitaa yleensä nekin.

Ihana perinne nuo jouluverhot. Itsekin niitä yritin laittaa, mutta olivat liian pitkät eikä lyhennyksestä tullut mitään. Hyvä myös samalla pestä ne ikkunat. Ihanan siistiltä kuulostaa.

Vierailija
6/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän saada vuoden aikana (tai vuosien) kertyneet tavarakasat nurkista siivottua niin että jouluna olisi mukavaa nauttia kuusesta, joulukoristeista jne. ja ottaa jopa kuvia niin ettei tarvi miettiä mistä kulmasta ottaa ettei sotkut näy.

Toki imurointi ja lattian pesu ja pölyjen pyyhkiminen on tarpeellista jos saa kamat raivattua. Vessa pitää pestä. Ja jos vaan ehtii, vaihtaa lakanat.

Yli kymmenen vuoden paheneva uupumus näkyy. 10 vuotta sitten jaksoin paljon paremmin siivota.

Oli huvittava lukea tuo kuva-juttu. Tänään juuri otin kuvia joulukukista ja kyntteliköistä ja yritin rajata pois asioita, jotka eivät sinne kuuluneet.

Toivon, että uupumuksesi jää pian unholaan ja jaksat taas paremmin. Hyvää joulua sulle.

Vierailija
7/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huolellisempi viikkosiivous.

Sohvan päälliset pesin tänään.

Saunan pesin viikko sitten.

Kuusi on koristeltu jo viikkoja aiemmin ja muut joulujutut kukista lähtien on ostettu ja paikallaan.

Huomenna siivotaan koko perhe. Tasot, imurointi, lattianpesu ja vessat. Lasrenhuoneet kuntoon. Meillä aina perussiistiä eli ei hirveetä stressiä.

Keskiviikkona vaihdan kaikkien liinavaatteet.

Viikko sitten pesin peitot ja tyynyt 95 asteessa, pyyhin portaikon huolellisesti ja ovet.

Keskiviikko-iltana vielä imurointi keittiössä sekä eteisessä ja keittiön tasojen pyyhintä ja illan tiskit koneeseen.

Pyykinpesua päivittäin.

Jouluna en sitten tee mitään muuta kun pyyhin keittiön tasoja.

Palkkasin meille siivoojan joulun välipäiviksi niin on sitten "joulusotkujen" siivouskin hoidettu uutta-vuotta ajatellen.

Vierailija
8/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän normaalia viikkosiivousta perusteellisempi. Ei nyt kuitenkaan mitään kaappien nuolemista sentään.

9/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivonnut vasta saunan.

Jos ei tämä etene, niin vietän saunassa koko joulun :)

Vierailija
10/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin viikko sitten. Huolellinen imurointi, ei moppausta koska laminaattilattiat. Perus vessanpesu. Pöytien ja tasojen pyyhkiminen pölystä ja muusta. Ihan perussiivous, jonka aina teen kun siivoan. Mulla on yleisesti aina siistiä, koska asun yksin enkä sotke. Kuitenkin pölyä tulee aina ja hiuksia on tietysti joka paikassa, koska on pitkä tukka. Imurointi välillä tavallisella imurilla, joskus vain robotti-imuri töihin ja itse sohvalle lukemaan :) inhoan siivoamista ja teen sen niin harvoin kuin voi.

Vierailija
11/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta meillä on aina siistiä. Tavaroilla on omat paikat ja kaksi kertaa viikossa pyyhin pölyt, imuroin ja pyyhin lattiat.

Iso siivous ajoitetaan alkukesään. Pitkin vuotta siivoan kaappeja siten, että joka kaappi käydään läpi ainakin kaksi kertaa vuodessa. Jouluksi normaali viikkosiivous, kuusi ja tontut paikalleen. Jouluna on muutakin tekemistä kuin siivoaminen.

Vierailija
12/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joulukuun aikana pikkuhiljaa käynyt kaapit läpi ja pyyhinnyt ja järjestänyt. Viikonloppuna imuroitiin vähän tarkemmin (mm sohva ja sen siirto), vietiin matot ulos ja pyyhittiin lattiat.

Aatonaattona varmaan imuroidaan uudestaan kivet ja pölyt, vaihdetaan lakanat ja siivotaan keittiön tasot.

Vierailija
13/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat vaihdoin, pesin pyykkiä.  Aattoaamuna imuroin.

Vierailija
14/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti-imuri huristelee ees taas.

Vierailija
15/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso imuroi. Minä pesin vessan lavuaarin ja lattian

Sekä keittiön lattian. Puhtaat lakanat. Joulupöytäliina.

Se on siinä. Aikuiset lapset tulee käymään ( suosituksista huolimatts)

Vierailija
16/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennän tuhkakupin. Sitten pitää tietenkin viedä roskapussi ettei se ala haisemaan. Roskapussin vieminen vaatii jo pari tuoppia lähibaarissa. Huh, huh alkoi yhtäkkiä tuntua kovin työläältä tuo joulusiivous.

Vierailija
17/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuossa alkukuusta siivoilin paremmin,vaihdoin jouluverhot jne...Reilu viikko sitten olin shut isossa leikkauksessa ni mies imuroi jahka kerkii itse pyyhin pölyjä jos jaksan.

Kuusi tuotiin eilen sisään.

Eli hyvin rennolla otteella.

Vierailija
18/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulusiivous on niin last season. En suorita, en siivoa vain siksi että on joulu vaan ihan normi viikkosiivous on ohjelmassa.

Vierailija
19/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään imuroin. Se riittää.

Vierailija
20/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna normi kaksion siivous. Vaihdan lakanat ja pyyhkeet. Laitan vähän joululiinaa ym, kyntteliköt on jo paikallaan.

Kaappien siivous jää keväälle. Yleensä siivoan niitä tarpeen mukaan silloin tällöin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi