Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen on joulusiivouksesi

Vierailija
21.12.2020 |

Itse hain tänään varastosta joulutilpehöörit valmiiksi. Joitain ripustelin ikkunoihin. Pesin pyykkejä ja pyyhin pöytiä. Laitoin joulukukkia pöydille. Ylihuomenna imuroin, pyyhin lattiat ja vaihdan petivaatteet. Siinä se.

Lapsuudesta muistan miten kaikki keittiönkaapitkin tyhjennettiin, hyllypaperit vaihdettiin. Lattiat vahattiin ja matot tampattiin yms.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pari päivää siivoiltu pikku hiljaa. Lapsiperhe, hirveästi kampetta joka paikassa. Oikeastaan aika hyvällä tolalla jo. Mutta kuusi otettiin tänään sisään ja olen saanut jo useamman hermoromahduksen noista neulasista. Niistähän ei pääse jos ei laita muovikuusta.

Vierailija
22/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali viikkosiivous. Matot ulos, imurointi, pölyjen pyyhintä ja lattianpesu. Vessat ja kylppärit. Me ollaan molemmat muutenkin tarkkoja siitä että tavarat on paikoillaan ja tasoille ei kerry romua niin ei tarvitse stressata joulunakaan siivouksesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein normaalin viikkosiivouksen tänään eli imuroin, tuuletin matot, pesin lattian, siivosin vessan/kylppärin ja pyyhin pölyt. Se saa riittää. Tämän enempää en jaksa. Ihanaa, kun siivoukset on nyt tehty. Vaihdan vielä lakanat keskiviikkona.

Olen laittanut kuusen, jouluvaloja, joululiinoja ja vähän koristeita ja ostanut kukkia.

Vierailija
24/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ylihuomenna imuroin.

Vierailija
25/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin kahvinkeittimestä kalkit! *phuuuuuuh*

Vierailija
26/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme muuttamassa.

Keskellä käytävää on maalaamani huonekalu muoveineen, jokapuolella lojuu tavaraa, osa odottamassa uutta omistajaa tms.

Jouluna syödään pizzaa ja siivotaan vähän. Sen verran kun jaksaa.

Vierailija
27/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot,joulu liinat, joulukoristeet ja kuusi jo paikoillaan. Keittiö ja kylppäri siivottu, samoin olohuone ja makuuhuoneet. Huomenna tulee lapsenlapsi hoitoon, joten aatonaattona tehdään vielä perussiivous, mutta se ei haittaa, kun rakas tahmatassu pikkumies tulee mummolaan 💕 Tulevat kyllä joulunakin, mutta silloin en ehdi niin paljoa pienen kanssa touhuta, joten huomenna otetaan kaikki irti leikkimisestä ym, eikä välitetä, vakka tulisi sotkua ☺️

Vierailija
28/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien roskat. Tiskaan. Käyn suihkussa. Joka viikko sama juttu.

Vierailija
29/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän perusteellisempi siivous. Tällä kertaa siivosin keittiön kaappeja kun olivat oikeasti sen tarpeessa ja oli aikaa. Pöydille ja tasoille tuppaa aina kertymään kaikkea ja ne tulee sitten tungettua kaappeihin ja sitten kaapit pursuaa sitä kaikkea.

Tykkään kyllä siivota ja etenkin ennen joulua on jotenkin ihanaa siivota ja sitten fiilistellä jouluista, siistiä kotia.

Koristeita ja kynttilöitä olen jo laitellut pitkin joulukuuta ja kuusikin laitettiin jo viikonloppuna. Kovasti tykkäisin hyasinteista mutta mies ja lapsi eivät siedä sen tuoksua.

Vierailija
30/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää joulusiivoukseksi.

Vierailija
31/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista viikkoa olen nyt siivonnut milloin mitäkin nurkkaa talossa, tänään vihdoin tuli valmista. Yleensä en tee näin perusteellista joulusiivousta, mutta nyt päätin panostaa. Tahtoo olla niin, että jos ei ole mitään tiettyä syytä järjestää kaapit tiettyyn päivään mennessä - kuten nyt joulu - ei sitä tule ikinä tehtyä. Aina sitä siirtää seuraavaan kertaan.

Nytpä on sitten tehty.

Vierailija
32/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso siivoaa takkahuoneen ja pesutilat muilta osin mutta minä pesen saunan. Hän myös imuroi ja pesee lattiat. Yhdessä siivotaan tasot ja pyyhkäistään ne puhtaiksi. Keittiön ja ruokailutilan ikkunat pesin sisältäpäin samalla kun laitoin jouluverhot. Minä pesen vessan. Hän imuroi makuuhuoneessa patjat ja minä vaihdan lakanat.

Siinäpä ne kahden aikuisen kotityöt suunnilleen ovatkin. Pyykinpesut ja tiskit kuuluvat arkeen kuten osa edellä mainituista töistä, puoliso hoitaa yleensä nekin.

Onko puoliso mies vai nainen? mikä itse olet?  Miksi kirjoitat noin epäselvästi. Puoliso.  Voi tarkotaa mitä vain.

Vierailija
33/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutetaan töideni takia 2-3 kertaa vuodessa, joten tavaraa on hyvin minimaalisesti (kaapit suurimmaksi osaksi tyhjillään jne.), joten ovat aina myös järjestyksessä.

Siivotaan näin joulun alla ihan samoin kuin muinakin päivinä/ viikkoina eli lasten roinat pois lattioilta (2 kertaa päivässä), imurointi (kerran viikossa koko asunto/ päivittäin eteinen & keittiö), lattioiden nihkeä pyyhintä tarvittaessa, vessanpesu (kerran viikossa), tiskit tiskaan kerran päivässä, roskat ulos päivittäin, sängyt pedataan herätessä ja keittiön pöytä/ tasot pyyhitään joka aterian jälkeen.

Vierailija
34/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joinain päivinä olen raivannut tavaroita paikalleen, pyyhkinyt pölyjä paikoista, joista en kovin usein pyyhi, esim. kirjahylly huolellisemmin, pyyhkinyt keittiön kaappien ovia jne. Tänään tein huolellisen lattiasiivouksen ja vaihdoin lakanat, pesin vessat. Myöhemmin, varmaan aatonaattona vielä pyyhin vähän pölyjä, pesen vessan ja lakaisen sotkuisimmat huoneet. Huomenna laitan muovikuusen kuntoon, laitan joululiinoja ja -koristeita. 

Vierailija
35/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso siivoaa takkahuoneen ja pesutilat muilta osin mutta minä pesen saunan. Hän myös imuroi ja pesee lattiat. Yhdessä siivotaan tasot ja pyyhkäistään ne puhtaiksi. Keittiön ja ruokailutilan ikkunat pesin sisältäpäin samalla kun laitoin jouluverhot. Minä pesen vessan. Hän imuroi makuuhuoneessa patjat ja minä vaihdan lakanat.

Siinäpä ne kahden aikuisen kotityöt suunnilleen ovatkin. Pyykinpesut ja tiskit kuuluvat arkeen kuten osa edellä mainituista töistä, puoliso hoitaa yleensä nekin.

Onko puoliso mies vai nainen? mikä itse olet?  Miksi kirjoitat noin epäselvästi. Puoliso.  Voi tarkotaa mitä vain.

No aivan ilmeisesti se puoliso ei  ole koira tai kissa, kun on siivonnut jotain. Mitä se mitenkään mihinkään kuuluu, mitä sukupuolta se puoliso on?

Vierailija
36/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukrääsät esille. Pieni ruukkukuusi piti yksiöön saada. Tiskaan tiskit, järjestän kaapit. 

Lisäksi siivoan veljenkin opiskelija-asunnon.

Vierailija
37/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan joulu kahdestaan puolison kanssa, ei oikeastaan tavallista enempää siivota. Joulukranssi laitetaan oveen merkiksi, että mukamas jotain jouluihmisiä oltaisiin. Lakanat vaihdetaan ja pestään huomenna ja jotain hyviä ruokia laitellaan ja pari kynttilää palamaan, ihana rauhallinen joulu.

Vierailija
38/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku vähän yksinkertainen tuttava puunatkoon residenssimme lattiasta kattoon jokaista nurkkaakin myöten. matot ulos, kaikkien pintojen kiillettävä kuin peili. palkaksi kuppi kahvia ja kassillinen paremmalle tielle opastavia lehtiä.

😁

Vierailija
39/39 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän saada vuoden aikana (tai vuosien) kertyneet tavarakasat nurkista siivottua niin että jouluna olisi mukavaa nauttia kuusesta, joulukoristeista jne. ja ottaa jopa kuvia niin ettei tarvi miettiä mistä kulmasta ottaa ettei sotkut näy.

Toki imurointi ja lattian pesu ja pölyjen pyyhkiminen on tarpeellista jos saa kamat raivattua. Vessa pitää pestä. Ja jos vaan ehtii, vaihtaa lakanat.

Yli kymmenen vuoden paheneva uupumus näkyy. 10 vuotta sitten jaksoin paljon paremmin siivota.

Oli huvittava lukea tuo kuva-juttu. Tänään juuri otin kuvia joulukukista ja kyntteliköistä ja yritin rajata pois asioita, jotka eivät sinne kuuluneet.

Toivon, että uupumuksesi jää pian unholaan ja jaksat taas paremmin. Hyvää joulua sulle.

Kiitos!

Lapsetkin jo niin isoja että auttavat, ja mieskin innostuu imuroimaan sitten kun roinakasat on saatu suurimmaksi osaksi raivattua, joten eiköhän tässä joulu taas tule. Jos ei ole ihan siistiä, niin tulee se joulu taas vuoden päästä niin on aikaa siivota.

Tunnelmallista joulua sinullekin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi