Milloin lapsenne "sai" nimensä?
Missä tilanteessa tulitte päätökseen, että tämä lapsi on nyt "Anna/Antti"?
Tiesittekö jo ennen lapsen syntymää, heti syntymän jälkeen vai kestikö papille/väestörekisteriin ilmoittamiseen asti?
Kommentit (11)
Esikoista alettiin kutsua nimellään muutaman päivän ikäisestä lähtien. Oli meillä nimivaihtoehtoja valmiina, mutta syntymänsä jälkeen päätettiin, että se oli juuri sen yhden tietyn nimen "näköinen".
Toisella oli nimi jo valmiina raskausaikana, edesmenneen tätinsä mukaan.
Taisi kutsumanimi muotoutua heti kun sukupuoli selvisi ultrassa. :) Kaksi muuta nimeä sorvattiin kohdalleen vasta pikkasen ennen ristiäisiä. :D
Heti kun saatiin sukupuoli tietoon ! :)
Taisin lyödä molemmat lukkoon viimeisenä päivänä kun oli pakko lähettää paperit maistraattiin.
Esikoisen nimeksi tosin lopulta tuli se mihin olin jo nuorena mieltynyt, eräästä kappaleesta, muita nimiä oli pyöritelty mutta tämä sitten viime tingassa nousi ykköseksi.
Kuukautta ennen rakenneultraa päätettiin nimet tytölle ja pojalle. Poika tuli ja nimi pysyi :) jos tulee joskus toinen lapsi ja se on tyttö niin varmaan pistetään toi jo aiemmin päätetty nimi.
Ja pojan nimi kerrottiin heti syntymän jälkeen sukulaisille/facebookissa.
Raskauden aikana ollaan päätetty nimet.
Nimet oli valmiina jo ennen kuin sukupuoli oli selvillä ja kaikilla kolmella on nimi ollut käytössä heti kun sukupuoli oli selvillä. Itse olen pitänyt tärkeänä että nimet tulee suvusta jolloin niillä on historiaa
Nimet oli valmiina jo ennen kuin sukupuoli oli selvillä ja kaikilla kolmella on nimi ollut käytössä heti kun sukupuoli oli selvillä. Itse olen pitänyt tärkeänä että nimet tulee suvusta jolloin niillä on historiaa
Muutaman päivän ikäisenä se tiedettiin/päätettiin ja oli reilun viikon kun kelakortti tuli postissa. Lapsi oli kuitenkin keskolassa työnimellä 5 viikkoa, kun ei ne järjestelmät päivittyneetkään niinkuin piti, ja meille oli ihan se ja sama mitä nimeä hoitajat siellä käytti.
Kasteessa on kaikki neljä saaneet nimensä, siihen asti tilanne on ollut auki.
Mä päätin jo ala-asteella, että jos mä joskus tyttären saisin hänen nimensä olisi valitsemani ja siitä kymmenisen vuotta etiäpäin sain tyttären ja nimivalinta on itsestäänselvä.