Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MITEN USEIN TE AIKUISET OIKEIN SYÖTTE HERKKUJA?

Vierailija
18.05.2014 |

Mä olen nyt 19-vuotias ja n. vähän päälle 160cm pitkä ja yläasteella painoin yleensä sen 50-52kg, joskus jopa vähän alle 50. Sitten ylä-asteen jälkeen lihoinkin 15kg! eli olin lihavimmillani 65 kilonen. Niin onko tuo aivan normaalia????

Mä mietin vaan et mikä mut oikein yks kaks lihotti.

Masennusko? mulla oli elämässä tapahtunut paljon rankkoja asioita. Se ettei ollut enää menoja niin paljon minnekkään? kävin kyllä joka päivä lenkillä... mut usein söin/oon syöny sipsejä, karkkeja, dippikastikkeita, pitsaa, hampurilaisia millon halusin... eikä niistä ennen 16 vuotta lähtenyt kertymään liikakiloja.

Nykyään se paino on pysyny siinä 60-65kilossa yleensä. Kuuluuko joku tämmönen lihominen aikuiseks kasvamiseen? et se kroppa kerää johonkin sitä rasvaa ja että kaikilla on ollut joskus tälläinen vaihe elämässä? vai mitä ihmettä?

Nyt sit mietin et pitäiskö mun olla tietoisesti laihiksella eli tiputtaa painoa johonkin lukuun esim. 52 kiloa? mut entäs sit jos rupeen taas tälleen mun tavalla syömään normaalisti mitä tekee milloinkin mieli, niin nouseeko se taas huimiin lukemiin?

Mulla on joku aivan järkyttävä ruuan himo, tekis kaikkee mieli syödä himo annoksina... ruoka maistuu hyvälle ja se tuo lohtua jos masentaa. Masennuslääkityskin on nyt käytössä.

Niin tuota mitenkä te sisällytätte elämäänne nuo herkut. Syöttekö niitä esim. vaan viikonloppusin? tai ollenkaan vai miten?

Ja sit kun koitan keksiä herkullisia aamu ja iltapaloja nii en oikeen tiiä mitä söisin ja joisin. Esim. iltapalana rupee se ainanen leipä jotenkin kyllästyttämään ja maistumaan paskalta... niin sit sitä mielummin napostelee jotain tuommosia herkkuja.

AUTTAKAA!!

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 kertaa viikossa. Ja herkulla tarkoitan esim. karkkia, kakkua, jäätelöä, pullaa, sipsiä yms. Yleensä siis viikonloppuna esim. pe n.100g karkkia, la pala jäätelöä, su pari pullaa.

153/49

Vierailija
22/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuukaudessa tulee syötyä esim. karkkia ja juustonaksuja. Muuten syön joka päivä terveellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:15"]

Joka päivä. Eihän juttu ole siinä syökö herkkuja vai muuta, vaan että miten paljon yhteensä syö. Jättää pari leipää pois ja syö jälkkäriksi vähän jäätelöä tms. Jos itseltään yrittää kieltää herkut, niitä tulee todennäköisesti syötyä vain enemmän koska ne on jatkuvasti mielessä. Syö vähän ja sen hyvällä omallatunnolla, ei ongelmaa.

[/quote]

Kiitos! :) mä taidan syödä oman fiiliksen mukaan. Eli kerran päivään tankata hyvän lämpimän ruuan. Välipalaks vähän herkkuja. Viikonloppusin sipsejä. Arkena leipää. Dippikastikkeet kokonaan vittuun niinku ennen oli. Niin ei pitäis kertyä niinku ennen. Ja rupeen saman verran liikkumaan kun sillon. That's it!

Tää kyttääminen on hirmu raskasta...

Mut silti kun haluais pitää hyvän kropan.

Vierailija
24/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:16"]Ootteko pistäny muuten merkille et pelkkien sipsien syöminen ei lihota niin paljon kun sipsit + dippikastike?

Mikäs siinä on?

[/quote]

Mä syön aina sipsit ainoastaan dipin kanssa :p

Vierailija
25/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka päivä herkkuja, mutta maltillisen määrän. Olen ihan normaalipainoinen. Aloittajalla voi olla kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vierailija
26/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka päivä, juustoja, hampurilaisia, suklaata, karkkia..aika paljonkin. Normaalipainoinen yli nelikymppinen. Hyvää!

Vierailija
27/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:16"]Ootteko pistäny muuten merkille et pelkkien sipsien syöminen ei lihota niin paljon kun sipsit + dippikastike?

Mikäs siinä on?

[/quote]

[/quote]

Ja lihot? no ite oon tottunu syömään kuiviltaan.

Vierailija
28/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, nyt kyllä loppu ap:n laihutukset tähän. Rupeen syömään normaalisti niinku ennenkin ja panostamaan vaan liikuntaan. :)

Tha'ts it.

Eikä pitäis liikakiloja tulla.

Kiitos teille <3

Vierailija
29/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

169, 74,5, silloin kun tekee mieli, nam

Vierailija
30/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Olen n. 5 kiloa ylipainon puolella.

Vierailija
31/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:19"]

Mikäs siinä on?

[/quote]

[/quote]

Ja lihot? no ite oon tottunu syömään kuiviltaan.

[/quote]

En liho, olen siis se 157/50 eli vissiin 2. Mulle ei kuiviltaan mene alas. :D

Vierailija
32/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:35"]Jep, nyt kyllä loppu ap:n laihutukset tähän. Rupeen syömään normaalisti niinku ennenkin ja panostamaan vaan liikuntaan. :)

Tha'ts it.

Kiitos teille <3

[/quote]

Kiva kuulla, kuulostaa erittäin fiksulta päätöksesi :)

Vierailija
33/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön todella paljon herkkuja joka päivä mutta harrastan myös liikuntaa. En jaksa kytätä painoa vaan kyttään housujen kokoa. Sitten kun farkut alkaa kiristää niin herkut saa jäädä. Stressaan muutenkin niin paljon opinnoista ja työharjoitteluista, töistä ja yksityiselämästä että läskit saa olla. Syön sipsejä ja keksejä sekä toisinaan roskaruokaa. Keksit on kahvin lisuke ja sipsit ja muu lohturuoka. En kuitenkaan ole mikään jättilyllerö niin elämäntaparemontti saa odottaa.

Vierailija
34/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun syöt uusien virallisten ravitsemussuositusten mukaisesti (googlaamalla löydät) ja liikut vähintään puoli tuntia joka päivä, liikakiloja tuskin hurjasti kertyy. Viralliset ravitsemussuositukset sallivat herkuttelunkin, kunhan se tapahtuu vain satunnaisesti.

Vierailija
35/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:35"]Jep, nyt kyllä loppu ap:n laihutukset tähän. Rupeen syömään normaalisti niinku ennenkin ja panostamaan vaan liikuntaan. :)

Tha'ts it.

Kiitos teille <3

[/quote]

Sori, mutta ruoan vaikutus painoon on 80%, liikunnan 20%. Voit lihoa liikkumalla ja laihtua liikkumatta, ruoalla on suurin merkitys. Jospa kuitenkin nipistät siitä ruokailusta.

Vierailija
36/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta.

Itse päätin joskus 14-vuotiaana, etten koskaan paina yli 50kg. Toisin kävi, pituuttakin on 174cm. Ne kilot tulivat hiljakseen, en muista käyneeni usein vaa'alla. Keho vaan muuttuu, vaakaa ei kannata tuijottaa, vaan omaa oloa ja vaatekokoa. Tie lapsesta naiseksi on pidempi kuin pari murkkuvuotta. Ja raskaudet muuttaa kehoa entisestään, koskaan et ole normaali vaan aina muutoksessa.

Mulla kiloja kasassa nyt 63, ja olen ulkopuolisten mielestä helvetin hyvässä kunnossa. Oma olo olisi parempi hieman pienempänä, mutta mennyt vuosi on ollut raskas: lohtusyöminen ja väsymys korvanneet liikunnan usein.

Mä olen myös herkkuperse, aina ollut, eikä herkut vielä kummemmin näy missään, vaikka päivittäin niitä syönkin, välillä paljon (sipsipussi, karkkipussi). Kivahan se olisi päästä addiktiosta irti. Mutta en aio keskittää elämääni syömisten ympärille, toki voisin varmasti paremmin kun söisin oikeammin: olen vain laiska.

Relax, katso peiliin tai housukokoon ja hymyile!

Vierailija
37/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aloittanut e-pillerien syömisen? Mä kun alotin 7 kuukautta sitten niin mulle on tullut 3,5 kiloa lisää painoa!!! Ja se on oikeasti paljon se kun olen painanut monen monta vuotta saman verran ja syönyt samalla tavalla. Jouduin ostamaan täksi kesäksi uusia housuja kun eivät viime kesäiset menneet enää kiinni :( Rintaliivitkin meni vaihtoon kun rinnat on turvonneet ja aina vain arat. Vatsa on yhtä löllöä. Hitto että käy hermoille tää juttu. En tajua tämmöstä...

Vierailija
38/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:15"]

Joka päivä. Eihän juttu ole siinä syökö herkkuja vai muuta, vaan että miten paljon yhteensä syö. Jättää pari leipää pois ja syö jälkkäriksi vähän jäätelöä tms. Jos itseltään yrittää kieltää herkut, niitä tulee todennäköisesti syötyä vain enemmän koska ne on jatkuvasti mielessä. Syö vähän ja sen hyvällä omallatunnolla, ei ongelmaa.

[/quote]

Kiitos! :) mä taidan syödä oman fiiliksen mukaan. Eli kerran päivään tankata hyvän lämpimän ruuan. Välipalaks vähän herkkuja. Viikonloppusin sipsejä. Arkena leipää. Dippikastikkeet kokonaan vittuun niinku ennen oli. Niin ei pitäis kertyä niinku ennen. Ja rupeen saman verran liikkumaan kun sillon. That's it!

Tää kyttääminen on hirmu raskasta...

Mut silti kun haluais pitää hyvän kropan.

[/quote]

En usko että kroppa pysyy hyvänä jos laittaa vittuun dippikastiketta. Itse tykkään sweetchilistä mutta se tuntuisi ikävälle ja valuisi koko päivän. Tosin voisi treenata lihaksia ja katsoa kauan se kastike siellä vitussa pysyy.

Jos olisin sinkku ihan varmasti kokeilisin iskulauseena seuraavan tyyppistä: moi, haluisitko dippailla?!

Vierailija
39/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nuoret lihovat juuri tuossa iässä, kun alkaa olla sitä omaa rahaa ja joutuu tekemään valintansa ja ottamaan vastuun syömisestä. Kun äiti ei enää pidä huolta lautasmalleista ja karkkipäivistä, alkaa kiloja helposti kertyä.

Tietysti jos sinulla on myöhäinen murrosikä, eikä silloin yläasteella ollut vielä ollenkaan muotoja, saattaa sekin aiheuttaa painonnousua, mutta vain tiettyyn pisteeseen.

Harva nuorikaan niitä herkkuja ja karkkeja voi lihomatta syödä.

Vierailija
40/44 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä menee viikko putkeen sillain, et jokapäivä tulee vedettyy mässyä, mut normaalisti jotai 2-3krt/viikko.

Oon 165cm/50kg.