Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suvivirsi

Vierailija
25.03.2014 |

Se joka puolustaa suvivirttä "perinteenä", kertokoot perustelut tähän. Itse ihmettelen kauniiden laulujen maailmassa, miksi juuri tämä on paras tai ainoa oikeutettu kevätjuhlalaulu? Lisäksi ihmettelen keskustelua, joka tuntuu koko ajan menevän "tämäkin on mamujen hännystelyä" -suuntaan. Itse en ole ainakaan huomannut että tässä olisi kyse kaikkien uskontojen huomioimisesta/maahanmuutosta, vaan oikeudesta olla harjoittamatta mitään uskontoa/ uskonnon pitämisestä itsellään. 

Eihän työpaikoissakaan virsiä lauleta? eihän?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:31"]

Etkö saanut mielipidettäsi mahtumaan jo olemassa oleviin lukemattomiin Suvivirsi-ketjuihin?

[/quote]Miksi olet noin vihainen? :( -ap

Vierailija
2/8 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ruotsissa se ei ole kielletty

2. Ruotsissa virsien veisuu koulussa aiotaan kirjoittaa alkiin

Miksi Suomi menee eri suuntaan kuin sivistynyt Eurooppa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Juhlapyhätkin tulisi rajoittaa vain kirkkoon kuuluville, mutta koska niiden tuomien vapaapäivien hyödyt työjaksamiseen on tiedossa, voitaisiin sen perustella asettaa säännölliset valtakunnalliset uskonnottomat vapaapäivät, jotka olisivat joka vuosi samaan aikaan samoina arkipäivinä. Esimerkiksi kouluihin joulujuhlan sijaan juhlittaisiin syyslukukauden päätöstä.

[/quote]

Minun oman juuri äsken perustamani uskonnon juhlapyhät ovat sattumalta juuri silloin kun muutkin.

Vietän niitä sitten, juhlikaa te sitä "jumalaanne" miten lystäätte mutta älkää häiritkö sillä muita.

Vierailija
4/8 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:19"]

Etkö saanut mielipidettäsi mahtumaan jo olemassa oleviin lukemattomiin Suvivirsi-ketjuihin?

?

[/quote]

Vierailija
5/8 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:19"]

?

[/quote]

Vierailija
6/8 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/8 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Juhlapyhätkin tulisi rajoittaa vain kirkkoon kuuluville, mutta koska niiden tuomien vapaapäivien hyödyt työjaksamiseen on tiedossa, voitaisiin sen perustella asettaa säännölliset valtakunnalliset uskonnottomat vapaapäivät, jotka olisivat joka vuosi samaan aikaan samoina arkipäivinä. Esimerkiksi kouluihin joulujuhlan sijaan juhlittaisiin syyslukukauden päätöstä.

Vierailija
8/8 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niiden kaoottisuus ei ollut johdonmukaista hyvälle keskustelulle. Sinunkin kommenttisi on aloituksen kysymykseen epäoleellinen ja johdatteleva. Ennenkaikkea syyttävä, mikä on harmittavaa valmiiksi surullisessa maailmassa.

defence ap ry