Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä nimestä Runo?

Vierailija
18.05.2014 |

Tytölle siis. Runo oli muinoin miehen nimi, mutta jäi pois käytöstä sillä muistutti liikaa naisen nimeä. Nyt vakiintunut enemmän naisen nimeksi.

Mitä mieltä? Toiseksi nimeksi tulee todennäköisesti Vanamo.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruho on parempi

Vierailija
22/28 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten, jos tyttö aikuisena rakastuu Lapinmieheen ja muuttaa poronhoitoalueelle?

Olisi hyvä tietää nimien merkitys. Varsinkin naiselle voisi olla vähän kiusallinen jos sattuisi jäämään lapsettomaksi vasten tahtoaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on myös ollut yksi Runo- niminen mies. Mietin itsekin, että olisipa kaunis nimi, jos sattuisi poika tulemaan, mutta ei tullut poikaa vaan 2 tyttöä, joten nimi jäi käyttämättä. 

Vierailija
24/28 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis, mutta minun korvaani täysin pojan nimi. Minä olen jostain syystä tykännyt vähän harvinaisemmasta Tarina-nimestä (esim. edesmennyt kuvittaja Tarina Lounasmaa).

Runo Vanamo on vähän niinkuin Akuliina - outo juuri siksi että miehen ja naisen nimet on yhdessä.

Vierailija
25/28 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/28 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 16:35"]

Käypä kurkkaamassa:

http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1

[/quote]

Ei näköjään näytäkään suoraan sitä sivua, missä on tilastoitu, montako Runoa on minäkin vuonna kastettu/ nimetty, mutta Runo-nimisiä poikia näyttää olevan enemmän kuin tyttöjä. Siis 2000- luvullakin anettu Runo- nimi useammin pojalle kuin tytölle.

Vierailija
27/28 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen sisarukset Runo, Satu ja Tarina.

Vierailija
28/28 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden 4v. Runon, pojan. Luulin tuota lasta pitkään tytöksi nimen johdosta. Ihana nimi, harmi että ei selkeästi tytön tai pojan nimi, tai toisaalta mitä se haittaa..