Taistelua sisustuksesta miehen kanssa
Ostimme asunnon 6kk sitten ja ollaan vihdoin siinä vaiheessa, että voisi alkaa miettiä mitä seinille laitettaisiin... Miehellä on äidiltään saama taulu jota on säilyttänyt jo vuosia, muttei koskaan ole laittanut seinälle. Nyt sit ostin uudet kehykset jotta se sopisi paremmin meidän sisustukseen. No en kuulemma saa laittaa sitä mihinkään näkyvälle paikalle (ajattelin ruokailutilaan), koska se on liian mummomainen ja mies tykkää modernista. Sanoin sitten hänelle, etttä laitetaan roskiin koko paska jos hän ei siitä pidä eikä keksi muutakaan paikkaa. Sekään ei käynyt kun on äitinsä taulu, eli hänestä ainut sopiva paikka on komeron lattia, missä se on tähänkin mennessä lojunut. En ole myöskään saanut lupaa laittaajo edesmenneen isoisäni kuvaa näkyville, koska mies ei halua katsella kuolleiden ihmisten kuvia! Tekisi mieli vaan porata taulu seinään ja isoisä viereen lupaa kysymättä, mutta siitä syttyisi taas uusi sota. Olen pyytänyt ehdotuksia ja olen valmis kompromissiin, mutta ei tolla ole ikinä mitään omia ideoita. Sitten jos alan toteuttaa omaa visiotani, niin olen hirveä pirttihirmu eikä hän saa päättää koskaan mistään... Hermot menee! Muilla yhtä rasittavia miehiä kotona?
Kommentit (5)
Ei kai taulun kehyksiä valita sen ympäristön mukaan, jossa sitä (taulua) pidetään esillä. Olen aina kuvitellut, että taulun aihe ja sisältö ovat määrääviä tekijöitä kehyksiä valittaessa. Tauluhan menee pilalle!
Juu meillä kans taistellaan näistä sisustusasioista, harvoin päästään kompromissiin. Erilainen maku kummallakin. Nyt esimerkiksi ollaan kinattu parvekkeen laitosta. Käytiin eilen hakemassa tuolit, kummallakin oli oma suosikkinsa, mutta kun mies maksoi, niin mies valitsi. Eihän tuo ukko edes ikinä ole partsilla, mutta ei voinut myöntyä kompromissiin, saati minun toiveisiin. No minähän en sitten enää puutu herran sisustusjuttuihin, jos haluan itse alkaa vastedes sisustamaan niin ostan sitten mitään kysymättä itse. Tai hankin oman kämpän.
Luojan kiitos oma kumppanini ei halua ripustaa seinille mitään vanhanaikaista krääsää, kuten tavistauluja tai sukulaisten valokuvia!
Meillä on tällä hetkellä yksi teos, josta molemmat pidämme. Mielestäni meillä voisi olla myös jokin suurikokoinen öljyvärityö, jos joskus löytyy jokin sellainen, joka molempia miellyttää ja koskettaa oikein poikkeuksellisen paljon. Valokuvat säilytän albumissa ja taideteoksia meille ei kyllä valitse kukaan muu kuin me itse, yhdessä.
Kakkonen jatkaa, meillä ei ole mitään tauluja seinillä, kun ei olla niistäkään päästy yhteisymmärrykseen, mies ripustaisi seinille sellaisia halpistekstiilejä,"mukaryijyjä" yms mulla ois jonkinlaisia grafiikkaa, mut ei maut täsmää niin tyhjillä seinillä mennään..
No meilläkin on seinällä tasan yksi miehen valitsema juttu. Se on semmoinen "hassu" tekstiposteri. Suostuin siihen kun ajattelin, että saisin itsekin sitten jotain myönnytyksiä sisustuksen suhteen. Taidanpa porata mieleiset taulut seinille kun äijä on seuraavan kerran poikien mökkireissulla.
Ap